تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹

دولت مردمی، دولت پاسخگو/ مدیران اجرایی در جمع دانشجویان از «امید» و «پیشرفت» گفتند *سیده آزاده امامی

دولت مردمی، دولت پاسخگو/ مدیران اجرایی در جمع دانشجویان از «امید» و «پیشرفت» گفتند   *سیده آزاده امامی
تهران - فرارسیدن هفته بسیج و در پیش بودن روز دانشجو، این فرصت مغتنم را در اختیار مدیران دولتی قرار داد تا با حضور

در جمع‌های دانشجویی، به تشریح عملکرد خود بپردازند و با آسیب‌شناسی شرایط کشور، فرصت‌های پیش‌رو را تبیین کنند.

«مردمی‌بودن» و ارتباط مستمر مسوولان با مردم برای آگاهی بخشی به آنها درباره مشکلات و دغدغه‌ها و به کارگیری امکانات کشور در راستای رفع کاستی‌ها و تحقق مطالبات عمومی، موضوعی است که مقارن شکل‌گیری انقلاب اسلامی در دستور کار نظام بوده در منظومه اهداف انقلاب تعریف می‌شود؛ امری که همواره مورد عنایت رهبران انقلاب بوده و هم حضرت امام(ره) و هم مقام معظم رهبری همواره بر آن تأکید داشته و مسوولان را به ارتباط مستمر با مردم و آگاهی بی‌واسطه از وضع زندگی آن‌ها توصیه فرموده‌اند.

گرچه این مقوله طی این سال‌ها در میان دولت‌ها و مسوولان متعدد بسامد یکسانی نداشته و همه به یک اندازه مردمی نبوده‌اند و بسته به تفاوت گفتمان و اولویت دولت‌ها شدت و ضعف داشته و حتی برخی ترجیح داده‌اند بیشتر از خلال گزارش‌ها و آمار و ارقام با مطالبات مردم و مشکلات آن‌ها آشنا شوند. اما دولت سیزدهم از همان ابتدای کار، بنا را بر ارتباط مستقیم با مردم گذاشته تا در سایه این مواجهه بی‌واسطه درک واقع‌بینانه‌تری از مسائل کشور و زندگی روزمره مردم داشته باشد و متعاقب آن برنامه‌ها و سیاست‌های دقیق‌تر و سنجیده‌تری را نیز برای اداره امور تدوین نماید.

چنین رویکردی همچنین حکایت از ارزش و احترامی دارد که مسوولان برای شهروندان خود قائلند و بدین منظور زمان و وقت خاصی را به ملاقات بی‌واسطه با ایشان اختصاص می‌دهند تا مستقیم و فارغ از هر فیلتر و تعدیلی در جریان مشکلات و مسائل و انتظارات آنان قرار بگیرند و بی‌واسطه شنونده حرف و صدای مردم باشند.

در راستای تحقق این امر بود که دولت مردمی سیزدهم از بدو تشکیل، «سفرهای استانی» و «بازدیدهای میدانی دولتمردان» را در دستور کار قرار داد تا ضمن ارتباط مستقیم با مردم، همچنین میزان تحقق مصوبات و روند پیشرفت طرح‌های عمرانی را از نزدیک ارزیابی کند.

از سوی دیگر لزوم «پاسخگویی» مسوولان به مردم و نیز ضرورت ارائه گزارش عملکرد و اقدامات انجام شده به افکار عمومی نیز ایجاب می‌کند که کارگزاران نظام و دولتمردان در فواصل متناوب در جمع اقشار مختلف مردم حاضر شده و ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های خود به مردم، پاسخگوی ابهامات ذهنی آنان نیز باشند.

خصوصا در زمانه‌ی هجمه شبهات و شایعات تولید شده در اتاق‌های جنگ روانی دشمن، ضرورت این امر دوچندان می‌شود و تنها کنش روشنگرانه مسوولان است که می‌تواند این حربه را ناکارآمد و بی‌اثر کند. امری که رهبر فرزانه انقلاب از آن تحت عنوان «جهاد تبیین» یاد کرده و آن را به‌ مثابه وظیفه‌ای مسلم برای مسئولان و فرهیختگانی که دل در گرو انقلاب و نظام دارند، تعریف کرده‌اند.

