تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۱

دکتر سیدشهاب الدین صدر: تحولات غزه به نقطه عطف تاریخی و فروپاشی رژیم صهیونیستی رسیده است

دکتر سیدشهاب الدین صدر: تحولات غزه به نقطه عطف تاریخی و فروپاشی رژیم صهیونیستی رسیده است
نگاه اقتصاد - چهاردهمین نشست کمیته امور بین الملل خانه احزاب ایران با حضور اکثریت اعضا و به میزبانی جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت برگزار شد.

 

 

دکتر سیدشهاب الدین صدر، رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با اشاره به ساختار جدید خانه احزاب و اساسنامه آن خاطر نشان کرد: طراحی ساختار جدید اداره خانه احزاب ایران، ساختار خوبی و برگرفته از تمام گرایشات و جریان های سیاسی است و تاکنون ترویج این روش در اداره کشور مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: تمامی جریانات سیاسی با گرایش های مختلف که در چارچوب قانون اساسی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال فعالیت هستند و آرمان های انقلاب و حضرت امام خمینی (ره) و منویات مقام معظم رهبری را قبول دارند باید به رسمیت شناخته شوند، حال ممکن است برخی از این گرایشات با هم اختلاف سلیقه و نظر هم داشته باشند که امری طبیعی است، لیکن این مدل دارای محاسنی است که فوایدش شامل همه احزاب سیاسی خواهد شد.

رئیس جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت با تأکید بر این موضوع که در موضوعات کلان کشور نیز نباید اختلافی وجود داشته باشد، به نقش خانه احزاب ایران و کارکرد آن در این خصوص پرداخت و تصریح کرد: برنامه ریزی و همفکری در مورد موضوعات و مسائل مشترک بین احزاب می تواند موجب توسعه سیاسی، ارتقاء سطح آگاهی های سیاسی مردم و ارتقای بنیه سیاسی کشور و در نهایت کادر سازی برای اداره کشور و حکمرانی مطلوب گردد.

عضو شورای عالی شورای وحدت ابراز داشت: اگر یک جریان سیاسی درصدد حذف رقبایش باشد و در اداره کشور یک فکر و یک جریان سیاسی حکمفرما باشد، همواره ما را دچار آسیب خواهد نمود، لذا اگر بتوانیم مدل اداره خانه احزاب را درست تبیین نموده و تسری دهیم بسیاری از مشکلات کشور مرتفع خواهد گردید. وی ادامه داد: ما باید اهداف اصلی انقلاب و نظام و مصالح عالیه کشور را با کمک یکدیگر درست تبیین کنیم بعنوان نمونه استقلال ،عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران یک امر اختلافی نبوده و مورد توافق همه جریانات سیاسی و گرایش های مختلف است.

دکتر صدر با اشاره به اینکه بعضی مواقع احزاب و گروههای سیاسی، در انتخاب موضوعات کلان ملی دچار اشتباه می شوند یادآور شد: غزه و وقایع و اتفاقات آن یک موضوع تاریخی مهم است و درحال حاضر یک جنایت و نسل کشی در حال وقوع است که قلب هر انسان آزاده ای را بدرد آورده و به نقطه عطف در تاریخ تحولات غزه و فلسطین تبدیل شده است، لذا اگر فرد و یا افرادی در تشخیص موضوع اشتباه کنند، قطعاً دچار خسران خواهند شد، الان در کشور ما، این موضوع مورد توافق همه گروهها و جریانات سیاسی است و در سایر کشورها نیز به همین شکل در حال شکل گیری است که نشان دهنده فروپاشی هرچه سریعتر این رژیم غاصب است.

 

وی افزود: اگر در انتخاب موضوع اشتراکی، درست عمل کنیم و اولویت ها را درست تشخیص دهیم ما را به وحدت نزدیک تر می کند.

امروز جهان اسلام ،مسلمانان در نقاط مختلف دنیا و آزادگان عالم در یک اتحاد و وحدت تاریخی قرار گرفته اند  و هیچ موضوعی نمی توانست چنین وحدتی را ایجاد کند.

 

وی گفت: اکثر احزاب کشور از بنیه و قدرت لازم برخوردار نیستند و این امر موجب گردیده است افرادی که با موضوع فعالیت احزاب مخالفند از این موضوع جهت تخریب تحزب استفاده نمایند. وی با طرح این سوال که چرا می گوییم قدرت، احزاب را برنمی تابد؟ اظهار داشت: اکثر روسای جمهور کشورمان از طریق احزاب به قدرت رسیده اند لیکن در مصاحبه ها و مواضع خود بعد از انتخاب شدن اعلام استقلال و عدم وابستگی به احزاب را داشته اند! این در صورتی است که اگر نامزدی با پشتوانه حزبی رأی بیاورد، آن حزب نسبت به عملکرد آن نامزد پاسخگو خواهد بود و تبعاً این امر موجب افزایش اثربخشی برنامه ها و اقدامات نامزد منتخب خواهد شد.

ایشان در مورد انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان در اسفندماه گفت: با توجه به چهار راهبرد مهمی که مقام معظم رهبری درفروردین ماه امسال مطرح کردند احزاب وگروه های سیاسی بایدبه صورت گسترده درموردبرگزاری یک انتخابات پرشور و با مشارکت حداکثری و رقابتی برنامه ریزی و همفکری کنند. برگزاری همایشهای تخصصی در این مورد توسط خانه احزاب می تواند بسیار مؤثر باشد.

البته در ملاقات اخیر رهبری با شورای نگهبان ایشان برنامه ریزی برای انتخابات پرشور با مشارکت بالا را تأکیدکرده اند لذا شورای نگهبان و وزارت کشور هم باید به رهنمودهای رهبری لبیک گفته و اقدامات عملی ضروری را انجام دهند.

وی در پایان با توجه به نقش مهم فعالیت های بین المللی در حل مسائل و مشکلات کشور، طراحی دقیق موضوعات و تبیین درست آنها را به عنوان موضوعات غیر اختلافی در بین همه جریان های سیاسی، موجب وحدت و انسجام ملی دانست و تصریح کرد بعضی از چالش های پیش روی و اختلافی در کشور را می توان با نگاه بین المللی به فرصت تبدیل کرد و کمیته بین الملل خانه احزاب نیز می توان در این راستا موجب ارتقاء جایگاه احزاب کشور گردد.

لازم به ذکر است رئیس سابق خانه احزاب ایران، برنامه های پیش روی و اقدامات انجام شده در کمیته امور بین الملل خانه احزاب را در دوره کنونی مثبت ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود: با پیگیری موضوعات مطرح و استفاده از خرد جمعی اعضای شورای این کمیته، شاهد یکی از بهترین دوره های فعالیت این کمیته نسبت به دوره های قبل خواهید بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.