تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹

پوشش واکسیناسیون سرخک در ایلام ۹۵ درصد است

پوشش واکسیناسیون سرخک در ایلام ۹۵ درصد است
ایلام - معاون بهداشتی داشنگاه علوم پزشکی ایلام گفت: پوشش واکسیناسیون سرخک در استان ایلام بالای ۹۵ درصد است اما با توجه به شناسایی مواردی از آن در کشور باید احتیاط را رعایت و تزریق واکسن صورت گیرد.

 

دکتر جمیل صادقی فر روز سه شنبه در گفت و گو با ما اظهار داشت: پوشش پایین واکسن سرخک در کشور همسایه افغانستان بسیاری از استان های شرقی را در معرض آسیب قرار داده و باید به این موضوع توجه کرد.

وی افزود: با توجه به شیوع کرونا و احتمال جا ماندن برخی از خانواده در خصوص واکسینه کردن کودکانشان در برابر سرخک، سرخچه و اوریون باید هرچه سریع تر به مراکز جامع بهداشت مراجعه کنند.

معاون بهداشتی داشنگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: واکسن سرخک در کشور به شکل واکسن ام.ام.آر که یک واکسن ترکیبی علیه بیماری هایی مانند سرخک، سرخجه و اوریون است به کودکان در سن ۱۲ و ۱۸ ماهگی تزریق می شود.

دکتر صادقی فر یادآور شد: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت واگیری بسیار بالاست که از راه تنفس به دیگران منتقل می شود و مهم ترین علامت آن تب به همراه دانه های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر می شود و به پایین بدن منتشر می شود.

وی تاکید کرد: از والدین تقاضا داریم با مراجعه به مراکز و پایگاه های سلامت در شهر یا روستا، نسبت به تزریق واکسن کودکان خود اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: از آغاز سال ۲۰۲۱ میلادی ۵۰ هزار مورد ابتلا در کشور افغانستان شناسایی و از این تعداد ۲۵۰ مورد نیز فوتی ثبت شده که بیش از ۱۴۰ مورد کودکان بوده اند.

دکتر صادقی فر تصریح کرد: با توجه به هشدار و اخطار وزارت بهداشت نسبت به این موضوع دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز به همه شبکه های بهداشت اعلام فراخوان کرده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: انتظار می رود درصد پوشش را به جهت افزایش ایمنی افزایش دهیم تا در معرض آسیب قرار نگرفته و چنانچه مبتلا شوند نیز ایمنی بدنشان کافی باشد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی ما مراجعه افراد جا مانده از واکسن سرخک در این فرصت است و امیدواریم هر چه سریعتر به مراکز جامع سلامت و خانه ها ی بهداشت مراجعه کنند.

دکتر صادقی فر یادآور شد: نگرانی در خصوص آلودگی مراکز درمانی به کرونا وجود ندارد چراکه مراکز منتخب کرونا مراکز خاص و مشخصی هستند و سایر مراکز جامع سلامت ما نیز هیچ مشکلی در این خصوص ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام علائم کلاسیک سرخک را علائمی شبیه سرماخوردگی، تب بالا و بیش از سه روز، سرفه، آبریزش بینی و قرمزی چشم، دانه‌های پوستی قرمز و بزرگ شدن غدد لنفاوی عنوان کرد.

دکتر صادقی فر تصریح کرد: از جمله عوارض سرخک تاثیر بر روی سیستم عصبی، مغز و شنوایی و بینایی دارد و سرعت انتقال آن نیز بالا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تاکنون هیچ موردی از سرخک در استان مشاهده نشده و امیدواریم والدین فرزندان جامانده از واکسن سرخک در اسرع وقت به مراکز بهداشتی مراجعه کنند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.