تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۸

استاندار:

ترمیم زیرساخت‌های ایلام در راستای منافع ملی است

ترمیم زیرساخت‌های ایلام در راستای منافع ملی است
ایلام - استاندار ایلام گفت: ترمیم زیرساخت‌های این استان با توجه به قرار گرفتن در مسیر تردد زائران اربعین و برخورداری از ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق در راستای تامین منافع ملی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی در دیدار با وزیر کشور ضمن ارائه گزارشی از موضوعات مختلف استان خواستار توجه بیشتر دولت به امور مرزی استان شد و اظهار داشت: ایلام با داشتن بیشترین مرز مشترک با کشور عراق نقش حائز اهمیتی در مبادلات تجاری و بازرگانی کشور دارد.

وی ترمیم زیرساخت‌های استان را در راستای منافع ملی عنوان کرد و افزود: امروز این استان در مقوله مهم اربعین، تجارت و ترانزیت کالا و تبادلات و مراودات اقتصادی در گستره کشوری نقش‌آفرینی می‌کند.

استاندار ایلام بر لزوم ثبات روزانه در مراودات تجاری و بازرگانی از مرز مهران تاکید کرد و گفت: بازگشایی کامل مرز تجاری مهران خواسته مردم و مسوولان استان است.

سلیمانی‌دشتکی خواستار راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی چیلات، چنگوله و هلاله شمالی در انجام مراودات اقتصادی، تجاری و بازرگانی بین ۲ کشور ایران و عراق شد و اضافه کرد: زیرساخت مرزهای چیلات و چنگوله آماده شده و امکانات مورد نیاز برای راه‌اندازی مرز هلاله شمالی نیز در حال ساخت است.

گفتنی است که در این دیدار عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در ارتباط با موارد مطرح شده قول پیگیری و مساعدت داد.

تحقق شعار سال نیازمند مشارکت بخش خصوصی است

استاندار ایلام همچنین در دیدار تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها در تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن شعار جهش تولید نیازمند استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از جمله کمک نهادها و ارگان‌ها به ویژه بخش خصوصی هستیم.

سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر اینکه راه توسعه استان از مسیر سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود، اظهار داشت: با تلاش‌های صورت گرفته، استان ایلام در سال ۹۸ به عنوان امن‌ترین استان کشور برای سرمایه‌گذاری انتخاب شد و در این سال شاهد رشد بالای ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری بودیم.

وی خواستار مشارکت بیشتر بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های استان شد و گفت: برای ایجاد تسهیلات در مسیر سرمایه‌گذاری از هیج تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

در این نشست تعدادی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رابطه با احداث کارخانه تولید لوله‌های مانیسمان در استان با استاندار ایلام بحث و گفت و گو کردند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.