تاریخ انتشار : شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴

معاون رئیس جمهور: فعالیت های فناوری و دانش بنیان باید اقتصادی شود

معاون رئیس جمهور: فعالیت های فناوری و دانش بنیان باید اقتصادی شود
یزد - معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: فعالیت های دانش بنیان و فناوری در صورتی موفق خواهد شد که به سمت اقتصادی شدن و اشتغال زایی سوق داده شوند.

به گزارش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز شنبه در بازدید کارخانه نوآوری درخشان و در مراسم افتتاح نخستین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی حوزه سنگ آهن، آهن و فولاد کشور در یزد که با حضور استاندار انجام شد ، افزود: اقتصاد دانش بنیان در صورتی موفق است که به مردم روی آورده و مردم در زندگی خود این تاثیر را احساس کنند.

وی ادامه داد: همه تجربیاتی که از زمان جنگ و سپس دوران سازندگی داریم و موفقیت آن عرصه ، بدلیل حضور و مشارکت مردم بود و اکنون نیز باید به گونه ای عمل شود که مردم در فناوری و دانش بنیان مشارکت داشته باشند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: در استان یزد نیز موفقیت های صنعت و معدن و گردشگری بدلیل حضور و مشارکت بخش خصوصی است و در فناوری و دانش بنیان نیز با بودجه دولتی امکان پذیر نیست و مشارکت مردم موفقیت بیشتر را رقم خواهد زد.

دهقانی فیروزآبادی افزود: علم ، اقتصاد و فناوری باید در سطح درآمدی و زندگی مردم تاثیر گذار باشد و در آن صورت مردم به اقتصاد دانش بنیان روی آورده و همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: استان یزد از فرصت طلایی دانش بنیان و اقتصاد فناوری استفاده کرده و با ابتکار استاندار و با استفاده از هوشمندی و سخت کوشی نخبگانی استان که علاقه مند این دیار هستند ، اقدامات بسیار قابل تقدیری داشته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: استان یزد قطعا از پیشقراولان دانش بنیان در کشور خواهد بود و با اقداماتی که انجام شده آینده ای روشن در فناوری و دانش بنیان خواهد داشت .

دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پنج استان کشور از جمله استان یزد به عنوان پایلوت طرح اقتصاد دانش بنیان معرفی خواهند شد که طی تفاهم نامه معاون علمی ریاست جمهوی، استاندار و رییس مجمع نمایندگان فعالیت خود را آغاز خواهندکرد.

وی افزود: اقداماتی که در این طرح انجام می شود باید به اشتغالزایی بیشتر دانشجویان و نخبگان و قشر تحصیلکرده منجر شود و در راستای دانش بنیان و فناوری حرکت شود تا سهم بیشتری در اقتصاد داشته باشند.

مدیرعامل سنگ آهن مرکزی ایران بافق نیز در این نشست گفت: صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه‌گذاری خطرپذیر سنگ آهن و صنایع وابسته با عنوان CVC ، به منظور حمایت از طرح‌های نوآورانه در زنجیره سنگ آهن، آهن و فولاد تاسیس شده است.

مجتبی حمیدیان اظهار کرد: مشاوره به سرمایه گذاران و سرمایه پذیران، برگزاری رویدادها و همایش‌های تخصصی و مساعدت در تامین مواد اولیه، تجهیزات، فضای فیزیکی و زیرساخت نیز از جمله خدمات اصلی این صندوق خواهد بود .

در این مراسم تفاهم نامه های بین شرکت های دانش بنیان و این صندق به امضا رسید و مبادله شد./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.