تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۹

وزیر بهداشت خبر داد: برخورداری ۳۲ میلیون نفر از بیمه رایگان/ امید به زندگی در ایران به ۷۶ سال رسید

وزیر بهداشت خبر داد: برخورداری ۳۲ میلیون نفر از بیمه رایگان/ امید به زندگی در ایران به ۷۶ سال رسید
تهران- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه سن امید به زندگی در کشور را ۷۶ سال دانست و گفت: اکنون ۳۲ میلیون نفر از جمعیت کشور از بیمه رایگان برخوردار هستند و همچنین هر ایرانی با کد ملی یک پرونده سلامت ایجاد می‌شود.

بهرام عین‌اللهی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح بیمارستان کودکان حکیم با بیان اینکه این بیمارستان ۲۶۶ تختخوابی در ۲۹ هزار متر مربع کودکان حکیم را یک بیمارستان ملی می‌دانیم، گفت: حوزه سلامت در جمهوری اسلامی ایران یکی از قوی‌ترین حوزه‌ها است. امید به زندگی به ۷۶ سال رسیده است.

عین اللهی با بیان اینکه امکانات درمانی برای مردم محروم و انقلابی جنوب تهران بیشتر می‌شود، از افتتاح بیمارستان در اسلامشهر که فاز اول آن درمانگاه تکمیل شده و فاز دوم در حال احداث است، در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: در شهر ری نیز بیمارستان فیروزآبادی بصورت کامل مجهز شده و به بیماران خدمت ارائه می‌دهد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ میلیون ایرانی در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ میلیون نفر نیز در ۲ دهک پایین جامعه از بیمه رایگان سلامت برخوردار شدند و خدمات خوبی از مراکز درمانی به خصوص بیمارستان حضرت مهدی دریافت می‌کنند.

وی افزود: طرح سلامت خانواده نیز اکنون در ۹۳ شهرستان اجرایی می‌شود و قبل از بروزی بیماری، افراد تحت پوشش این طرح از لحاظ وضعیت جسمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و مهمتربن هدف ما ارتقای بهداشت و پیشگیری از بیماری‌ها است.

عین اللهی اظهار داشت: حوزه سلامت از قوی ترین و مهمترین حوزه‌هایی است که در سطح منطقه سرآمد هستیم به طوری که در قبل و ابتدای انقلاب میزان امید به زندگی از ۵۶ سال به ۷۶ سال افزایش یافته و از کشورهای منطقه جلوتر هستیم.

به گفته وزیر بهداشت، میزان مرگ و میر نوزدان که در قبل از انقلاب ۳۲ در هزار تولد زنده بود اکنون به هشت در هر هزار تولد زنده کاهش یافته و مرگ و میر مادران نیز از ۲۳۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر به ۲۵ مورد در ۱۰۰ هزار نفر کاهش یافته است.

عین اللهی با اشاره به کاهش و کنترل بیماری‌های واگیر در کشور، گفت: بیماری‌هایی واگیر مانند سل، مالاریا و غیره در کشور کنترل شده در حالی که در کشورهای همسایه همچنان شیوع دارد. در بحث کرونا نیز با واکسیناسیون به موقع و حمایت رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور در مدت سه ماه از آغاز به کار دولت مردمی، این بیماری کنترل شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دو سوم جمعیت کشور را کودکان تشکیل می‌دهند، گفت: پرداختن به وضعیت جسمی کودکان بیمار بسیار مهم است اگر در این زمینه کم توجهی شود یک معلول را وارد جامعه می‌کنیم و یک عمر دچار مشکل می‌شود.

وی اظهار داشت: باید به رشته تخصصی کودکان هم در کشور توجه ویژه ای شود و گسترش یاید.

عین اللهی تصریح کرد: اکنون ۱۵ هزار و ۳۳۴ تخت کودکان در مراکز درمانی داریم که از این تعداد ۱۱ هزار و ۷۶۴ تخت دانشگاهی بوده و سهم بخش خصوصی در این زمینه اندک است.

وزیر بهداشت گفت: همچنین یکهزار و ۵۲ تخت پی آر سی یو مراقبت‌های ویژه و چهار هزار و ۲۵ تخت ان ای سی یو کودکان داریم و باید گسترش یابند.

عین اللهی تاکید کرد: باید هدفمان ایجاد نظام پیشرفته سلامت در نطام تمدن اسلامی است و برای تحقق آن باید تلاش کنیم./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.