تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۹:۲۴

بازسازی ۲۵۰ واحد آموزشی برای سال تحصیلی جدید در ایلام

بازسازی ۲۵۰ واحد آموزشی برای سال تحصیلی جدید در ایلام
ایلام - مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام از بازسازی ۲۵۰ واحد آموزشی در این استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: یک هزار و ۲۶۰ فضای آموزشی در استان وجود دارد.

“علی درویشی” روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: ۱۱۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۲۶۰ فضای آموزشی بدون هیچ مشکلی سال تحصیلی جدید را آغاز کرده اند.

وی از بازسازی ۲۵۰ واحد آموزشی در سطح استان ایلام برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: این بازسازی شامل رنگ آمیزی، تعمیرات داخلی، تعمیر سرویس بهداشتی، آسفالت محوطه و…بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰ دانش آموز یک نیروی فرهنگی در استان ایلام وجود دارد، بیان کرد: بیش از ۱۱ هزار نفر پرسنل در مراکز آموزشی دولتی استان ایلام مشغول به کار هستند.

درویشی عنوان کرد: در ایام اربعین ۱۳۰ واحد آموزشی استان ایلام در اختیار ستاد اربعین برای اسکان زائران و به خصوص فرهنگیان قرار گرفت و در همین راستا ۱۴ موکب دانش آموزی نیز در سطح استان فعال بوده است.

وی گفت: استان ایلام در بحث پوشش تحصیلی پایه اول و توزیع کتب درسی رتبه اول کشوری را به دست آورده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام با اشاره به اینکه ۵۳۹ نفر بازمانده از تحصیل در مناطق مختلف استان ایلام شناسایی شده است، افزود: زمینه جذب ۷۷ نفر از این دانش آموزان در مدارس استان ایلام در سال تحصیلی جدید فراهم شده است.

وی گفت: در استان ایلام ۱۰ کلاس درس وجود دارد که دارای یک معلم و یک دانش آموز هستند، یعنی در مناطق دورافتاده استان هم حتی با یک دانش آموز امکان تحصیل فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای بیش از ۶۰۰ هزار نفر جمعیت است که میزان باسوادی در این استان بیش از۹۸/۸درصد برآورد شده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.