در لبیک به فرمان «جهاد تبیین» رهبر انقلاب و نیز از آنجا که دولت سیزدهم در عمل و نه صرفا در شعار، برای مردم جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و آن‌ها را صاحبان حقیقی کشور می‌داند، لذا خود را از ابتدا موظف به پاسخگویی و ارائه گزارش به مردم دانسته است.

از این‌رو دولتمردان به کرات در جمع اقشار مختلف مردم، به‌ویژه فرهیختگان و دانشجویان حاضر شده‌اند و پاسخگوی سوالات و ابهامات آن‌ها بوده‌اند؛ حضور وزرا در جمع‌های دانشجویی، خصوصا حضور مستمر و مکرر سخنگوی دولت در دانشگاه‌های مختلف طی دو سال و نیم گذشته و نیز حضور شخص رئیس جمهور در مناسبت‌های خاص در دانشگاه‌های کشور و گفت‌وگوی صمیمانه و بی‌واسطه با دانشجویان، در راستای همین رویکرد دولت مردمی بوده است.

امروز هم در ادامه همین روند و به مناسبت «هفته بسیج» سلسله نشست‌هایی برای بررسی مسائل اساسی کشور برگزار شد که طی آن، برخی مدیران دولتی در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور حاضر شده و در خصوص حوزه کاری خود و شرایط جاری کشور به ارائه گزارش پرداختند.

معاون اول رئیس‌جمهور: مردم را باید به عرصه اقتصاد وارد کرد

«محمد مخبر» معاون اول رئیس‌جمهور هم امروز به مناسبت هفته بسیج، به مدت سه ساعت در جمع مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور در محل لانه جاسوسی حاضر شد و به تشریح اقدامات دولت در دو سال گذشته و تبیین ظرفیت‌های اساسی اقتصادی کشور برای رشد و پیشرفت پرداخت.

وی با اشاره به برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دولت برای مهار تورم و رشد تولید و تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه های اقتصادی گفت: کاهش تورم ماهانه ۳/۷ درصدی در فروردین به ۲/۳ درصد در آبان ماه، کاهش تورم نقطه به نقطه از ۵۵/۵ درصد به ۳۹/۵ درصد، کاهش تورم سالانه به نرخ ۴۴ درصد، میانگین رشد تولید ۷ درصدی در ۶ ماه اول سال جاری و افزایش ظرفیت تولید و فروش نفت را از جمله اقدامات دولت سیزدهم برشمرد.

مخبر افزود: با همکاری برخی کشورها، مراحل تکمیل کریدور شمال-جنوب با سرمایه‌گذاری ۳/۲میلیارد دلاری طراحی شده است و به زودی، ساخت خط ریلی رشت-آستارا در مسیر شمال- جنوب آغاز می‌شود که می تواند ظرفیت باری کشور را سالانه به ۲۰ میلیون تن برساند.

معاون اول رئیس‌جمهور در تبیین اقدامات دولت در زمینه مسکن و تحقق شعار ساخت ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم افزود: اعطای زمین در هزار شهر، اتمام ۲۴۰ هزار واحد مسکن ناتمام و ثبت نام یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در طرح ملی مسکن تاکنون در این زمینه انجام شده است.

مخبر یادآور شد: افزایش ظرفیت ۷ هزار مگاواتی برق کشور، شروع عملیات ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه جدید، طراحی ۲۷ شهر ساحلی، ساخت ۵ شهر مولد کشاورزی، احداث ۱۳ پارک پتروشیمیایی و طراحی بزرگ‌ترین شهر تولیدی و مسکونی در مکران از دیگر برنامه‌های دولت مردمی است.

معاون اول رئیس‌جمهور تصریح کرد: با وجود مسائل و مشکلات در کشور اما ظرفیت‌ها، موفقیت‌ها و قدرت حل مسأله در کشور، فوق‌العاده زیاد است؛ در این زمینه باید همانند دیگر صحنه‌های انقلاب اسلامی، مردم را به عرصه اقتصاد نیز وارد کرد که این مهم و سازماندهی مردم در بخش اقتصادی با کمک بسیج امکان‌پذیر است.

