تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۱

وجود بیش از چهار هزار و ۳۰۰ آموزشگاه جوار کارگاهی در کشور

وجود بیش از چهار هزار و ۳۰۰ آموزشگاه جوار کارگاهی در کشور
ایلام - معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه ای

 از وجود بیش از چهار هزار و ۳۰۰ آموزشگاه جوار کارگاهی در کشور خبر داد و گفت: ۶۵۸ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی و بیش از ٢١ هزار آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد در کشور فعال است.

 مهرداد عظیمی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از پتروشیمی ایلام در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از راهبردهای سازمان فنی و حرفه ای در دوره جدید دیپلماسی مهارت است که در این راستا هدف گذاری های لازم انجام شده است تا از کشورهای حوزه پیرامونی کشورمان چون کشور عراق با توجه به داشتن ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک بنا داریم که هم در بحث توسعه زیرساخت ها، ایجاد مراکز آموزشی و مراکز تخصصی تربیت مربی و فراگیر کردن آموزش ها در کشور عراق برنامه های را اجرایی کنیم.

وی افزود: طی هفته گذشته میزبان وزیر کار کشور ارمنستان بودیم که در این دیدار وی بیان کرد که از توسعه آموزشها و پیشرفت های سازمان فنی و حرفه ای در ایران شگفت زده شده است و پیشنهاد کرد که مشابه مراکز سنجش صلاحیت ما در کشور ارمنستان داشته باشیم.

رییس سازمان فنی و حرفه ای بیان کرد: در این راستا با کشور نیز لبنان مقدمات کار فراهم شده است و در آینده نزدیک به این کشور سفر خواهیم داشت و همچنین سفر به کشور امارات جهت شرکت در مسابقات آسیایی مهارت و ارتقای تعاملات دوسویه مهارتی در دستور کار است و در مواردی هم آموزش های فناوری نو را به کشور وارد کنیم.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه یکی دیگر از راهبردهای جدی ما مراکز جوار کارگاهی است، افزود: توسعه و رونق مراکز جوار کارگاهی ضروری است.

وی ادامه داد: این سازمان برای اعزام مربی به کشورهای همسایه برای ارائه آموزش‌های مهارتی و سنجش صلاحیت حرفه‌ای، تربیت نیروی کار ماهر متناسب با نیاز بازار کار کشورهای همسایه، تبادل تجربیات و نظرات فنی در زمینه تدوین استانداردهای آموزشی آمادگی دارد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.