تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸

حمله به “اچ سه” در دانشگاه های نظامی معتبر جهان تدریس می شود

حمله به “اچ سه” در دانشگاه های نظامی معتبر جهان تدریس می شود
ایلام - پیشکسوت دفاع مقدس و خلبان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران

با اشاره به عملیات منحصر به فرد و متهورانه هوایی حمله به “اچ سه” گفت: این عملیات در دانشگاه های معتبر نظامی جهان از جمله  مسکو و واشنگتن به عنوان عملیات غرورآفرین نیروی هوایی ارتش ایران تدریس می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “امیر سرتیپ خلبان حسین چیت فروش” روز سه شنبه در یادواره سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل با بیان اینکه حمله به “اچ سه” یک شاهکار بی مانند و بی نظیر در عملیات های هوایی در دنیا است، تاکید کرد: فیلم سینمایی حمله “اچ سه” به ۴۰ زبان دنیا ترجمه و در کشورهای مختلف پخش شد.

وی با بیان اینکه در طول جنگ تحمیلی ۱۸۰ هزار شهید را تقدیم آرمان های نظام اسلامی کردیم، گفت: بدون شک اگر حضور نیروهای هوایی در عملیات ها نبود، تعداد شهدای ما خیلی بیشتر از این تعداد بود.

امیر سرتیپ خلبان چیت فروش یادآور شد: گرفتن عکس دقیق هوایی، سرعت عمل در عملیات های نظامی و شناسایی، تیزبینی، شجاعت، بی باکی و جسارت نیروی هوایی از فاکتورهای پیروزی ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

وی در خصوص عملیات فتح “میمک” نیز بیان کرد: عملیات بزرگ ضربت ذوالفقار به عنوان اولین عملیات موفق نظامی ایران در ابتدای دفاع مقدس، نقش و تاثیر مستقیمی بر پیروزی رزمندگان در عملیات های بعدی داشت.

امیر سرتیپ خلبان چیت فروش با بیان اینکه فتح میمک و ضربت ذوالفقار در تاریخ جنگ تحمیلی ایران اسلامی ماندگار شد، ابراز کرد: این عملیات به عنوان اولین عملیات موفق نظامی در دفاع مقدس، در واقع پیشقراول و پیشران همه عملیات های بعد از خود بود و عملیات مهم و تاریخ ساز فتح خرمشهر در واقع ریشه از فتح میمک دارد.

وی تاکید کرد: عملیات ضربت ذوالفقار در واقع یک شوک بزرگ به صدام و ارتش رژیم بعث و حامیان مستکبر وی بعد از اشغال میمک بود.

پیشکسوت دفاع مقدس یادآور شد: همانگونه که نیروی هوایی ارتش در جنگ تحمیلی خالق حماسه آفرینی های بیشماری بود، اکنون نیز این نیرو هوشیارانه از آسمان ایران اسلامی دفاع می کند.

امیر چیت فروش یادآور شد: نیروی هوایی در کنار سایر نیروهای مسلح با برگزاری هر رزمایش، رعب و وحشت را بر دل دشمنان می اندازد و این رزمایش ها در واقع مانعی بازدارنده برای هرگونه تهاجم احتمالی معاندان است.

وی یادآور شد: در عملیات میمک نیروهای هوایی حضوری غیر قابل انکار داشتند و از اولین نیروهای مسلح حاضر در منطقه بودند که به نبرد هوایی با رژیم دژخیم عراق رفتند.

امیر سرتیپ خلبان چیت فروش تاکید کرد: دشمن با وجود آنکه برای ایجاد فاصله بین مردم، رهبری و مسئولان تلاش می کند، اما درایت و هوشیاری مردم ایران اسلامی همواره توطئه های معاندان را خنثی و بی اثر کرده است.

به گزارش ایرنا، سومین یادواره‌ سرداران و ۴۰۰ شهید ایل خزل با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه، استاندار ایلام، مدیران کل استانی و آحاد مردم ولایت‌مدار استان در سه راهی “کارزان” از توابع شهرستان سیروان برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.