وزیر کار: رشد ۲۴ درصدی‌آموزش‌های مهارتی/ ایجاد ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی

«سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یکی از جلسات که تحت عنوان «پیشگامان رهایی» در مجموعه وزارت کار تشکیل شد به شرح اقدامات وزارت تعاون پرداخت و گفت: به روایت آمار، دهه ۹۰ دهه رکود در کشور بوده است. معدل رشد اقتصادی نیز منفی و در برخی سنوات تا نیم درصد بوده است. نرخ بیکاری افزایش نامتناسب داشته، ضریب جینی و فاصله طبقاتی تناسب نداشته و بدهی‌ها نیز افزایشی بوده است.

وی درخصوص وضعیت صندوق‌های بازنشستگی کشور گفت: تا سال ۱۴۰۰ صندوق‌های بازنشستگی کشوری ۴۰۰ هزار میلیارد تومان کسری منابع داشتند و ارز ترجیحی که برای کالاهای اساسی پیش‌بینی کرده‌ بودند در پنج ماه نخست سال تمام شده بود. دولت لایحه‌ای را با قید فوریت به مجلس تقدیم کرد، مجلس فوریت را نپذیرفت و دولت با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی سال را با لایحه قبلی ادامه داد.

وزیر تعاون تاکید کرد: در حالی که دولت قبل اصل و فرع اوراق خزانه را بالغ بر ۶۰۰ هزار میلیارد تومان تا سررسید ۱۴۰۴ منتشر کرد،‌ توانستیم امروز به رشد اقتصادی برسیم و نرخ بیکاری در اغلب زمینه‌ها کاهش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون فرآیند اشتغال خرد و خانگی افزایش پیدا کرده و معدل این است که بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در این کشور ایجاد شده است. آموزش‌های مهارتی در حوزه وزارت کار و رفاه اجتماعی ۲۴ درصد رشد داشته است.

مرتضوی، افزایش ۱۰ درصدی اشتغال فارغ التحصیلان، استقرار نظام جامع اطلاعات بازار کار با راه‌اندازی سامانه جستجوی شغل و رصد اشتغال کشور، حفظ و صیانت از نیروی کار، افزایش بهداشت کار، ایجاد ۸۴۲ خانه بهداشت کارگری، افزایش ۳.۵ درصد شاغلان بخش تعاون، رشد ۱۰ درصدی تعاونی‌ها، توسعه تعاونی‌های دانش‌بنیان، کاهش مدت زمان ثبت و تشکیل تعاونی‌ها، رشد ۹۴ درصدی اعطای تسهیلات به فعالان بخش تعاون را از دیگر اقدامات بخش تعاون دانست و افزود: در قانون بودجه ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده شد تا با حذف ارز ترجیحی سامانه کالابرگ را راه‌اندازی کند. این سامانه در برنامه قرار نگرفته بود، وزارت تعاون به این موضوع ورود کرد و این سامانه اکنون در همه نقا‍‍ط کشور راه‌اندازی شده و مجموعا ۲۰۰ هزار فروشگاه به این سامانه متصل شده‌اند.

وی متناسب‌سازی یارانه با دهک‌بندی را از دیگر اقدامات وزارت تعاون دانست و افزود: اکنون سه دهک اول تا سوم جامعه یارانه ۴۰۰ تومانی و دهک‌های بعدی یارانه ۳۰۰ هزار تومانی دریافت می‌کنند. در قدم بعدی برای تشویق آحاد مختلف مردم از یارانه، دولت یک یارانه مضاعف در نظر گرفت تا آن دسته از افرادی که از کالابرگ الکترونیکی استفاده می‌کنند، در صورت خرید معادل ۵۰ درصد یارانه‌شان، تا ۱۲۰ هزار تومان یارانه مضاعف دریافت کنند.

وزیر تعاون به پرداخت یارانه به کودکان زیر ۶ سال دهک ۱ تا ۷ جامعه که نمودار رشد آن‌ها دارای اختلال است، اشاره کرد و گفت: ماهانه ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان یارانه پرداخت می‌شود.

