تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه؛

دعای مرزداران را بدرقه رزمندگان فلسطینی کنیم

دعای مرزداران را بدرقه رزمندگان فلسطینی کنیم
تهران- مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه از مردم خواست تا در این روزها که رزمندگان فلسطینی با رژیم صهیونیستی مبارزه می‌کنند، با خواندن دعای مرزداران امام سجاد(ع) با وظایف خود برای کمک‌رسانی به آنها آشنا شده و برای پیروزی آنان دعا کنیم.

حجت الاسلام محمدصادق کفیل در گفت و گو با خبرنگار معارف ایرنا گفت: مرحوم علامه طباطبایی در تفسیر المیزان ذیل آخرین آیه سوره آل عمران می نویسد که در اسلام مرز جغرافیایی وجود ندارد و مرز اسلام تا جایی امتداد دارد که فردی از مسلمانان کمک بطلبد. در روایتی از پیامبر اکرم(ص) نیز آمده است که من سمع رجلا ینادی یا للمسلمین فلم یجبه فلیس بمسلم؛ هرکس صدای انسانی را بشنود که درخواست کمک دارد و پاسخش را ندهد، مسلمان نیست و در عمل یک رسالت و لبیک گفتن برای مسلمانان بوجود می آید.

وی افزود: بر همین اساس امروز که مردم فلسطین با رژیم صهیونیستی مبارزه می کند، ما نسبت به فلسطین مسئولیم و وظیفه داریم و باید یک وظیفه عمومی و دغدغه دینی داشته باشیم تا اتفاقی بیافتد که یک گام مهم در این زمینه خواندن دعای بیست و هفتم صحیفه سجادیه برای مرزداران و عزیزانی است که الان در صف مقاومت می جنگند و شهید و زخمی می دهند.

کفیل ادامه داد: بخشی از دعای امام سجاد(ع) برای مرزداران علیه دشمنان اسلام است که با عبارت های بسیار زیبایی همراه است. امام چهارم اینگونه برای رزمندگان اسلام دعا می کنند که خدایا دشمنانشان را سست کن، کمک رسانی به آنها را قطع کن و بین آنها و سلاحشان جدایی بیافکن و به تعبیری بند دل هایشان را از ترس پاره کن. در واقع دعا برای سست شدن سپاه دشمن اسلام است.

وی اضافه کرد: امام سجاد (ع) در این دعا نگاه فراتری را ایجاد می کند که خدایا اهل هر منطقه ای از مسلمانان را به جنگ با مشرکانی که در برابر آنها هستند، کمک کن. یعنی این دعای امام یک حماسه عمومی را ایجاد می کند و عملا این که همه مسلمانان باید دغدغه مقابله با دشمن را داشته باشند.

مدیر مرکز تخصصی صحیفه سجادیه افزود: امام زین العابدین(ع) در فرازی از این دعا عرضه می دارند خدایا! همه دشمنان در اطراف همه سرزمین ها گرفتار شوند. یعنی هر جا دشمنی علیه اسلام است، گرفتار شود و از طرف دیگر امام برای رزمندگان دعا می کند که خدایا! به رزمندگان قدرت بیشتری بده، پشت آنها را قوی بگردان، تندرستی را به همراه آنان کن و جراتی به آنها بده که دشمن از ترس آن ها دور شود.

وی افزود: امام در این دعا برای هر مسلمانی که به خانواده رزمنده و مرزدار اسلام به هر شکلی کمک کند، دعا می کند. مثلا یکی با دارایی خود رزمندگان را کمک کند و به گونه ای آن ها را به جهاد ترغیب نماید یا با دعایی او را بدرقه کند و امام می فرماید پاداش چنین کسی همچون پاداش آن رزمنده است که برای دفاع از کیان اسلام می جنگد. در این روزها بسیاری از مردم دوست دارند به مردم فلسطین کمک کنند ولی نمی توانند کاری انجام دهند. با این حال اگر مردم بتوانند کمک مالی داشته باشند یا برای آنان دعا کنند و در مجموع دغدغه داشته باشند، در ثواب آن ها شریک خواهند بود.

کفیل اظهار داشت: امام سجاد (ع) در دعای بیست و هفتم اینگونه دعا می کنند که اگر کسی نگران اسلام است و می خواهد با مشرکان جهاد کند ولی به دلایلی نمی تواند، خدایا پاداش مقریبن را برای او مقرر کن و او را در سلک نیکوکاران و شهدا قرار بده. در واقع آن حضرت در این دعا نکات مهمی را برای این که به فکر خانواده مرزداران باشیم و هر امری که برای آنان لازم است، فراهم کنیم و هزینه های جهاد را برای آنان فراهم کنیم، ذکر کرده اند تا نشاط در مبارزه ایجاد کنیم و به هر طریقی که می توانیم به رزمندگان کمک کنیم.

این کارشناس مذهبی افزود: اتفاقی که در فلسین افتاده، به تعبیری حیات اسلام و رشد اسلام در دنیاست و در عمل قرار است ندای اشهد ان لا الا الله همه جهان را فرا گیرد و به تعبیری مقدمه ای بر حکومت امام زمان(عج) است و یاری آن حضرت محسوب می شود و همچنین بستر ساز عدالت جهانی است. به تعبیری می توان گفت جریان شرک و کفر در این موضوع احساس سستی می کند و تمام معادلاتشان به هم ریخته و پیروزی حق بر باطل است و ما با خواندن دعای ۲۷ در مساجد و حرم های مطهر می توانیم برای رزمندگان فلسطین دعا کنیم و یک همراهی با مردم فلسطین داشته باشیم.

وی پیشنهاد کرد تا با اعلام فراخوانی از سوی نهادهای فرهنگی و مذهبی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد، مردم ایران در سراسر کشور به قرائت این دعا بپردازند و ضمن آشنا شدن با وظایف دینی برای کمک به دیگر مسلمانان و مردم مظلوم فلسطین، آغازگر حرکتی در مقابل طاغوت زمان و رژیم صهیونیستی باشند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.