تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰

سلاح‌های اسرائیلی قبل از فروش روی فلسطینی‌ها آزمایش می‌شوند

سلاح‌های اسرائیلی قبل از فروش روی فلسطینی‌ها آزمایش می‌شوند
تهران- رژیم صهیونیستی به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان جهان از مردم فلسطین برای آزمایش سلاح‌های جدید خود استفاده می‌کند.

 

 

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، ارتش اسرائیل در ۲۲ اکتبر فیلمی از واحد کماندویی ماگلان منتشر کرد که یک بمب خمپاره ۱۲۰ میلی متری هدایت شونده جدید به نام «نیش آهنی» در یگان های خود استفاده می‌کردند. این بمب توسط شرکت البیس واقع در شهر حیفا ساخته شده است.

بنی گانتز، وزیر جنگ اسرائیل در آن زمان نیش آهنی را طوری تبلیغ کرد که قادر به هدف گرفتن دقیق در محیط‌های جنگی و شهری است و ادعا بر این بود که غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد ولی آمارهای تلفات بمباران غزه حقیقت دیگری را بازگو می‌کند.

به گفته منابع فلسطینی تا کنون بیش از ۱۱هزار فلسطینی کشته و ۳۰هزار نفر نیز زخمی شده‌اند. ۴۷۰۰ نفر کودک در بمباران جان خود را از دست داده‌اند.

پهپاد ایتان (Eitan) بزرگترین هواپیمای بدون سرنشین اسرائیل (UAV) در سال ۲۰۰۷ وارد ارتش اسرائیل شد که اولین بار در جنگ ۲۰۰۸ نوار غزه مورد استفاده قرار گرفت که آمارهای آن سال حاکی از کشته شدن ۳۵۳ کودک در آن سال داشت.

بعد از جنگ شرکت اسرائیلی تولیدکننده این پهپادها مشتری‌های بسیاری در کشورهای دیگر پیدا کرد و حداقل ۱۰ کشور این محصول اسرائیلی را خریداری کردند. طبق گزارش سایت درون وارز (Drone Wars) هندوستان با خرید ۳۴ پهپاد بزرگترین خریدار این پهپادها بود و بعد از آن فرانسه، برزیل و استرالیا در رتبه‌های بعدی بودند.

لارنس فریدمن، استاد بازنشسته مطالعات جنگ در کینگز کالج لندن، می‌گوید: هیچ‌کس فقط برای به نمایش گذاشتن سلاح‌های خود نمی‌جنگد. آنتونی لوونشتاین، روزنامه‌نگار و نویسنده انگلیسی اعتقاد دارد که سلاح‌های اسرائیلی قبل از فروش به کشورهای دیگر بر سر مردم فلسطین فرود می آیند و در واقع فلسطینی‌ها برای آزمایش این سلاح‌ها به کار گرفته می‌شوند.

اسرائیل معاهده بین‌المللی تجارت سلاح که فروش سلاح‌های ممنوع در مورد نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت را امضاء نکرده است. اسرائیل در سال ۱۹۷۵ به دولت آپارتاید آفریقای جنوبی سلاح فروخت و حتی بر اساس اسنادی که از طبقه بندی خارج شده بودند، موافقت کرد تا کلاهک‌های هسته ای این کشور را نیز تامین کند.

در سال ۱۹۹۴، گلوله‌ها، تفنگ‌ها و نارنجک‌های ساخت اسرائیل در نسل‌کشی رواندا که حداقل ۸۰۰هزار نفر را کشتند، استفاده شد. اسراییل به ارتش صربستان که از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۵ علیه بوسنی جنگیده بود، سلاح می‌فرستاد.

لوونشتاین می‌نویسد این مسئله دیگر ثابت شده است که فلسطینی‌ها مثل حیوانات برای آزمایشگاه‌های تسلیحاتی اسرائیل هستند و طی ‌سال‌های گذشته از آنها برای آزمایش سلاح‌های صادرشده به سایر کشورهای جهان استفاده شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.