تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۱

در مراسم گرامیداشت تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی؛

حسینی: صهیونیست‌ها هرگاه ضربه می‌خورند به بمباران مردم بی‌پناه روی می‌آورند

حسینی: صهیونیست‌ها هرگاه ضربه می‌خورند به بمباران مردم بی‌پناه روی می‌آورند
تهران- معاون رئیس جمهور اقدام رژیم جعلی و نامشروع صهیونیستی در بمباران منازل مسکونی و قتل عام زنان، کودکان و سالخوردگان بی‌دفاع و سکوت حمایت آمیز دنیای غرب و مدعیان حقوق بشر را محکوم کرد.

سید محمد حسینی در آئین گرامیداشت سی و دومین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و در جمع اساتید و روسای دانشگاه و دانشجویان این دانشگاه، ‌ اظهارداشت: امروز مردم مظلوم فلسطین زیر بمباران جنون آمیز و وحشیانه رژیم سفاک صهیونیستی هستند و این قصه پرغصه‌ی ۷۵ سال اشغال این سرزمین است و هرگاه صهیونیست ها در میدان نبرد و در مقابل عزم و اراده استوار جوانان غیور فلسطین عاجز مستأصل می شوند به کشتار مردم بی پناه و کودکان، زنان و سالخوردگان روی می آورند و امروز همگان شاهد هستند که یزیدیان زمان، آب را هم به روی مردم مظلوم و ستمدیده غزه بسته‌اند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با محکوم کردن سکوت مدعیان حقوق بشر در قبال جنایت های ددمنشانه صهیونیست ها گفت: دنیای غرب و مدعیان حقوق بشر نه تنها در مقابل جنایات رژیم سفاک صهیونیستی سکوت کرده اند بلکه به نوعی این تجاوزگری را تائید می کنند و به یاری خدا، جوانان شجاع فلسطین، شر صهیونیست ها را از سر ملت های منطقه بر خواهند داشت و درس فراموش نشدنی به این دژخیمان روزگار خواهند داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تاسیس دانشگاه علمی کاربردی درسال هفتاد اشاره کرد و گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی با توجه به نیاز کشور به عمران و آبادانی و گام نهادن کشور در مسیر خودکفایی این دانشگاه تاسیس شد، برای اینکه نیروی متخصص و ماهر در بخش های مختلف صنعتی، تولیدی و فناوری تربیت کند تا در عرصه های گوناگون روی پای خود بایستیم و در جهت کاهش وابستگی گام برداریم و در این مدت نیز فعالیت های شاخصی در انجام این ماموریت داشته است.

حسینی تاکید کرد: اگرچه توجه و ارتقای سطح علم و دانش موضوعی لازم و ضروری است اما کافی نیست لذا همانطور که دانشگاه های علوم پزشکی با بیمارستان ها و مراکز بهداشتی ارتباط دارند باید دانشکده های فنی و هنرستان‌ها نیز در جوار مراکز صنعتی و تولیدی، کارخانه ها و پارک های علم و فناوری باشند تا دانش آموزان و دانشجویان ضمن آموختن مباحث نظری، بصورت عملی نیز با کارهای فنی و حرفه‌ای آشنا شوند و پس از فراغت از تحصیل دغدغه اشتغال نداشته باشند.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به اهتمام دولت به سرمایه گذاری در صنایع و معادن گفت: دولت در ۲ سال گذشته سرمایه گذاری سنگینی در پروژه های پیشران و در حوزه هایی همچون نفت، پتروشیمی، معادن و صنایع کرده است که می تواند زمینه اشتغال نخبگان و جوانان را فراهم آورد و این مجموعه های نیازمند نیروی فنی و متخصص هستند.

وی گفت: اگر خواهان پیشرفت کشور در عرصه های مختلف و تأمین نیازها هستیم باید در کنار توجه به مباحث نظری، به تربیت نیروی متخصص و ماهر توجه خاص داشته باشیم، لذا دولت مردمی در سند تحول و برنامه هفتم توسعه به مهارت آموزی تاکید کرده است و در این برنامه در کنار دستگاه های دولتی و مراکز و سازمان ها را ملزم کرده است که در این زمینه برای آموزش و تربیت نیروهای متخصص، مشارکت و همکاری داشته باشند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت با رویکرد تحول گرایی و عدالت محوری بدنبال اصلاح امور کشور و حل و فصل مشکلات است و آیت‌الله رئیسی همواره به اعضای کابینه تاکید می کند که نباید وضع موجود را که آمیخته با مسائل و مشکلات است پذیرفت و همین وضع را ادامه داد بلکه باید راهکارهای برون رفت از مشکلات به کمک صاحب نظران یافت و مسائل را حل کرد.

حسینی خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت های شغلی و رشد تولید در کشور با نیروی کار توانمند و ماهر امکان‌پذیر است و برای نیل به این هدف ضرورت دارد دانشگاه هایی همچون علمی و کاربردی و نیز فنی و حرفه‌ای را تقویت کرد.

وی تقویت و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در جامعه را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: ائمه معصومین به عنوان الگوی حیات فردی و اجتماعی خود اهل کار کشاورزی بودند و در آموزه های دینی نیز بر این موضوع تاکید شده است لذا باید با فرهنگ سازی در بین نسل جوان کارکردن را مایه افتخار و مباهات جلوه داد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در دوره های گذشته معمولا افراد نخبه و متخصص گلایه مند بودند که توجهی به ایده آنان و تبدیل ایده به محصول و تولید انبوه نمی شود اما خوشبختانه در حال حاضر حمایت از همه این موارد در کنار کمک به بازاریابی و صادرات محصولات تولید شده در دستور کار دولت است و دولت در تعامل سازنده و حداکثری با کشورهای مختلف و پیوستن به سازمان های اقتصادی مهمی همچون شانگهای و بریکس زمینه صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان را فراهم کرده است امروز با همت جوانان می توان نه تنها نیازهای داخل را برآورده کرد بلکه با صادرات محصولات تولیدی و نیز خدمات فنی و مهندسی برای کشور درآمدزایی داشت.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، ‌وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رئیس کمیسیون آموزش مجلس و رئیس و معاونین دانشگاه جامع علمی و کاربردی و روسای شعب این دانشگاه در استان‌ها حضور داشتند. در این مراسم همچنین با حضور دکتر حسینی و وزیر علوم از سامانه خاص (خاستگاه آموزشی صنایع و مشاغل) و سامانه نظارت هوشمند مراکز آموزشی رونمایی شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.