تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰

اسماعیلی: مسائل فرهنگی و هنری کشور واقع بینانه تحلیل شود

اسماعیلی: مسائل فرهنگی و هنری کشور واقع بینانه تحلیل شود
سنندج- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: می‌طلبد مسائل فرهنگی و هنری کشور

به طور واقع بینانه تحلیل تا در راستای زشد و تعالی آن گام‌های موثری برداشته شود.

محمد مهدی اسماعیلی شامگاه پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان عضو جبهه فرهنگی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کمتر استانی در کشور شرایط اطلاق کامل عنوان فرهنگی و هنری را دارد اما کردستان از این ویژگی برخوردار است و کاملا استانی فرهنگی و هنری به شمار می رود.

وی اضافه کرد: در کردستان با وجود همه مشکلات پیش رو، شاهد رشد و تعالی فرهنگی و هنری هستیم و این به راحتی قابل دیدن است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: یکی از مسائلی که ما باید نسبت به آن حساس باشیم تحلیل واقع بینانه از شرایط و مسائل جامعه است و نباید در این زمینه دچار خوش بینی و بدبینی شویم.

اسماعیلی با بیان اینکه بخشی از جهاد تبیین توصیف واقعی از جامعه است و این به معنای نادیده گرفتن مشکلات نیست، بیان کرد: به دلیل شبکه گسترده تعاملات در حوزه سبک زندگی و افزایش ارتباطات میان کشورها، انتظارها هم افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه ۳۲ شبکه ماهواره ای معاند به زبان کُردی فعالیت می‌کنند، افزود: با همه این تهدیدها در موضوع‌های مختلف و به ویژه اعتقاد به مسائل دینی براساس نظرسنجی های انجام شده مردم همچنان خواهان حفظ ارزش های اسلامی هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: چند سال گذشته در حوزه فرهنگ جریانی تلاش می‌کرد حاکمیت را از حوزه فرهنگ خارج کند که موفق نشدند.

اسماعیلی یادآور شد: سال ۱۳۸۴ اقتصاد حوزه کتاب در ایران ۲۵۰ میلیارد تومان بود و وزارت ارشاد برای مدیریت حوزه کتاب ۸۰ میلیارد تومان در اختیار داشت و این میزان در سال ۱۴۰۰ به هشت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید و برای مدیریت فضای کتاب وزارت ارشاد هم در این سال ۳۰ میلیارد تومان اعتبار داشت.

وی با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین به دلیل عمق قدرتمند فرهنگی کشور است، گفت: امسال مردم دورترین مناطق کشور به ویژه از مرز باشماق مریوان شاهد حضور پرشور مردم برای شرکت در اربعین بودیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش از تلاش جبهه فرهنگی برای گسترش فرهنگ انقلاب و ارزش‌های دینی قدردانی کرد و گفت: این روزها، روزهای تلخی را پشت سر می گذاریم و حوادث غمباری را در غزه شاهد هستیم که روح و جان همه مومنان و آزادیخواهان جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

اسماعیلی ادامه داد: این میزان از خشونت که در این دوره تاریخی شاهد آن هستیم نشان می‌دهد با چه رژیم نژاد پرست و طغیان گری مواجه‌ایم.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح امروز وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج – همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.