تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹

استاندار ایلام: نوسازی شبکه آبرسانی ایلام به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

استاندار ایلام: نوسازی شبکه آبرسانی ایلام به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
ایلام - استاندار ایلام از برآورد اولیه هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی شبکه آبرسانی استان خبر داد و گفت: یک هزار میلیارد ریال آن برای امسال از سوی دولت تصویب شده است.

حسن بهرام نیا روز یکشنبه در جلسه پدافند غیرعامل استان ایلام اظهار کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال از این مبلغ توسط وزرات نیرو و ۵۰۰ میلیارد ریال آن نیز در قالب دور دوم سفر تامین اعتبار می شود.

وی با بیان اینکه استان ایلام دارای ۲۵ ایستگاه پمپاژ آب نیمه تمام است، افزود: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ایستگاه های پمپاژ آب کشاورزی نیاز است که این منابع مالی از طریق مولدسازی تامین خواهد شد.

بهرام نیا در خصوص موضوع پدافند غیرعامل هم یادآور شد: امروزه بیشترین حملات از طریق فضاهای سایبری و اینترنتی رخ می دهد که همین موضوع حساسیت ها را برای تقویت حوزه پدافند غیرعامل ضروری می کند.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری پدافند غیرعامل یک اصل همیشگی است که همین نگاه رهبری اهمیت موضوع پدافند غیرعامل را نشان می دهد.

استاندار ایلام اضافه کرد: ادارات باید یک درصد از هزینه های سرمایه ای و تملک دارایی خود را در موارد حیاتی و حساس مرتبط با پدافند غیرعامل هزینه و تجیهزات خود را بروز و مدرن کنند.

وی گفت: باید متناسب با تهدیدات مختلف به ویژه در برابر حملات سایبری از تکنولوژی و فناوری های روز دنیا استفاده کنیم چرا که هر لحظه احتمال حملات سایبری به زیرساخت های مهم چون برق و آب وجود دارد.

بهرام نیا بیان کرد: باید چهار کارگروه پدافند زیستی، شیمیایی، سایبری و پرتوی در استان با حضور دستگاه های مرتبط فعال باشد و ادارات آمادگی لازم در برابر حوادث مختلف را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه جهان سلطه و رژیم های استکباری همواره در صدد آتش افروزی در کشورهای مختلف به ویژه منطقه و کشور ما هستند، تاکید کرد: باید ادارات استان در زمینه پدافند غیرعامل هزینه کنند.

استاندار ایلام با بیان اینکه ادارات استان با ممارست و تمرین، مطالعه، تجهیز فناوری و برگزاری مانور ها، سطح مدیریت حوادث را در استان افزایش دهند، ادامه داد: سال گذشته مانور توانمندی های پدافند غیر عامل در ایلام برگزار و این مانور در کشور نیز اول شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.