تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳

زحمات خبرنگاران در ایام اربعین ارج نهاده می شود/۶۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های اربعین هزینه شد + گزارش تصویری

زحمات خبرنگاران در ایام اربعین ارج نهاده می شود/۶۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های اربعین هزینه شد  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

حسن بهرام نیا استاندار ایلام در آیین تجلیل از خبرنگاران و فعالان رسانه ای کنگره اربعین حسینی به فعالیت شبانه روزی خبرنگاران اشاره‌ و با تقدیر‌ و ارج‌ نهادن به تلاش های آنان گفت: رسانه ها عشق و دلدادگی زائران را به خوبی به تصویر کشیدند و در حقیقت میدان اربعین، عرصه وحدت و همدلی بود.

 

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: گروه های مبارز فلسطینی پیروزی بزرگی را در مبارزه علیه صهیونیست ها رقم زدند و هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی کودک کش به هم ریخت، ایشان اضافه کرد: در این عملیات نفوذ به گنبد آهنی رژیم صهیونیست که آن را نفوذناپذیر می دانست، باعث رعب و وحشت رژیم شد و رسانه ها به خوبی این اقدام مقاومت را انعکاس دادند.

 

بهرام نیا با بیان این که به برکت وجود عتبات عالیات و در رأس آن سیدالشهدا(ع)، مرز مهران بازهم محور اصلی تردد زوار در اربعین امسال بود، از اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال برای پروژه راه آهن ایلام سخن گفت و افزود: راه اندازی «ریل باس» در مرز مهران در دست پیگیری است.

 

استاندار ایلام افزود: ۵۲ درصد تردد زوار در اربعین از مرز مهران در امسال صورت گرفت که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است و زیرساخت های استان ایلام در مقایسه با سال گذشته توسعه پیدا کرده بود که رضایتمندی مردم و زائران را به دنبال داشت.

 

بهرام نیا به بهبود توسعه زیرساخت ها برای ایام اربعین با همکاری همه دستگاه های اجرایی در بخش های مختلف خدمات رسانی مواکب، راه ها، آب و برق اشاره کرد و گفت: اربعین باعث شد رنگین کمانی از همه مذاهب و اقوام و جمعیتی نزدیک به ۲۲ میلیون نفر گردهم جمع شوند و این نشان دهنده علاقه به امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورایی است.

بهرام نیا یادآور شد: بیش از ۶۴ هزار میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های استان در حوزه اربعین هزینه شده که از این میزان، ۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه راه ها بوده است.

 

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در نشست با معاون اول رییس جمهور و پنج نفر از وزاری دولت به منظور پیگیری مسایل و مشکلات استان بعد از ایام اربعین، مقرر شد که هشت هزار میلیارد ریال برای ترمیم فرسودگی شبکه آب ایلام در بودجه سال آینده لحاظ شود.

 

ایشان اضافه کرد: عملیات اجرای راه آهن استان ۱۰ درصد پیشرفت دارد که با رایزنی های به عمل آمده با وزیر راه و شهرسازی قرار است ۱۰ هزار میلیارد ریال برای این پروژه در قالب ماده ۵۶ شامل یک اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی از طریق بانک ملی و یک اعتبار ۵ هزار میلیارد ریالی از طریق ۲ بانک دیگر تأمین شود.

 

استاندار ایلام به وجود ۲۵ ایستگاه پمپاژ آب در استان‌ اشاره کرد و افزود: از طریق مولدسازی ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل این پروژه ها اختصاص یافته است.

 

ایشان از تصویب احداث شهرک اربعین در مهران خبر داد و افزود: به زودی میزان اعتبار پروژه بررسی و اعلام می شود.

 

بهرام نیا توسعه مسیر مهران-دهلران را از دیگر اولویت های استانی برای اربعین سال آینده برشمرد و افزود: تکمیل و بهسازی سیلبندهای شهر ایلام، راه اندازی بازارچه هلاله شمالی برای توسعه تجارت چمدانی از دیگر برنامه های دولت در استان ایلام است که گام های بسیار خوبی برای تحقق این طرح ها در استان برداشته شده است.

 

در پایان خبرنگاران سوالات خود را مطرح کردند و استاندار به آنان پاسخ داد.

 

نکته قابل تامل در این آیین عدم دعوت از معاون فرهنگی و دیگر مسئولین ارشاد استان جهت سخنرانی بود، حال آن‌که قرارگاه رسانه ای به همت و تلاش شبانه روزی مسئولین ارشاد استان فعالیت بی نظیر و چشمگیری را از خود به‌ نمایش گذاشت و جا داشت در این برنامه از این عزیزان هم به صورت ویژه تجلیل به عمل می آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.