تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۳

شکارچی کل وحشی در کامیاران به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد

شکارچی کل وحشی در کامیاران به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
سنندج- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: فردی شکارچی که اقدام به شکار یک راس کل وحشی در شهرستان کامیاران کرده بود به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد.

اقبال حمیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: این شکارچی غیرمجاز که در سال ۱۴۰۲ اقدام به شکار یک راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان کرده بود با حکم قضایی به جزای نقدی محکوم شد.

وی اضافه کرد: این متخلف در آن زمان، توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کامیاران شناسایی و دستگیر و پس از پیگیری های حقوقی، سرانجام با صدور حکم قطعی به پرداخت ۷۵۰ میلیون ریالی جزای نقدی جریمه شد.

کردستان دارای پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است./ایرنا

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.