تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹

در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان ؛

قالیباف: عملیات طوفان الاقصی معادلات نظم جهانی را جابجا کرد

قالیباف: عملیات طوفان الاقصی معادلات نظم جهانی را جابجا کرد
تهران - رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی هر کاری بکنند شرایط پس از عملیات طوفان الاقصی

 به حالت اول خود برنخواهد گشت،گفت: عملیات طوفان الاقصی معادلات نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را جابجا کرد،عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی بود و تاریخ را جابجا کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان در جمع شمار زیادی از دانش آموزان تهرانی اظهار کرد: بدون شک، تاریخ همۀ ملت‌ها و اقوام پر از نقاط فرازونشیب‌اند. ما هم در ایران عزیزمان و نهضت اسلامی‌مان به رهبری حضرت امام، که مایۀ حیات مجدد اسلام و افتخار امت اسلامی شد، روزها و هفته‌های خاصی را داریم، ازجمله همین یوم‌الله ۱۳ آبان. اگر نگاهی به گذشتۀ خود بکنیم، پس از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، یک سال بعد حضرت امام در ۴ آبان‌ماه دربرابر تصویب کاپیتولاسیون یک سخنرانی تاریخی کردند. به عظمت تشخیص امام در آن روز نگاه کنید: «رئیس‌جمهور آمریکا بداند این معنا را که منفورترین افراد دنیا در نظر ملت ایران است. تمام گرفتاری‌های ما از آمریکاست، و تمام گرفتاری‌های ما از اسرائیل است. اسرائیل هم از آمریکاست». این حرف برای شصت سال قبل است. اینجا بود که امام را تبعید کردند. این نگاه و شناخت عمیق امام نسبت به آمریکاست.

قالیباف تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی معادلات نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را جابجا کرد،عملیات طوفان الاقصی نقطه عطفی بود و تاریخ را جابجا کرد.همه از یک نظم نوین جهانی حرف می زنند.آمریکا و رژیم صهیونیستی هر کاری بکنند شرایط پس از عملیات طوفان الاقصی به حالت اول خود برنخواهد گشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از همان ابتدا روحیه مقاومت و مبارزه با ظلم در ذات انقلاب اسلامی بوده است و مقاومت از ابتدای نهضت، مبتنی بر سنت های الهی و منطبق با باورهای متکی به اهل بیت علیهم السلام بود اما امریکا و رژیم صهیونیستی همیشه به دنبال جنایت بوده و هستند. افتخار انقلاب اسلامی این است که این نهضت بر اساس مقابله با استکبار و  حضور مردم شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه آمریکا همیشه در هر شرایطی در مقابل منافع و امنیت ملی و استقلال انقلاب ایستاده‌ است، گفت: آمریکا علیه ملت ما کودتا و جنایت کرد و جنگ به راه انداخت،تاریخ شهادت می‌دهد، ما مقابل آنها ایستاده‌ایم، آنها می‌خواهند ما را از قدرت پیشرفت در زمینه‌های مختلف بویژه اقتصادی بازدارند، اما ما با اراده در این مسیر قدم بر می‌داریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: باید توجه داشته باشیم که هیچ منافاتی بین مبارزه بر مبنای سنت الهی و منافع ملی وجود ندارد برخی فکر می کنند اینها با هم در تعارض هستند، اما  مقاومت اهل هوشمندی، متانت، تدبیر، شجاعت  و حساب و کتاب است و البته  و صد البته ایمان و باور است.

انتهای مسیر سازش، ورشکستی است و انتهای مسیر مقاومت، پیروزی و عزت است

قالیباف با اشاره به حمایت آزادی خواهان جهان از مردم غزه و فلسطین گفت: آیا امروز کسانی که به طرفداری از غزه به پا خواستند ایدئولوژی همانند ما دارند؟ آنها در مقابل ظلم می ایستند و اگر خلاف عدالت حرکت ببینند واکنش نشان می دهند. باید بدانیم  مقاومت هزینه دارد و تسلیم شدن و کرنش کردن  هم هزینه دارد هزینه مقاومت مثل سرمایه گذاری است اما هزینه تسلیم شدن همانند باج دادن است.