وزیر صمت: رعایت استانداردهای ایمنی را به خودروسازان تکلیف کرده‌ایم

«عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز امروز در جلسه دیگری از مجموعه نشست‌های مسوولان بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور حاضر شد و در پاسخ به سوال دانشجویان در خصوص وضعیت کیفیت خودروها اظهار داشت: الگوی استانداردهای هشتاد و پنجگانه خودروها را تکلیف کرده‌ایم که برخی از این استانداردها در کشورمان کارایی ندارد و به عنوان آپشن است ولی استانداردهای ایمنی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مهم تر است و به خودروسازان تکلیف کرده ایم که استانداردهای ایمنی را رعایت کنند.

وزیر صمت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه، تفکیک وزارت صمت، واردات خودروی کارکرده گفت: تحقیق و تفحص از فولاد مبارکه در مرحله بررسی قوه قضاییه است و موضوع می‌بایست از مبادی مربوط به قوه قضاییه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه مخالف تفکیک در وزارت صمت است و در جلسات و مکاتبات رسمی این موضوع را عنوان کرده دباره ردات خودروهای کارکرده گفت: روزی که وارد وزارتخانه شدیم بلافاصله پس از ابلاغ قانون نسبت به تهیه آیین نامه اقدام کرده و تمامی تلاش خود را به کار بستیم تا اساسا موضوع خودرو از حوزه دغدغه‌های فردی و اجتماعی مردم خارج شود. با حرکت به سمت ایجاد تراز و تعادل عرضه و تقاضا، همچون چند ماه گذشته شاهد کاهش التهابات و تلاطم‌های این حوزه باشیم.

علی آبادی نکته مهم در واردات خودروی کارکرده را نگرانی‌ها در خصوص امکان ایجاد اثرات منفی ارزی عنوان کرد و افزود: با اتخاذ تدابیر مناسب در تلاش برای رفع موانع و تسریع در واردات همزمان با تقویت تولید داخلی و حرکت به سمت برقی سازی ناوگان هستیم.

وزیر صمت در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص حادثه انفجار معدن رزم‌جاه طزره عنوان کرد: این معدن زیر نظر شرکت ذوب آهن اصفهان و از زیر مجموعه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است. همان موقع که حادثه اتفاق افتاد بلافاصله به معدن طرزه رفتم که پیش از بنده نیز وزیر کار و وزیر کشور حضور داشتند بر این اساس کارگروه و کمیته‌ای برای بررسی تشکیل شد.

علی آبادی ادامه داد: در معدن ذغال‌سنگ از این جنس حوادث در جهان اتفاق می‌افتد که اینها قابل توجیه نیست. با این اوصاف اکنون حادثه این معدن در دستگاه قضا در حال پیگیری است و وزارت صمت هم این موضوع را پیگیری می‌کند.

وزیر بهداشت: هزینه در حوزه برنامه‌های فرهنگی، سرمایه‌گذاری برای آینده است

«بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت چهره دیگری بود که امروز در دیدار با دانشجویان مطالبه‌گر که جمعی از مدیران و معاونان وزارت بهداشت نیز حضور داشتند، نکاتی را ذیل عملکرد وزارتخانه بهداشت و شرایط کشور مطرح کرد. وی با اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای ارتقای امکانات فرهنگی در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: اردوهای فرهنگی خوبی برای دانشجویان در دولت سیزدهم برگزار شده است، به دنبال تقویت برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها هستیم چراکه اعتقاد داریم، هزینه در این حوزه، سرمایه گذاری برای آینده است.

