تاریخ انتشار : شنبه ۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱

گزارش ایرنا از ابعاد مواضع گوترش درباره رژیم صهیونیستی؛

این ننگ پاک شدنی نیست

این ننگ پاک شدنی نیست
تهران- مواضع دبیر کل سازمان ملل درباره اشغالگری اسرائیل همانطور که قابل پبش بینی بود

خشم صهیونیست‌ها را به دنبال داشت و مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی مطابق معمول با واکنش‌های عصبی به سخنان گوترش آنها را با برچسب یهودستیزانه سرکوب کرده و مشغول فحاشی به دبیرکل سازمان ملل هستند.

مواضع دبیر کل سازمان ملل در شورای امنیت این سازمان درباره اشغالگری اسرائیل به حدی صهیونیست‌ها را غافلگیر کرد که جبهه جدیدی از شکست را اینبار در فاز سیاسی و دیپلماتیک مقابل تل آویو گشود.

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نشست شورای امنیت گفت: حمله حماس به اسرائیل بی‌جا اتفاق نیفتاد؛ مردم فلسطین ۵۶ سال است که تحت اشغال بوده‌اند. همچنین مهم است که بدانیم حملات حماس بی دلیل رخ نداده است. مردم فلسطین بیش از ۵ دهه تحت اشغال خفه کننده هستند.

او گفت: آنها دیده‌اند که زمین‌هایشان پیوسته توسط شهرک‌سازی‌ها و خشونت‌ها بلعیده شده است؛ اقتصادشان خفه شده، مردمشان آواره شده‌اند و خانه‌هایشان ویران شده است.

گوترش تاکید کرد: ذخایر سوخت ما در نوار غزه در عرض چند روز تمام خواهد شد. این یک فاجعه دیگر خواهد بود. بدون سوخت نمی‌توان کمک رسانی کرد، بیمارستان‌ها برق نخواهند داشت و آب آشامیدنی را نمی‌توان تصفیه یا حتی پمپاژ کرد.

مواضع اتخاذ شده دبیر کل سازمان ملل البته همانطور که قابل پیش بینی بود خشم صهیونیست‌ها را به همراه داشت و مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی مطابق معمول با واکنش‌های عصبی به سخنان گوترش آنها را با برچسب یهودستیزانه سرکوب کرده و مشغول فحاشی به دبیرکل سازمان ملل هستند.

در واکنش به این اظهارات، نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خواستار استعفای گوترش شده و وزیر خارجه این رژیم دیدارش با دبیر کل سازمان را لغو کرد. همچنین مقامات این رژیم از لغو روادید اعضای سازمان ملل خبر می‌دهند و یکی از کارشناسان صهیونیستی در رسانه های عبری خطاب به گوترش گفته است: «شما یهودستیز هستید، به طور کلی هیچی نیستید، برو به جهنم!»

اگرچه گوترش با فشار لابی های صهیونیستی توضیحات دیگری به گفته هایش اضافه کرد اما اصل حرف خود در اشغالگری صهیونیست ها را پس نگرفت. این مواضع دبیر کل سازمان ملل از آن جهت حائز اهمیت است که دست روی مبدا و ریشه بحران در فلسطین می گذارد. موضوعی که اسرائیل و حامیان غربی آن هفت دهه تلاش کرده اند افکار عمومی و جامعه جهانی این موضوع را فراموش کنند.

در حقیقت معنای آنچه که گوترش بیان کرد به این بر می گردد که ۷ اکتبر و عملیات حماس نقطه ابتدایی بحران نیست و ریشه آن به هفت دهه اشغالگری و آپارتاید اسرائیل برمی‌گردد. تمام تلاش رژیم صهیونیستی و آمریکا بر این مبنا قرار گرفته که عملیات حماس را اقدام آغازین جا زده تا از لحاظ حقوقی بتوانند حملات وحشیانه به غزه را با عنوان «حق دفاع رژیم صهیونیستی از خود» توجیه بکنند. اما اظهارات دبیر کل سازمان ملل تمامی این رشته ها را پنبه کرد و دلیل خشم و فحاشی صهیونیست ها به گوترش دقیقا به همین خاطر صورت می‌گیرد.

