تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵

رییس جمهور: تلاش مجاهدانه برای عمران و آبادانی کشور پیام مشخص مردم است

رییس جمهور: تلاش مجاهدانه برای عمران و آبادانی کشور پیام مشخص مردم است
شیراز - آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری در اجتماع مردم شیراز با تقدیر از حضور چشمگیر شهروندان گفت: تلاش مجاهدانه برای عمران و آبادانی ایران اسلامی و خدمت بیشتر به مردم وفادار و قدرشناس پیام مشخص مردم است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در جمع پرشور مردم استان فارس در حرم مطهر احمد بن موسی شاه چراغ (ع) افزود: مردم استان فارس در عرصه های مختلف، سربلندی از آزمون را به شایستگی نشان داده اند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه استان فارس به علت وجود بناهای تاریخی شاخص، میزبانی از حرم سوم اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، شخصیت های برجسته ای چون خواجه حافظ شیرازی و سعدی و ظرفیت های متنوع گردشگری از مناطق شاخص کشور محسوب می شود، تاکید کرد: به حداقل رساندن مشکلات رفاهی و معیشتی ساکنان این سرزمین زرخیز که ۱۵ هزار شهید تقدیم وطن کرده وظیفه اجتناب ناپذیر مسوولان است.

رییس جمهور از میرزای شیرازی به عنوان یکی از شخصیت های برجسته استان فارس یاد و اضافه کرد: افتخار این سرزمین وجود همین مفاخر ارزشمند ایران اسلامی است.

وی تاکید کرد: شیراز مرکز استان فارس از قطب های خدمات درمانی است که این امر وظیفه مسوولان برای خدمت به مردم را بیشتر کرده است.

رییسی تصریح کرد: صنایع دستی از دیگر ظرفیت های استان فارس است که در صورت توجه بیشتر می تواند زمینه استقلال بهتر زنان را فراهم می کند.

وی با یادآوری اینکه قبل ازسفر تیمی متشکل از افراد متخصص درباره خواسته های مردم استان فارس بررسی های لازم را انجام دادند که این تیم اعلام کرد: آب آشامیدنی وکشاورزی مهمترین نیاز مردم است.

رییس جمهور با بیان اینکه براساس نامه های رسیده از مردم اشتغال بیشترین درخواست مردم است تصریح کرد: دولت سیزدهم ۷۷هزار شغل در استان فارس ایجاد کرده است.

رییسی تاکید کرد: دولت از راهبرد خود درباره ایجاد سالیانه یک میلیون شغل عقب نشینی نخواهد کرد البته کارهای خوبی انجام شده است به طوری که آمار بیکاری در ۲۳ استان به ۶درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: مسکن ازدیگر مطالبات مردم استان فارس است که دولت با ایجاد ۱۰ هزار مسکن و واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین مصمم است دغدغه های مردم در این خصوص را مرتفع خواهد کرد.

نوای پساصهیونیستی از مناره های مسجد الاقصی به گوش می رسد

رئیس جمهور با اشاره به تعیر رهبر فرزانه انقلاب در خصوص تلاش دشمن برای ایجاد انحرافاتی در استان فارس افزود: اما مردم استان فارس و مردم شیراز و مردم دل داده به احمد بن موسی (ع) ایستادگی کردند.
آیت الله رئیسی افزود: عصبانیت دشمن باعث شد ماموران خودش را برای ترور و ایجاد وحشت بفرستد تا در این حرم امن دست به ترور بیگناهان و زائران حضرت احمد بن موسی (ع) بزند و کودکانی را به خاک و خون کشیدند.
وی ادامه داد: امروز می بینم که همان ها در غزه جنایت می کنند و کودکان را به خاک و خون می کشند.
او اظهار کرد: امروز ما احساس می کنیم نوای پسا صهیونیستی از مناره های مسجد الاقصی و نابودی رژیم صهیونیستی به گوش می رسد.
رئیس جمهور کشورمان افزود: سراشیبی تند و بی بازگشت رژیم صهیونیستی کاملا احساس می شود با این کشتاری که نسبت به مردم بی دفاع غزه و کودک کشی که انجام می دهد و این نشانه استیصال و درماندگی رژیم صهیونستی است.

رییسی اظهار داشت: بدخواهان و معاندین به علت عصبانیت از وفاداری مردم به نظام جمهوری اسلامی دست به اعمال وحشیانه مانند حمله به حرم حضرت احمد بن موسی شاه چراغ (ع) زدند اما مردم هیچ گاه ازآرمان های خود دست نخواهند کشید.

وی استقبال مردم از اعضای هیات دولت را برای پایبندی به خون شهیدان و وفاداری به رهبر انقلاب اسلامی دانست و گفت: این استقبال وظیفه مسوولان را برای خدمت بیشتر می کند.

رییس جمهور ضمن قدردانی از ساعت های انتظار مردم استان فارس اذعان داشت: با تمام توان برای بهبود وضعیت زندگی مردم تلاش خواهیم کرد.

آیت الله رییسی درباره برخی گلایه های مردم دولت درباره راهبردهای اعلام شده دولت گفت: دولت در صورتی که نتواند هدفگذاری های خود را انجام دهد این شهامت را دارد که به مردم گزارش دهد. سفرهای دولت به یک یا ۲ دوره محدود نمی شود بلکه سفرهای هیات دولت تا رفع مشکلات هموطنان ادامه دارد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: همه نامه های ارسالی مردم در سفرهای استانی در اسرع وقت بررسی و به درخواست های مطرح شده رسیدگی خواهد کرد.

افتتاح پروژه آزادراه شیراز – اصفهان، بهره برداری از خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز، شرکت در مراسم یادروز حافظ، دیدار با جمعی از هنرمندان، شرکت در آیین آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، دیدار با جمعی از نخبگان، بازدید از کارخانه آی.تی.آی، واگذاری ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن، خود مالک، بافت فرسوده و روستایی، سخنرانی عمومی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان حوادث تروریستی در شاهچراغ (ع)، شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و دیدار با فعالان اقتصادی از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس جمهور به استان فارس است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور و هیات دولت در دومین دور از سفر استانی خود روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری (بیستم و بیست و یکم مهرماه) میهمان مردم استان فارس است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.