تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

۵۰ درصد مطالبات شرکت گاز ایلام از صنایع عمده وصول شد

۵۰ درصد مطالبات شرکت گاز ایلام از صنایع عمده وصول شد
ایلام-  مدیرعامل شرکت گاز ایلام با بیان اینکه وصول مطالبات در این مجموعه در شرایط مناسبی قرار دارد، گفت: ۵۰ درصد مطالبات از صنایع عمده استان وصول شده است.

“محمود کشاورز” روز پنجشنه در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام، اظهار کرد: بیشترین طلب این شرکت از پتروشیمی و کارخانه سیمان ایلام بوده که با اقدامات قانونی به عمل آمده ۵۰ درصد آن وصول و مابقی آن در دست اقدام است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون طلب پیمانکاران این شرکت پرداخت شده است، یادآور شد: شرکت گاز استان هیچگونه بدهی به پیمانکاران ندارد و به محض ارائه اسناد، طلب آنها در کمترین زمان ممکن پرداخت می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه رعایت قوانین بودجه سرلوحه این شرکت است، تصریح کرد : شرکت گاز استان آمادگی کامل دارد تا در راستای تعهد به قوانین از نقطه نظرات و تجربیات سازنده دیوان محاسبات استان استفاده کند.

کشاورز با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری پرونده گازرسانی در مناطق روستایی استان بسته می شود، تأکید کرد: گازرسانی به مناطق محروم از مولفه‌های اصلی توسعه پایدار روستایی است و روند اجرایی طرحهای گازرسانی به یک درصد جمعیت باقیمانده روستایی استان که از مناطق کمتر توسعه ‌یافته و سخت گذر است تا پایان سال جاری بسته می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با اشاره به اینکه ۲۶ شهر استان از گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و هم‌اکنون همه شهرهای استان گازدار هستند، گفت: در حال حاضر ۵۶۶ روستای استان از نعمت گاز برخوردار شده‌اند که با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

وی تعداد کل روستاهای ایلام را ۶۳۷ روستا عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۵۶۶ روستا گازدار، ۲۰ روستا در دست اجرا، ۱۴ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۳۷ روستا بدلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب، برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

مدیرکل دیوان محاسبات استان ایلام نیز با اشاره به اینکه شرکت گاز استان تعامل خوب و سازنده ای با این مجموعه دارد، گفت: از سال های گذشته تاکنون هیچ چالش جدی در این شرکت وجود نداشته و انتظار می رود که این مهم استمرار داشته باشد.

“رضا اسد زاده” از روند پرشتاب اجرای طرحهای گازرسانی در راستای رفع محرومیت زدایی قدردانی کرد و افزود: دیوان محاسبات استان آمادگی دارد تا با پشتیبانی و حمایت از سازمان های خدمت رسان، گام موثری در پیشرفت و توسعه استان بردارد.

وی به نگاه مثبت این سازمان نظارتی برای همکاری با دستگاه های خدمات رسان با هدف اجرای بموقع کارها اشاره و تصریح کرد: در مواردی که دستگاههای اجرایی نیاز به مشورت داشته باشند، آمادگی لازم برای همکاری وجود دارد.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون ۱۰۰ درصد جامعه شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.