رئیس مجلس گفت: انتهای مسیر سازش، ورشکستی و سرکشتی است و انتهای مسیر مقاومت، پیروزی، سربلندی و عزت است. نمونه روشن و مشخص آن را امروز به عینه می‌بینیم و لازم نیست برگردیم و دهها سال گذشته پشت سرمان را نگاه کنیم. همین دو اتفاقی که در یکسال قبل رخ داد را نگاه کنیم که اگر ما با این مبانی پیش برویم آینده از آن ما است و این وعده خدا است.

قالیباف عنوان کرد: همین عملیات طوفان‌الاقصی یک نمونه عملی بود و شما خواهید دید که یک نمونه نظری هم خواهد بود و همه بر این موضوعات قلم خواهند زد. این عملیات و حرکت نقطه عطفی بود که تاریخ و مبانی طرح‌ریزی را جابجا کرد.

وی تصریح کرد: با صراحت عرض می‌کنم اینکه همه کسانی که مسائل راهبری، استراتژیک و ژئوپلتیکی را دنبال می‌کنند حرف از یک نظم نوین جهانی می‌زنند. بدون شک این حرکت طوفان‌الاقصی در فلسطین معادلات این نظم جهانی و عناصر و عوامل محاسباتی آن را در سطح جهانی و منطقه‌ای جابجا کرد و هرگز رژیم صهیونیستی و آمریکا با هر اقدامی که انجام دهند به جای خود بازنخواهد گشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شما نگاه کنید از آغاز جنگ جهانی اول که انگلیسی‌ها آن موقع تصمیم گرفتند که این حرکت و جرسومه فساد و ناامنی را در منطقه فلسطین پایه‌گذاری کنند حرف از سال ۱۹۱۴ میلادی است. این مسیر طی شد تا سال ۱۹۴۸ که انگلیسی‌ها در شورای امنیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناختند و این شیطنت‌ها تا امروز ۷۵ سال است که ادامه دارد.

قالیباف تصریح کرد: آنها نشان دادند یک ارتش مقتدر، جامع و کامل هستند آنها در دکترین نظامی‌شان این را نشان دادند که آنچنان بر اطلاعات سوارند که هر کسی در منطقه نه در سرزمین فلسطین و نه در کشورهای همسایه در هر کجا همه چیز را کنترل می‌کنند و ارتش شکست‌ناپذیر هستند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی همیشه از حمایت خارجی برخوردار بود، همه حرفشان این بود که ما جنگ پیش‌دستانه انجام می‌دهیم و همیشه نبرد را به خارج از سرزمین‌های اشغالی بردند و می‌برند، رژیم صهیونیستی همواره امنیت داخلی خود را مثال زدنی می دانست و به قدرت بازدارندگی‌اش افتخار می‌کرد و به گنبد آهنینی‌ می‌نازید.

مروز همۀ دنیا فهمیدند اسرائیل سست‌تر از خانۀ عنکبوت است 

رئیس مجلس ادامه داد: اینها همه  نقاط قوتی بود که رژیم صهیونیستی در طول این ۷۵ سال برای خود ترسیم کرده بود و شما همه این قدرت پوشالی  را دیدید. سید ما دیشب گفت که دیگر من نیستم که می‌گویم اینها خانه عنکبوتی هستند امروز همه دنیا فهمید که اینها خانه عنکبوتی هستند.امروز با بمب‌های آنچنانی کودکان و زن و بچه‌ها را به شهادت می‌رساند و خانه‌ها را تخریب می‌کنند آیا این قدرت است؟ این اوج پستی و حیوان‌صفتی و رذالت و اوج درماندگی است.

وی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا جنایتکار بداند که هر کاری هم که در غزه بکنند و هر اتفاقی بیافتد هرگز این نقطه عطفی که در معادلات گفتم تغییر نمی‌کند و این جمله کلیدی، حکیمانه و هوشمندانه مقام معظم رهبری است که فرمودند«این شکست ترمیم‌پذیر نیست.»نتیانیاهو این مرد خبیث بداند اولین قربانی این حادثه خواهد بود و در آینده نزدیک خواهید دید که چگونه به بدبختی و ذلت می افتد.

بمباران کودکان و زنان قدرت نیست، اوج رذالت و درماندگی است  

محمدباقر قالیباف اظهار داشت: رژیم صهیونیستی با بمب‌های آنچنانی کودکان و زنان و خانه‌ها را بمباران می‌کند. این قدرت است؟ این اوج پستی است. این اوج رذالت است. این اوج درماندگی است. رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار بدانند هر کاری در غزه اتفاق بیفتد، این نقطۀ عطف تغییر نخواهد کرد. این شکست هرگز ترمیم‌پذیر نخواهد بود.

