کد خبر : 108492
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰

به بهانه‌ی جشن شادی کودک عمو مسعود آبنباتی در ایلام  + گزارش تصویری  *شهریار غلامپور  

به بهانه‌ی جشن شادی کودک عمو مسعود آبنباتی در ایلام  + گزارش تصویری  *شهریار غلامپور  
نگاه اقتصاد

 

شنبه ۱۳ آبانماه، سالن آمفی تئاتر فنی و حرفه ای شهر ایلام، محمل جیغ و هیاهوی کودکان و نوجوانانی بود که با شوق و اشتیاق عمو مسعود آبنباتی و تیم هنری‌اش را همراهی می‌کردند.

شور و نشاط وصف ناپذیری در بین کودکان و نوجوانان حاضر در سالن وجود داشت که با شوق و اشتیاق آهنگ‌ها و ترانه های کودکانه را با عمو مسعود همخوانی می‌کردند و حس‌ خرسندی و رضایت والدین را به همراه داشت، طوری که خود والدین نیز همراه با بچه ها ترانه های موزیکال عمو مسعود را تکرار و همخوانی می‌کردند و احساس رضایت و خشنودی در چهره های بشاش و خندان کودکان و والدین قابل مشاهده بود.

 

احساسی؛ که در دنیای کودکانه‌ی بچه ها و کودک درون والدین، برای مدت کوتاه و چند ساعتی آنان را از دنیای واقعی و روزمره رهانیده و در دنیای فانتزی و رویایی کودکانه غرق و مسحور کرده بود.

عمو مسعود و گروه هنری‌اش هم در ارایه کارهای هنری سنگ تمام گذاشتند و با انرژی و قدرت، شور و نشاط خاصی را به فضای سالن و مخاطبان داده بودند.

همخوانی ترانه نوستالژی «خونه‌ی مادر بزرگه هزار تا قصه داره….» توسط والدین بچه ها، کودک درون حاضران در سالن را برانگیخت و در دنیای فاصله‌های این روزها، همگی را به گذشته ها و خاطرات خوب دورهمی و ارتباطات گسترده خانوادگی و شب نشینی های خونه مادربزرگ ها سوق می‌داد.

در روزگارانی، که در عصر دیجیتال و فضای مجازی و فاصله های زیاد اقوام و خانواده ها از همدیگر، ترانه هایی اینچنینی (خونه مادر بزرگه….) خاطرات خوش گذشته و ضرورت تکریم و پاسداشت مادربزرگ ها و پدربزرگ ها را برای حاضران در سالن زنده کرد.

 

استقبال خوب بچه ها به همراه والدین از این برنامه و جُنگ، ضرورت برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی هنری ویژه کودکان و نوجوانان با هدف ایجاد نشاط و شادابی و تقویت روح و روان بچه ها، که متأسفانه این روزها در خانه ها و واحدهای کوچک آپارتمانی با محدودیت های زیادی برای جنب و جوش و بازی های کودکانه مواجه هستند بیش از پیش نشان داد.

می‌طلبد؛ دستگاه ها و مؤسسات متولی با برگزاری جشن های شادی کودکانه برای تخلیه انرژی کودکانه و شور نوجوانی برنامه های فرهنگی هنری متنوعی در طول سال در اماکن عمومی، پارک‌ها و فضاهای مختلف سطح استان بستر مناسب و لازم را برای شادابی و نشاط بچه ها و کودک درون بزرگترها بوجود آورند، تا بچه ها از این گونه برنامه ها بهره و لذت کافی را ببرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.