تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴

فرید شهاب، دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی در سومین کنگره این تشکل بیان کرد:

احزاب بعنوان مراجع سیاسی، همانند مجتهدین در مسائل فقهی مطرح هستند

احزاب بعنوان مراجع سیاسی، همانند مجتهدین در مسائل فقهی مطرح هستند
اختصاصی نگاه اقتصاد

 

سومین کنگره جامعه جوانان متحد اسلامی روز پنج شنبه ۲۰مهرماه ۱۴۰۲ بصورت حضوری و مجازی با مشارکت اعضا و طرفداران این تشکل از سراسر کشور برگزار شد.

فرید شهاب، دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد دوره قبل به بیان نکته نظرات خویش پیرامون انتخابات پیش رو در اسفندماه سالجاری پرداخت.

وی گفت: با توجه به اینکه امسال دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را شاهد خواهیم بود، لذا این دوره از انتخابات در مقایسه با سایر انتخابات های کشورمان از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند مظهر قوت و قدرت ملی باشد.

وی افزود: اگر انتخابات بدرستی برگزار نشود، ضعف کشور و ضعف ملت را نشان می دهد، از اینرو موجبات تهاجم و فشار بیشتر دشمنان علیه ما را فراهم می کند.

 

شهاب اضافه کرد: اگر بخواهیم در مقابل فشار و توطئه های دشمن به ایستیم، باید قوی شویم، لذا یکی از ابزارهای قوت کشور و ایران قوی، همین انتخابات است.

 

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب (دام عزه) در ابتدای امسال چهار راهبرد اساسی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت را برای داشتن یک انتخابات خوب و سالم برشمردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به سابقه بیش از یکصدساله احزاب در ایران گفت: این موضوع نشان دهنده این است که احزاب به عنوان مراجع سیاسی برای مردم همچون مجتهدین در مسائل فقهی و شرعی مطرح هستند، لذا رجوع مردم به مراجع سیاسی و گرفتن راهکار از آنها و اخذ مشورت برای انتخاب بهترین افراد جهت راهیابی به مجلس، شوراها، خبرگان و… باید مورد توجه احزاب قرار گیرد و راهکارهای لازم برای اعتماد سازی و مشارکت بیش از پیش مردم ارائه شود، چرا که هر چه احزاب ما فعال تر، قوی تر و منسجم تر باشند، ثمرات ارزشمندی شامل حال مردم، نظام و کشور خواهد شد.

 

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی در ادامه اظهار داشت: با بررسی وضعیت احزاب در ایران، در خواهیم یافت احزاب وضعیت مطلوبی ندارند، چه از نظر تأمین مخارج حزبی و چه از نظر ساختار احزاب و ارتباط آنها با حاکمیت و قوانین بالادستی! لذا تقویت احزاب از ابعاد مختلف و رفع مشکلات آنها خواهد توانست به بهبود فرایند انتخابات کمک نماید.

وی افزود: دو راهبرد سلامت و امنیت انتخابات راهبردهایی هستند که به مراجع دولتی و حکومتی بر می گردند، امنیت انتخابات توسط نیروهای محترم انتظامی و پلیس فتا در فضای مجازی و سلامت انتخابات نیز جهت صیانت از آراء مردم به نقش شورای محترم نگهبان و هیأت نظارت وزارت کشور و… بر می گردد، لیکن در شرایط کنونی کشور، انتخابات به منزله یک رقابت است و یک مسابقه ملی بین آحاد مردم، اگر این مسابقه خوب و سالم و قوی برگزار شود، ملت و نظام از این بازی قوی و سالم به خود می بالند.

وی اضافه کرد: ملت ما در هر صورت برنده است و این یک نکته اساسی در بحث رقابت انتخابات است.

شهاب بیان کرد: حضور بالای مردم تأمین و تضمین کننده و پشتیبان نظام و انقلاب است، لذا برای رسیدن به این مشارکت، نقش احزاب تعیین کننده خواهد بود.

وی اضافه‌ کرد: از جمله راهکارهای رسیدن به مشارکت حداکثری، تبیین جایگاه و اهمیت انتخابات توسط احزاب به کمک رسانه ملی است، برگزاری میزگردها، کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات سیاسی می تواند به ایجاد شور انتخاباتی و تزریق امید به مردم، با حضور همه جریان های سیاسی و صاحب نفوذ کمک کند، تا با برگزاری یک رقابت سالم و بدور از تخریب، ضمن خنثی سازی تبلیغات سوء دشمن جهت شکاف افکنی در بین اقشار مردم، شاهد رقابتی شاد، سالم، پویا و قوی باشیم.

گفتنی است، نتایج انتخابات شورای مرکزی و هیات بازرسی جامعه جوانان متحد اسلامی به ترتیب آرا به شرح ذیل است:

 

🔻اعضای اصلی شورای مرکزی:

۱. فرید شهاب

۲. مرتضی سبحانی نیا

۳. هادی ادیب

۴. مهدی رشیدی مهرآبادی

۵. امیرمیثم نیک فر

۶. مهدی خلیلیان

۷. صادق تفقدی

۸. حسین امامی

۹. حسین مینایی فر

 

 

🔻اعضای علی البدل شورای مرکزی:

۱. حمید احمدی

۲. حجت الاسلام آل صادق

۳. مصطفی غفاری

 

🔻اعضای اصلی هیات بازرسی:

۱. میثم رحمانی

۲. مهدی نجابت

۳. محمد بومیان

 

🔻 اعضای علی البدل هیات بازرسی:

۱. عباس فتح آبادی

۲. امیرحسین محتشمی پور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.