تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹

امید بچه های گردان ۵۰۷ محلاتی بود ✍️محسن چراغی پور

امید بچه های گردان ۵۰۷ محلاتی بود   ✍️محسن چراغی پور
نگاه اقتصاد

آرام و بی صدا بود، شجاع و نترس بود، امید همه بچه های گردان ۵۰۷ محلاتی بود و بسیار محجوب و دوست داشتنی با آن تبسم های شیرینش …. و مدتها بود دوست داشتم از چشمه زُلال معرفت این خوبان دوران بنویسم تا شاید تشنگان حقیقت سیراب شوند. و لحظه ای از دامان پاک آنها دور نگردیم.

و اکنون پس از سالهای جنگ‌ (۳۷) #احمد_رضا_زارعی# همان فرمانده گردان عملیاتی ۵۰۷ محلاتی لشکر ۱۱ امیرالمومنین(ع) استان ایلام در گمنامی او را در مجتمع لاله دیدمش، هنوز آن عظمت واقعی بدرستی و با آن تبسم حقیقتش را با خودش داشت، روزگار سخت بعد از جنگ و اینکه از قافله دوستان شهیدش جامانده بود نتوانسته بود او را تغییر دهد. اگر چه او بعد از جنگ گمنام مانده و گمنام بودن رسم مردان خدایی ست و ما در جمع این بندگان خوب خدا بیگانه ای بیش نیستیم.

چه بسا اگر در محافل آنچنانی نامی و کلامی از این دست آدم های مخلص که الگوی تمام عیار بچه های بسیجی در طول هشت سال دفاع مقدس بوده و هم اکنون نیز آنها را فرمانده خطاب می کنند برده شود در حقیقت خلوت شیرین آنها را بر هم می زنیم و کاملا این را در چهره شان می توان مشاهده کرد که با دستان خسته و رنجور و قلب های مجروح از شهیدان والا مقامشان جا مانده اند.

و امروز با توجه وضعیتی که در جامعه می بینم ما را یاد کلام تاریخی شهید باکری آن یل دوران می اندازد که جمله‌ای دارد با این مضمون که مردان صادق میدان حریت و آزادگی، پس از اتمام نیاز به پیش‌مرگی دین و وطن در مرزها به سه گروه تقسیم می‌شوند: دسته‌ اول به گذشته خود پشت کرده و از آن پشیمان مى‌شوند، دسته‌ دوم با برگزیدن راه بى‌تفاوتى در زندگى مادى غرق مى‌شوند و همه چیز را فراموش مى‌کنند، دسته سوم کسانى‌اند که به اصول خود پایبند بوده و از غصه دق می‌کنند… بله واقعیت این سخن گروهی که مردانه به عهد خود با خدا وفادار مانده و از خود می‌گذرند و به خاطر این اعتقاد در کنج عزلت محبوس‌اند. گروه دوم راه خودخواهی را در پیش‌گرفته و به جبران سال‌هایی که از دستشان رفته به‌دنبال قدرت و ثروت‌اند و گروه سوم کسانی که از گذشته خود نادم و پشیمان شده و از هر دوعالم بی‌نصیب. خطاب من به همه رزمندگان و شهدایی است که در این راه جان دادند تا عزت و کرامت انسان‌ها حفظ شود…

فراموشی نام، یاد، خاطره و منش و رفتار شهدا و یاران شهدا همچون زارعی ها، فداکارها، آذوق ها، قاسمی ها ، سیدماشاالله ها و…. خسران جبران‌ناپذیری برای استان است و تخفیف و انکار آن‌ها ظلم به آن رادمردان تاریخ است و یقیناً یاد و نام این اسوه‌های ایثار و فداکاری همواره جاودان خواهد ماند./التماس دعا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.