تاریخ انتشار : سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

نمایش صحنه ای «کنت دراکولا» به روی صحنه رفت ✍️ شهریار غلامپور

نمایش صحنه ای «کنت دراکولا» به روی صحنه رفت     ✍️ شهریار غلامپور
نگاه اقتصاد

نمایش صحنه ای «کنت دراکولا» به نویسندگی؛ لارا باقری و کارگردانی؛ عبدالله عظیم پور با مجوز شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام به روی صحنه رفت.

این نمایش در ژانر کمدی فانتزی، پاره ای از مشکلات جامعه کنونی را با هنرمندی؛ هنرمندان هنرهای نمایشی استان به نمایش می گذارد که در آن حرص و طمع انسان برای دستیابی و دست درازی به ثروت و اندوخته دیگران، با فریبکاری و دغل‌بازی به نمایش گذاشته می شود.

داستان نمایش از این قرار است که درآکولا در دوران سختی از زندگی‌اش قرار دارد و خونی برای نوشیدن و خوردن ندارد، با فریب و خدعه یک فرد سودجو راهی قصر ملکه می‌شود تا با دختر ملکه که صاحب یک بانک خون است ازدواج کند. اما در نیمه راه متوجه می‌شود بانک خونی وجود ندارد و آن فرد سودجو از درآکولا سوءاستفاده کرده تا خود بتواند با ملکه ازدواج کند و به ثروت هنگفت دست یابد. اما دیگر راه گریزی برای درآکولا باقی نمانده و او به ناچار تن به آشنایی با شاهدخت می‌دهد و برخلاف  آنچه که تصور می‌کند عاشق شاهدخت می‌شود و…

🔸️پ.ن: فارغ از موضوع نمایشنامه و اجرای آن، در شرایط فعلی جامعه که دچار نوعی رخوت و بی انگیزگی است، تولید و اجرای برنامه های فرهنگی هنری با چاشنی طنز و کُمیک، می تواند در روحیه و روان‌پریشی جامعه نقش مهم و بسزایی داشته باشد.

🔹️تولید و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در حال حاضر و با شرایط و وضعیت اقتصادی و بویژه تورم موجود، سختی دو چندانی را برای تهیه کنندگان و کارگردانان و هنرمندان استان بوجود آورده است که می طلبد با ورود دستگاه های فرهنگی استان توجه و حمایت ویژه و جدی از گروه های هنری و هنرمندان مجری برنامه های فرهنگی هنری برای ادامه روند فعالیت و تولیدات چشمگیر و فاخر به عمل آید.

 

▫️ناگفته نماند؛ نقش سازمان‌ها و شرکت‌های اقتصادی و دارای تمکن مالی، برای خرید آثار هنری و یا عقد قرارداد سفارش و اجرای تولیدات هنری  از جمله، اجاره سانس نمایش (تئاتر) یا سینما برای کارکنان و خانواده کارکنان شرکت ها و دستگاه‌های اجرایی، علاوه بر حمایت مالی از هنرمندان استان، ارتباط بین حوزه صنعت و فرهنگ و هنر را تقویت کرده و خانواده های زیادی را با مقوله فرهنگ، هنر و… آشنا می‌کند و پیوند این دو و به بیان ساده تر ارتباط بین صنعت و فرهنگ را تقویت و ارتقا می بخشد.

🔸️این نمایش از ۹ تا ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در محل سالن پلاتو استاد باسره مجتمع فرهنگی هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام واقع در خیابان پیروزی، هر روز در  دو سانس، ساعات ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰  پذیرای علاقمندان به تئاتر و هنرهای نمایشی می‌باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.