تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ: بسیج طلبه و دانشجو دو روی یک سکه هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ: بسیج طلبه و دانشجو دو روی یک سکه هستند
تهران- مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ گفت:

 

پیام سخنرانی رئیس جمهور این بود که بسیج طلبه و دانشجو دو روی یک سکه هستند و هر دو در یک مسیر گام برمی‌دارند و خروجی هر دوی آنها هم باید در مسیر اعتلای جامعه اسلامی نمود پیدا کند.

حجت الاسلام ابوالقاسم علیزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا در خصوص پیام سخنرانی امروز آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در گردهمایی سراسری مسئولان بسیج دانشجویی و طلاب بسیجی اظهارداشت: سخنرانی امروز رئیس جمهور را می‌توان در دو بخش کلی تقسیم بندی کرد یکی در خصوص تفکر و فرهنگ بسیج و دیگری موضوع غزه و تحولات مرتبط با آن.

وی با بیان اینکه برداشتی که از صحبت‌های امروز رئیس جمهور داشتم این است که هر چند ما دو شاکله بسیج دانشجو و بسیج طلبه داریم اما آنها دو روی یک سکه هستند، گفت: زمانی که امام راحل در دوم آذر بیانیه تشکیل بسیج را صادر کردند تعبیر ایشان بسیج دانشجو – طلبه بود. در واقع ایشان نگفتند بسیج دانشجو و بسیج طلبه، بلکه هر دوی این‌ها را یکی دانستند.

حجت الاسلام علیزاده افزود: از کلام رئیس جمهور اینگونه برداشت می‌شود که وی قائل به این معنا است که نباید در جامعه اسلامی فرقی میان مجموعه‌های علمی، تربیتی، آموزشی و پژوهشی بگذاریم یا مرزی بین دانشگاه و حوزه قائل باشیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ تصریح کرد: این دقیقاً همان «موضوع وحدت بین حوزه و دانشگاه است» که از ابتدای انقلاب تا به امروز مطرح شده، اما تاکنون فقط شعار دادیم و در حوزه عمل تلاش نکرده ایم این دو را به یک نحوی به یکدیگر متصل کنیم.

وی ادامه داد: اما در موضوع بسیج این ظرفیت وجود دارد و بسیج دانشجو ، طلبه می‌تواند یکپارچه حرکت کند چرا که «بسیج یک تفکر و نگرش است، یک جریان ریشه‌دار فکری است که پشتوانه دارد» و پشتوانه آن آموزه‌های دینی، قرآن، توحید و سیره اولیای خدا است و البته برگرفته از وقایع بزرگی چون غدیر، عاشورا و موضوع ظهور است و این‌ها همگی پشتوانه تفکر بسیج هستند.

حجت الاسلام علیزاده بیان کرد: وقتی جهان بینی، ایدئولوژی، آرمان‌ها و ارزش‌ها یکپارچه هستند در این شرایط ما می‌توانیم تمام اقشار مختلف بسیجی را در یک قالب ببینیم و همه آنها را می‌توان در یک لشکر که آن «لشکر مخلص خدا» است، مشاهده کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ عنوان کرد: تعبیر رئیس جمهور این بود که همه بسیجیان ما عزیز و سرآمد هستند، اما «سرآمد همه این‌ها قشر علمی اعم از حوزوی و دانشگاهی هستند» و لذا چون در رأس این تفکر کانون‌های پژوهشی، تفکری و تولید علم از جمله حوزویان و دانشگاهیان قرار دارند دیگر نباید ما این دو را جدا از یکدیگر ببینیم بلکه کاملاً در یک جهت و در یک مسیر قرار دارند.

وی تاکید کرد: در صورتی که این مهم محقق شود ما یک انسجامی را در مدیریت کلان نظام سیاسی مبتنی بر آموزه‌های دینی خواهیم داشت.

علیزاده با بیان اینکه طبق «بیانیه گام دوم انقلاب» باید در ۴۰ ساله دوم ضمن آسیب شناسی و پیدا کردن غفلت‌هایی که در این مدت داشتیم برنامه‌ریزی خوبی را جهت توسعه و پیشرفت در حوزه‌های مختلف داشته باشیم، تصریح کرد: هرچند در حوزه‌های نظامی و امنیتی انصافاً خیلی خوب کار شده، اما «در برخی حوزه‌ها و به ویژه فرهنگی دچار چالش‌ها و آسیب‌هایی بوده‌ایم»، بنابراین باید ضمن اینکه این ضعف‌ها و آسیب‌ها را پوشش دهیم فرایندهایی به لحاظ جامعه سازی، امت سازی و دولت سازی فراهم کنیم و «به سمت فرایند تمدن سازی اسلامی حرکت کنیم».

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ با تاکید بر اینکه یکی از غفلت‌های ما در ۴۰ ساله اول انقلاب این بوده است که فقط شعار وحدت میان حوزه و دانشگاه را داده‌ایم، گفت: میان نهادهای مذهبی و نهادهای دولتی دیوار بتنی کشیده ایم. ما در عین حال که شعار سیاست عین دیانت است سر می‌دهیم اما، عملاً در مدیریت کشور دین و آموزه‌های دینی را مستقیم در تار و پود مسائل کشور وارد نکرده ایم.

وی افزود: به طور مثال، «آیا تار و پود مسائل اقتصادی و بانکی ما مطابق با آموزه‌های دین و شرع مقدس است؟» درست است که کنترلی بر این موضوعات داشته‌ایم تا افراد در جامعه خیالشان راحت باشد، اما آیا به واقع آنچه که ما در بدنه جامعه خود به لحاظ فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مشاهده می‌کنیم بازتاب یک حاکمیت کامل ولایی و اسلامی است؟

علیزاده ادامه داد: اگر این امر محقق شده بود ما امروز شاهد برخی مسائل در کشور نبودیم بنابراین به نظر می رسد که باید به این سمت حرکت کنیم که «در گام دوم انقلاب از ظرفیت بسیج دانشجو ، طلبه استفاده کنیم.»

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ اضافه کرد: در واقع، کانون‌هایی که باید تولید فکر کنند و از نظر جوهره و خمیر مایه جامعه اسلامی و حاکمیت و مدیریت، جامعه را متناسب با آموزه‌های دینی تنظیم و هدایت کنند، باید به یکدیگر گره بخورند.

وی افزود: همه در یک ظرف و قالب هستیم و باید با یکدیگر همکاری، اتحاد و انسجام داشته باشیم. به طور مثال «مجلس شورای اسلامی» که برای کل کشور قانون وضع می‌کند باید از پشتیبانی دو کانون تولید علم از جمله حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها استفاده کند.

علیزاده گفت: ما اگر بخواهیم در جامعه اسلامی یکپارچگی را در تار و پود زندگی مردم لمس کنیم باید در مدیریت راهبردی و کلان خود از خروجی مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی در چارچوب آموزه های دینی استفاده کنیم.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: پیام سخنرانی امروز رئیس جمهور هم همین بود که «بسیج طلبه، دانشجو دو روی یک سکه هستند» هر دو در یک مسیر، یک جهت و در یک ریل گام برمی‌دارند و خروجی هر دوی آنها هم باید در مسیر اعتلای جامعه اسلامی و حاکمیت دینی نمود و بروز پیدا کند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.