اتفاقات چند روز اخیر بیانگر همراهی جامعه جهانی با گفته‌های گوترش بوده است. تشویق نماینده فلسطین در سازمان ملل در کنار بی اعتنایی به نماینده رژیم صهیونیستی و همچنین رای قاطع ۱۲۰ کشور به آتش بس و توقف جنگ در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل، رسوایی رژیم صهیونیستی نزد دولت ها و ملت های جهان را روزافزون کرده است.

عصبانیت صهیونیست‌ها از دبیر کل سازمان ملل در شرایطی است که به گفته گوترش تاکنون دهها نفر از کارکنان سازمان ملل در بمباران رژیم صهیونیستی کشته شده اند.

راز عصبانیت رژیم صهیونیستی

جنایات دیوانه وار ارتش اشغالگر صهیونیستی به قدری به شکل عریان مقابل دیدگان مردم جهان قرار گرفته است که تقریبا هیچیک از مسیرهای قبلا آزموده شده دولتمردان و رسانه‌های غربی در مظلوم‌نمایی از اشغالگران نتوانسته است چهره جنایتکاران جنگی اسرائیلی را پاک کند.

جنایات سیستماتیک رژیم صهیونیستی در غزه و کشتار هدفمند غیرنظامیان توسط صهیونیست‌ها بیش از هر زمان دیگری چهره رسوای این رژیم را در جهان آشکار کرده و دلیل عصبانیت و تشنج رفتاری مقامات اسرائیل به همین خاطر است.

اسرائیل که طی سال‌های گذشته تلاش زیادی را صرف تصویرسازی مثبت از خود کرده بود، در جریان کشتار جنون‌آمیز غیرنظامیان شامل هزاران کودک و زن و همچنین هدف قرار دادن اماکن امن نظیر بیمارستان و کلیسا، تمام رشته‌های بافته چندین ساله خود را پنبه کرد.

با این وجود، جنایات اخیر اشغالگران نسبت به کشتارهای قبلی رژیم صهیونیستی یک تفاوت عمده دارد: اگر جنایات دیوانه‌وار صهیونیست‌ها طی سال‌ها و دهه‌های گذشته با سانسور، وارونه‌نمایی و تحریف امپراتوری رسانه‌های اصلی پنهان نگاه داشته می‌شد اما در نبرد طوفان الاقصی، این برای نخستین‌بار است که حتی رسانه‌های اصلی هم نتوانسته اند اسرائیل را از منجلاب رسوایی نجات داده و بعضا همین رسانه‌ها هم از رفتارهای توهین آمیز مقامات رژیم صهیونیستی کلافه شده اند.

رسانه‌های جریان اصلی یا «مین استریم» در روزهای اولیه طوفان الاقصی هر چند تلاش کردند با ارائه تصویری یک‌طرفه، روایتی جانبدارانه از روند درگیری‌ها، تحریف واقعیت و دروغ‌سازی به نفع رژیم کودک‌کش صهیونیستی را در دستور کار قرار دهند و همزمان با سرکوب آزادی بیان به نفع اسرائیل، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی غربی سانسور جنایت‌های رخ داده رژیم صهیونیستی را نیز در دستور کار قرار دادند. اما تمامی این تلاش‌ها شکست خورد و برای فرار از رسوایی از اواسط نبرد، این رسانه‌ها تلاش کردند روند اطلاع رسانی را معتدل کرده و به حقیقت نزدیک کنند؛ درست در چنین موقعی مقامات رژیم صهیونیستی رسانه های غربی را مورد حمله قرار دادند.

