تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۴

حضور ۳۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم ایلام به مناسبت هفته بسیج

حضور ۳۰۰ گروه جهادی در مناطق محروم ایلام به مناسبت هفته بسیج
ایلام -  مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت:

همزمان با هفته بسیج ۳۰۰ گروه جهادی در حوزه های مختلف برای خدمات رسانی در نقاط محروم استان و مناطق حاشیه شهرها اعلام آمادگی کرده اند.

سرهنگ “علی ملک‌زاده” روز جمعه به مناسبت هفته بسیج با حضور در خبرگزاری ایرنا با اشاره به اینکه شاخصه های محرومیت زدایی بر اساس مقتضیات زمان و توسعه در جامعه به تناسب در استان ایلام نیز تغییر کرده است، اظهار کرد: سپاه در قالب راهبردهای تعریفی خود همه مشکلات را احصا کرده و در قالب طرح جامع محرومیت زدایی، نیازها و مطالبات مناطق محروم به ویژه جوامع روستایی و عشایری را برنامه ریزی کرده است.

وی تامین مسکن، اشتغال، راه، آب شرب و کشاورزی را چهار مقوله اولویت بندی شده سپاه برای خدمات رسانی به جوامع محروم هدف برشمرد و توضیح داد: در کنار این چهار راهبرد اصلی، به دیگر نیازهای ساکنان این مناطق هم رسیدگی می شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه در دولت سیزدهم امکان فعالیت و بروز گروه های جهادی بیشتر از سنوات قبل شده است، ابراز کرد: در ۲ سال اخیر نگاه ویژه ای به مشارکت گروه های جهادی در کنار دولت دارد.

ملک‌زاده ادامه با تاکید بر اینکه گروه های جهادی در قالب طرح های هجرت (محله محور و جغرافیا محور) تجهیز و ساماندهی شده اند، گفت: بسیج سازندگی یک بازوی اجرایی قدرتمند و حلقه میانی بین دولت و مردم است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام یادآور شد: قرارگاه حرکت های جهادی، اقتصادمقاومتی و محرومیت زدایی سه مولفه بسیج سازندگی برای خدمات رسانی به جوامع هدف است.

وی با اشاره به اینکه گروه های جهادی در همه نقاط استان ایلام پراکنش دارند، گفت: در اطلس جهادی سازمان بسیج سازندگی استان یک هزار و ۳۰۰ گروه جهادی ساماندهی شده اند که هر گروه داقل حدود ۱۰ عضو دارد که بر اساس تخصص های خاص خود به مردم ارائه خدمت می کنند.

به گفته ملک زاده استان ایلام دارای ۲ قرارگاه جهادی پهنه ای یا محرومیت زدایی بر اساس حوزه جغرافیایی استان و ۲ قرارگاه موضوعی ( فعالیت بر اساس یک موضوع خاص) است و هر شهرستان نیز یک قرارگاه منطقه ای مختص به خود را دارد، همچنین قرارگاه رسانه ای برای انعکاس فعالیت های سازمان و سه قرارگاه قشری دانش آموزی، دانشجویی و پزشکی نیز ذیل این سازمان فعالیت دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام اظهار کرد: بسیج یک نرم افزار و گفتمان و یادگاری ماندگار از امام راحل برای پیشبرد اهداف و امور انقلاب با مشارکت مردم است و عامه مردم جامعه سخت افزار و عامل اجرایی کردن گفتمان و تفکر بسیج هستند.

ملک‌زاده یادآور شد: بسیج سازندگی یکی از شئون و ارکان بسیج مستضعفین است که با انحلال جهاد سازندگی در دهه ۷۰ توسط دولت وقت و ادغام آن در جهاد کشاورزی،خلاء یک بسیج مردمی در امر محرومیت زدایی و سازندگی در کشور احساس شد که با فرمان مدبرانه رهبر معظم انقلاب، گروه های جهادی مردمی به نام بسیج سازندگی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه بسیج سازندگی طیف گسترده‌ای ای از ارائه خدمات را در برمی گیرد، خاطرنشان کرد: همه اقشار از تخصص های گوناگون در عضویت بسیج سازندگی هستند و به نقاط مختلف محروم استان خدمت رسانی می کنند./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.