وی ادامه داد: این نکته را با دقت توجه کنید ما مقصر اصلی، همه این جنایت ها را به طور روشن و مشخص آمریکای جنایت کار می دانیم ،رژیم صهیونیستی با دستور و پشتیبانی آمریکا به این جنایت ها دست می‌زند ما هرگز این اظهارات خبیثانه رئیس جمهور آمریکا را فراموش نمی کنیم که وقتی این دو شیطان هم را در آغوش گرفتند بایدن به نتاینیاهو گف« امروز نیاز داشتیم که یک کشور اسرائیل در اینجا ایجاد کنیم این اوچ پلیدی آمریکاست؛» امام ما بیش از ۶۰ سال قبل در چنین روزی چنین حرفی را به آمریکا و اسرائیل زدند امروز به آمریکا می گویم؛ آمریکای شیطان و شیطان پرست و شیطان جو شیطنت نکن و دوباره محاسبه غلط نکن، مقاومت و گروه‌های مقاومت موضوعی دولتی و دولت محور نیستند و بلکه امری برآمده از امت اسلامی و برآمده از ایمان و برای مبارزه با ظلم و جنایت و ستم هستند و مطمئن باش این گروه ها طعم تلخ شکست را به جنایتکاران اسرائیل خواهند چشاند «و کان حقا علینا نصر المؤمنین» این باور و ایمان ماست و وعده خداست.

قالیباف تصریح کرد:  یادمان نمی رود در همین ۱۳ آبان پارسال، همین رئیس جمهور آمریکا در یک سفر تبلیغاتی به کالیفرنیا در یک میتینگ سیاسی در تجمعات دموکرات ها این حرف را زد «ما دنبال این هستیم که ایران را آزاد کنیم تا چند هفته دیگر ایران آزاد می شود» می بینید که چه قدر دستگاه اطلاعاتی آنها غلط محاسبه کرد و برای جمهوری اسلامی روزشمار می گذارند. امروز که  ۱۳ آبان است بعد از یک سال و در خیابان های ایران اسلامی هستیم در حالی که خیابان های بسیاری از کشورهای همراه آمریکا مانند انگلیس و حیوان صفتان درگیر اعتراضات به جنایات در فلسطین هستند، بیچاره کشورهایی که روی حمایت این رژیم ضعیف و پلید و رفتنی حساب باز کرده بودند و تشت رسوایی آنها وقتی از بام افتاد، همه چیز را مشخص کرد و وقتی عکسی یادگاری گرفتند و روی اسب بازنده شرط بستند «این شکست ترمیم ناپذیر است.»

قالیباف گفت: مردم ایران و جوانان بدانید مردم ایران همواره آزادی خواه، دلداده به اسلام و اهل بیت و مکتب قرآنی هستند، امروز اگر با تحریم اقتصادی و جنگ ترکیبی و رسانه ای بر ملت ما فشار می آورند از قدرت و استقلال ما می ترسند، دست‌یابی به فناوری هسته‌ای بهانه است،اسرائیل بیش از ۱۰۰ کلاهک هسته ای دارد، برخی دیگر از کشورهای منطقه که با آنها رفتارهای مسالمت آمیز دارند، مگر کلاهک هسته ای ندارند؟ ما بارها اعلام کرده ایم که دنبال این موضوع نیستیم ولی آنها هسته ای را بهانه کرده تا پیشرفت مردم را بگیرند. مهمترین موضوع در مسائل داخلی توجه به حل مشکلات اقتصادی است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:مهمترین مبارزه ما در مسائل داخلی توجه به حل مشکلات اقتصادی و تلاش برای گره گشایی موضوعات معیشتی مردم است و این اقدام عین مبارزه با امریکاست و امروز باید این جبهه در اولویت کاری دولت، مجلس و همه نهادها قرار گیرد.

وی افزود: باید این اقدام  را مبارزه مقدس بدانیم  و به حول و قوه الهی در این مسیر گام برداریم و سختی ها را  تحمل کنیم بدون شک، عزت دنیوی و اجر اخروی با کسانی است که در مسیر شهدا و امام شهدا و در خدمت به مردم عزیز و تحقق فرامین رهبری گام بر می دارند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.