رشد فزاینده نفرت از اسراییل

کریستین امان‌پور مجری شبکه سی ان ان در گفت و گوی خود با ملکه اردن گفته به خاطر آپارتاید خواندن اسرائیل مورد انتقاد و حمله صهیونیست ها واقع شده است.

پاسخ های عصبی و توهین آمیز مقامات صهیونیست به خبرنگاران غربی تا جایی پیش رفت که اسحاق هرتزوگ رئیس رژیم صهیونیستی در اقامتگاه خود به سوالات خبرنگاران سی ان ان و کانال چهار انگلستان درباره بمباران غزه با عصبانیت واکنش نشان داد.

او در پاسخ به سوالی از سی ان ان درباره مجازات جمعی غیر نظامیان غزه که آن را «جنایت جنگی» توصیف کرد صدای خود را بالا برد و گفت: «من کاملا ناامید شدم از اینکه شما از من چه می‌پرسید؟ آیا قتل عام در جنوب اسرائیل را ندیده اید؟ همه شما آن را دیده اید بنابراین اکنون با لفاظی درباره جنایت جنگی شروع کنیم؟ واقعا؟ به راستی؟»

مت فری از کانال ۴ انگلیس پاسخ‌های هرتزوگ را گیج کننده توصیف کرد و گفت که به نظر می‌رسد شما مردم غزه را مسئول این اتفاقات می‌دانید هرتزوگ سوال خبرنگار را قطع کرد و با عصبانیت گفت با تمام احترام اگر شما موشکی را در آشپزخانه لعنتی خود داشته باشید و بخواهید به سمت من شلیک کنید آیا من اجازه دارم از خودم دفاع کنم؟

همچنین نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل در جریان گفتگوی خود با خبرنگار اسکای نیوز وقتی از او درباره نیاز کودکان فلسطینی در بیمارستان‌ها به برق سوال کردند گفت: تو واقعا چه مشکلی داری که به سوال‌هایت درباره غیرنظامیان فلسطینی ادامه می‌دهی؟ شرم بر تو!

نخست وزیر سابق رژیم نژادپرست صهیونیستی در یکی دیگر از گفتگوهای خود با بی بی سی خطاب به خبرنگار این شبکه گفت: شرم بر شما که اسرائیلی‌ها را با فلسطینی‌ها یکی می‌دانید!

آخرین تقلای رسانه‌های جریان اصلی برای تثبیت انگاره مظلوم‌نمایی صهیونیست‌ها در شبکه «سی ان ان» و سرویس جهانی «بی بی سی» با مصاحبه‌های سفیر فلسطین در انگلستان به طور آشکار شکست خورد. در ادامه، رسانه‌های غربی برای جبران این شکست، پروژه دروغ‌پردازی سر بریدن کودکان توسط مقاومت فلسطین را دنبال کردند؛ دروغی که با گذشت مدت اندکی چیزی جز رسوایی برای سازندگانش به ارمغان نداشت و خبرنگار سی‌ان‌ان را مجبور به عذرخواهی بابت این دروغ آشکار کرد.

همچنین پس از افشاگری مستند شبکه الجزیره از نقش رژیم صهیونیستی در بمباران بیمارستان المعمدانی، اسرائیل مقررات اضطراری را تصویب کرد که براساس آن این رژیم اختیار بستن دفتر تلویزیون الجزیره در اسرائیل را خواهد داشت.

با همه این تلاش‌ها، هیچ‌یک از این اقدامات نتوانست از رشد فزاینده نفرت از رژیم صهیونیستی به گواه آمار موسسات افکارسنجی در دنیا جلوگیری کند. تظاهرات بی‌سابقه جهانی هفته‌های اخیر در محکومیت جنایت آمیز صهیونیست‌ها که دامنه آنها به محافل نخبگانی شامل دانشگاه های هاروارد و ییل کشیده شده است، نشان از افشای ماهیت اصلی رژیم صهیونیستی نزد مردم جهان دارد که با تبلیغات خنثی نمی‌شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.