تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱

استاندار ایلام: بسیج پرچم‌دار تفکر انقلاب و شهیدان است

استاندار ایلام: بسیج پرچم‌دار تفکر انقلاب و شهیدان است
ایلام - استاندار ایلام گفت: بسیج پرچم‌دار تفکر انقلاب و شهیدان و برگرفته از آیین مقدس دین مبین اسلام است.

به‌گزارش خبرنگار ایرنا، “حسن بهرام‌نیا” روز چهارشنبه در آیین غبارروبی و ادای احترام به مزار شهید گمنام استانداری به مناسبت گرامیداشت هفته‌ بسیج، اظهار کرد: نیروی بسیجی محدود به زمان و جغرافیای خاص نیست و هر نقطه از جهان که لازم باشد برای اعتلای ارزش‌های اسلامی و دینی و کمک به نظام اسلامی به میدان می‌آید.

وی افزود: نظام اسلامی علی‌رغم همه‌ تحریم‌ها، ام‌القرای جهان اسلام است و رهبری نهضت مقاومت در منطقه و جهان را عهده‌دار است.

استاندار ایلام با اشاره به روحیه و فرهنگ بسیجی در کشور، منطقه و جهان اسلام، تاکید کرد: با وقوع انقلاب اسلامی ما توانستیم با تفکر بسیجی و با تاسی از فرمایشات امام راحل به جایگاه واقعی خود برسیم.

بهرام نیا یادآور شد: شهدا و بسیجیان با سلوک معنوی و عارفانه‌ خود بر قلب همه سیطره یافتند. بسیجی کسی است که خود را وقف مردم کند و همه‌ اهداف آن در چارچوب نظام و قرآن باشد.

وی بسیج را تندیس تفکر متعالی انقلاب و برگرفته از آیین مقدس دین مبین اسلام دانست و عنوان کرد: سردار شهید سلیمانی و شهیدان خرازی، باکری و فهمیده با فرهنگ بسیجی و سلوک معنوی بر قلب‌های مردم حاکم شدند و الگویی مناسب برای همه‌ی مردم شدند.

استاندار ایلام خاطرنشان کرد: بسیج میراث ماندگار امام راحل بود که در تاریخ ۵ آذرماه ۵۸ دستور تشکیل بسیج را صادر کردند و امروز تفکر بسیجی در جهان فراگیر شده است و در سراسر کشور، همه ی بسیجیان مایه‌ی اقتدار و پیشرفت نظام اسلامی هستند.

وی تاکید کرد: پس از چهار دهه از زمان تشکیل بسیج، مردم این تفکر را با جسم و جان خود پذیرفتند و امروز با وجود همه‌ تحریم‌ها، در همه‌ عرصه‌های علمی، فناوری، هوا و فضا و سایر علوم به پیشرفت قابل توجه‌ای دست یافتیم.

بهرام‌نیا با اشاره به فرمایشات حضرت امام‌خمینی‌(ره ) در وصف بسیج، گفت: امام راحل فرمودند: «بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکیل آن را همه‌ مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند و اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین‌انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گردید».

استاندار ایلام در ادامه به فرمایشات مقام معظم‌رهبری در وصف بسیج نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم‌رهبری در وصف بسیج فرمودند:« بسیاری از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون تفکر و روی‌کرد بسیجی است.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی و بمباران مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه فرمودند: «میدان، میدان غزّه و اسرائیل نیست، میدان حق و باطل است» و به واسطه‌ مجاهدت‌های جبهه‌ی مقاومت و حزب‌الله و جهادگران این عرصه که دارای روحیه‌ بسیجی هستند به یقین حق بر باطل پیروز و مردم غزه و فلسطین با وجود ۱۵ هزار شهید در نهایت به سرزمین غصب شده‌ی خود خواهند رسید.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر برگزاری برنامه‌های بسیج به نحوی باشکوه در استان، گفت: دولت سیزدهم به بسیج، سپاه و شهدا عنایت ویژه‌ای دارد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برنامه‌های گرامی‌داشت هفته‌ بسیج و برنامه‌ی امروز غبارروبی و ادای احترام به مقام شهید گمنام استانداری، خاطرنشان کرد: این آرامگاه و مزار شهید بزرگوار، محل و مأمنی برای آرامش و تسکین ماست و خدا را شاکریم که آرامگاه و مزار این شهید بزرگوار در استانداری ایلام است./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.