تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

وحیدی: نخبگان برکات افزایش مشارکت در انتخابات را برای مردم تبیین کنند

وحیدی: نخبگان برکات افزایش مشارکت در انتخابات را برای مردم تبیین کنند
تهران - وزیر کشور گفت: مشارکت در انتخابات، یک وظیفه همگانی است و نخبگان، معتمدین و صاحبان نفوذ در جامعه وظیفه دارند اهمیت انتخابات و آثار و برکات افزایش مشارکت در انتخابات را برای مردم تبیین کنند.

با اشاره به آخرین اقدامات وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مجلس اظهار کرد: وزارت کشور، تکالیف قانونی برای بسترسازی انتخابات دارد که تا امروز و طبق موارد قانونی مشخص شده، کارهای لازم انجام شده است.

وزیر کشور افزود: آیین‌نامه‌هایی که باید بر اساس قانون تهیه می‌شد، به تصویب دولت رسیده و ابلاغ شده است. وی افزود: همچنین هیات‌های اجرایی در تمام کشور شکل گرفته و در سطح وزارت کشور نیز اقدامات مربوطه انجام شده است.

به گفته وحیدی پیش‌ثبت نام‌ها هم انجام شده است و اکنون درحال رسیدگی به شکایات هستیم و بررسی این شکایات تا قبل از ثبت‌نام نهایی به پایان خواهد رسید.

وی با اشاره به آموزش‌ها و توجیهات لازم تصریح کرد: بخش قابل توجه پیش‌بینی‌های فنی برای اخذ احراز هویت به شکل الکترونیک و سایر مراحل انتخابات که باید به شکل الکترونیکی صورت بگیرد، انجام شده و اکنون در حال تکمیل است. وحیدی تصریح کرد: مسائل اجرایی و اداره کار توسط ستاد انتخابات به خوبی در حال انجام است.

وزیر کشور در ادامه با اشاره به مشارکت در انتخابات گفت: مشارکت در انتخابات، یک وظیفه همگانی است و نخبگان، معتمدین و صاحبان نفوذ در جامعه وظیفه دارند اهمیت انتخابات و آثار و برکات افزایش مشارکت در انتخابات را برای مردم تبیین کنند.

وحیدی با اشاره به برخی اقدامات برای نادیده‌گرفتن تلاش‌ها برای برگزاری انتخابات، گفت: باید جلوی کسانی که با سیاه‌نمایی و ناامیدی، القا می‌کنند که کارها جلو نمی‌رود و اتفاقات مهم در کشور نمی‌افتد، گرفته شود و آن‌ها تقبیح شوند.

وی با اشاره به استفاده برخی الفاظ نامناسب برای انتخابات، گفت: گاهی، کلماتی درباره مهندسی انتخابات گفته می‌شود که طبیعتاً همان تلاشی است که برای جلوگیری از حضور فعال مردم در انتخابات صورت می‌گیرد.

وحیدی افزود: این اقدامات، جزء برنامه‌ریزی‌های دشمن خارجی و برخی کسانی است که متاسفانه در داخل بلندگو و رسانه دارند. وی در ادامه بر لزوم بیان دستاوردهای مهم و امیدآفرین برای مردم که نشان می‌دهد کشور در مسیر سازندگی، رشد و حرکت قوی قرار دارد، تاکید کرد.

وزیر کشور گفت: همه این‌ نکات برای نشان‌دادن شرایط مناسب برای تهییج و تشویق حضور همگانی پای صندوق‌های رای، بسیار مهم است.

وحیدی عنوان کرد: اینکه تعداد زیادی به عنوان داوطلب نام‌نویسی کرده‌اند، زمینه خوبی است تا به‌ مشارکت هر چه بیشتر منجر شود؛ تعداد داوطلبین بیشتر علی‌القاعده باید مشارکت‌های بیشتری نیز ایجاد کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.