تاریخ انتشار : سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸

شفافیت‌ مالی داوطلبان انتخابات مجلس مورد رصد قرار می‌ گیرد

شفافیت‌ مالی داوطلبان انتخابات مجلس مورد رصد قرار می‌ گیرد
ایلام -معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام با بیان اینکه فراهم کردن زمینه رقابت داوطلبان

در یک فضای سالم و تامین سلامت انتخابات از وظایف اصلی مجریان انتخابات است، گفت: شفافیت‌ مالی داوطلبان مورد رصد قرار می‌ گیرد.

به گزارش ایرنا، “محمد سبحان حسنی” روز سه‌شنبه در نشست با اعضای هیئت‌های اجرایی نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان مهران، اظهار کرد: انتظار مردم از مجریان انتخابات، امانتداری در آرای آنان است.

وی با بیان اینکه قانون جدید انتخابات، بحث شفافیت‌های مالی کاندیداها را مورد رصد قرار می‌دهد، ابراز کرد: مبنای ما برای فعالیت‌ها در حوزه انتخابات، قانون است و قانونگذار به دنبال رصد فرآینده‌های مالی کاندیداها در انتخابات است.

حسنی با بیان اینکه نگرانی‌های مردم در بحث خرید و فروش رای باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: فعالیت مالی کاندیداها برای ستاد انتخابات بسیار مهم است و رقابت در یک فضای سالم و تامین سلامت انتخابات از وظایف اصلی مجریان انتخابات است.

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام تاکید کرد: مطالعه قانون جدید انتخابات باید از طرف اعضای ستاد اجرایی نظارت و بازرسی در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در انتخابات برای ما مهم است و همکاران باید ارتباط با گروه‌ها و اقوام مختلف را در دستور کار خود قرار داده و به هر نحو ممکن برای بالا بردن مشارکت مردم در انتخابات اقدام کنند.

حسنی ادامه داد: مهران سرزمین مجاهدت‌ها و رشادت‌های دلاورمردان سپاه اسلام و محل جهاد و شهادت ۶ هزار مجاهد فی‌سبیل الله بوده و فضای معنوی این مکان در تاریخ ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: فضای معنوی مهران و خون شهدا برکت مضاعفی در این مکان ایجاد کرده و مهران را به دروازه آسمان و محل تردد زوار اباعبدالله الحسین (ع) تبدیل کرده است.

حسنی خاطرنشان کرد: فرآیندهای انتخابات در استان به بهترین نحوه و طی برنامه زمانبندی انجام شده و در شهرستان مهران نیز فرآیندها به‌موقع و طبق زمانبندی مشخص انجام و ستاد انتخابات استان، فرآیندها و اقدامات لازم برای انتخابات را رصد می‌کند.

مهم ترین وظیفه هیئت اجرایی صیانت از آرای مردم است‌

مدیرکل سیاسی انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری ایلام و دبیر ستاد انتخابات استان نیز در این نشست گفت: موضوع پیش ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اولین در این دوره صورت گرفت که استقبال بسیاری خوبی از این فرآیند در استان شد.

“فرشید زرگوش” افزود: در راستای اجرای راهبردهای چهارگانه ابلاغی از طرف مقام معظم رهبری در بحث انتخابات، بحث سلامت انتخابات و مشارکت ذیل وظایف هیئت اجرایی انتخابات مشخص می‌شود.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام خاطرنشان کرد: برنامه‌هایی برای افزایش مشارکت مردم ابلاغ شده و براساس اقتضائات بومی با استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله بحث صدا و سیما و ایجاد شبکه‌های ویژه انتخابات در استان اقدامات خوبی در دست اجرا است.

وی یادآور شد: در بحث سلامت انتخابات اصلی‌ترین مورد اجرای قانون است که آیین‌نامه‌های اجرای قانون انتخابات هفته گذشته ابلاغ شده و در اختیار فرماندار قرار گرفته است.

زرگوش خاطرنشان کرد: باید به فرمان مقام معظم رهبری در راستای صیانت از رای مردم توجه داشته باشیم و اولین وظیفه هیئت اجرایی صیانت از آرای مردم است‌.

به گزارش ایرنا، همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به همراه ” فرشید زرگوش” مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری از بخشداری صالح آباد از توابع مهران نیز بازدید کرد./ ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.