تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵

عضو فراکسیون انقلاب مجلس: دیپلماسی آیت‌الله رئیسی نقش موثری در آتش بس غزه داشت

عضو فراکسیون انقلاب مجلس: دیپلماسی آیت‌الله رئیسی نقش موثری در آتش بس غزه داشت
تهران- عضو فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش موثر ایران در ایجاد آتش‌بس در غزه گفت:

سخنرانی مهم رئیس جمهور در نشست اضطراری ریاض، بریکس و رایزنی با مقامات ارشد کشورهای مهم دنیا در ایجاد این آتش‌بس بسیار تاثیرگذار بود.

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ما اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نقش موثری در ایجاد آتش‌بس در غزه داشت.

وی افزود: سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در بریکس و سازمان همکاری کشورهای اسلامی در حمایت از مردم غزه و ایجاد آتش بس در این منطقه بسیار شفاف، روشن و تاثیرگذار بود.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایران از تمام ظرفیت خود در حوزه بین‌المللی استفاده کرد تا آتش‌بس در غزه برقرار شود.

ابوترابی عنوان کرد: نمونه‌های آن را علاوه بر سخنرانی و مکاتبات رئیس جمهور با کشورهای مختلف می‌توان در اقداماتی که در قالب دیپلماسی پارلمانی انجام شده است، مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی در کشتار ملت مظلوم فلسطین لکه ننگی است که به هیچ وجه پاک نمی‌شود و در طول تاریخ باقی خواهد ماند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنهایی که در ماجرای جنگ اوکراین فریاد حمایت از مردم اوکراین را سر می‌دادند چه شده که امروز سکوت اختیار کرده‌اند و حرفی از حمایت از مردم غزه نمی‌زنند و در مقابل به حمایت گسترده نظامی از رژیم صهیونیستی برای کشتار زنان و کودکان فلسطینی می‌پردازند.

ابوترابی اظهار داشت: کشورهای غربی باید از حمایتشان از رژیم صهیونیستی در کشتار مردم فلسطین دست بردارند و اجازه دهند که این آتش‌بس دائمی شود.

به گزارش ایرنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و رژیم اسرائیل، سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری با آتش بس موقت چهار روزه موافقت کردند که ۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آن‌ها آزاد خواهند شد. تعداد آزادشدگان در مراحل بعدی اجرای توافق، افزایش خواهد یافت.

بر اساس این توافق، حملات و پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای رژیم اسرائیل طی چهار روز آتش بس در جنوب و شمال غزه نیز به مدت ۶ ساعت از ساعت ۱۰ صبح تا ۴ بعدازظهر متوقف خواهد شد و تل آویو متعهد شده است که به هیچ فردی در همه مناطق نوار غزه تعرض و حمله نکند و مردم آزادی عبور از شمال غزه به سمت جنوب در امتداد خیابان صلاح الدین را خواهند داشت.

این آتش ‌بس ورود تعداد بیشتری از کاروان‌های بشردوستانه و کمک‌های امدادی به غزه از جمله سوخت تعیین ‌شده برای نیازهای بشردوستانه را امکان پذیر ساخته است.

در همین حال، سازمان‌های غیردولتی از جمله عفو بین‌الملل تاکید کردند که آتش‌بس چهار روزه در غزه «ناکافی» است.

شمار شهدای ناشی از حملات وحشیانه و مستمر رژیم اسرائیل به نوار غزه در چهل و هفتمین روز از آغاز این جنایت به ۱۴ هزار و ۵۳۲ نفر افزایش یافت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.