عین‌اللهی که چهارشنبه هفته گذشته نیز پذیرای جمعی از نمایندگان تشکل های دانشجویی بود، افزود: وظیفه داریم نسبت به تقویت برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها اقدام کنیم. همچنین تعمیق روحیه مذهبی و استفاده از ظرفیت مناسبت ها و مراسم مختلف در دانشگاه ها باید جدی گرفته شود و روسای دانشگاه ها نیز موظف به فراهم آوردن امکانات و همکاری در این زمینه هستند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور: پرونده ۳۲ میلیارد دلاری کرسنت با اقدام حقوقی دولت سیزدهم فروپاشید

«محمد دهقان» معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در نشست دیگری از سلسله نشست‌های فوق که در محل دانشگاه امیرکبیر به دعوت از بسیج دانشجویی برگزار شد، دوران دانشجویی را، دوران کسب علم و مطالبه‌گری برای فهم مسائل کشور دانست و اظهار داشت: حضرت امام(ره) در پیام تشکیل بسیج، بر تشکیل بسیج جهان اسلام تاکید فرمودند. این کلام امام(ره) را شهید سلیمانی محقق کردند و جبهه مقاومت، همان بسیج جهان اسلام است تا افرادی از خودگذشته و اهل درد این بسیج را شکل دهند.

وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) به این موضوع تاکید داشتند که بسیج جهان اسلام، فقط مختص به شیعه نیست بلکه همه مسلمانان را در بر می‌گیرد؛ این بسیج سبب ذلت رژیم صهیونیستی شد و این بسیج، قدرت خود را در عراق و سوریه نشان داد که به رغم اینکه همه کشورهای غربی به دنبال‌گرفتن این سرزمین‌ها بودند، اما در نهایت شکست خوردند.

دهقان با اشاره به حوادث اخیر غزه گفت: کشورهای دیگر نسبت به رژیم صهیونیستی، همیشه موضع آرامی در پی گرفتند و بیشتر مدارا کردند اما جمهوری اسلامی ایران و امامین انقلاب، از همان ابتدا رژیم صهیونیستی را رژیمی جنایتکار و کودک‌کش عنوان کردند که با اشغالگری، سرزمین فلسطینیان را تصاحب کرده است.

معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به قراداد کرسنت که در دولت هشتم به امضاء رسید و دولت نهم و دهم به دلیل فسادآمیز بودن آن را اجرا نکرد، یادآور شد: شرکت کرسنت از جمهوری اسلامی ایران به دلیل عدم اجرای آن، خسارت عدم النفع را مطالبه کرد و در سال ۹۳ شرکت نفت درباره مسئولیت در این قرارداد محکوم شد.

وی اظهار داشت: برای این موضوع، دو هیات داوری تشکیل شد که یکی برای خسارت ناشی ازسال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ و دومی نیز هیات داوری برای خسارت از ۲۰۱۴ تا ۲۰۳۰ بود؛ چراکه طبق این قرارداد باید تا ۲۰۳۰ از گاز استخراجی ایران استفاده می‌کردند؛ بر همین اساس دولت قبلی از سال ۹۳ تا ۱۴۰۰ این موضوع را مدیریت کرد، اما در اواخر دولت آقای روحانی، حکم محکومیت صادر شد که طبق آن، ۲ میلیارد و ۴۲۹ میلیون دلار خسارت برای این ۹ سال علیه شرکت نفت ایران صادر شد.

دهقان در ادامه به کرسنت ۲ پرداخت و گفت: در این بخش، طرف مقابل تقاضا کرده بود که ۳۲ میلیارد دلار خسارت علیه شرکت نفت ایران مصوب شود که پیگیری حقوقی آن به دولت سیزدهم رسید؛ بر همین اساس در ۲ سال گذشته و با کار سنگین حقوقی و غیرحقوقی انجام شده، رقم پرونده را به صفر رساندیم و فعلا کل پرونده فروپاشیده است.

قائم‌مقام وزیر فرهنگ: به دنبال گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ و هنر هستیم

«سید محمد هاشمی» قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سازمان سینمایی میزبان جمع دیگری از مسوولان بسیج دانشجویی در سلسله نشست‌های «پیشگامان رهایی» بود.

وی در ابتدا به تشریخ اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت سیزدهم پرداخت و اظهار داشت: ما به دنبال ایجاد، تقویت و گسترش گفتمان محتوایی و گفتمان انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه هستیم.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: در راستای حکمرانی فرهنگی به نفع حکمرانی کشور و قرار گرفتن مدیریت عرصه فرهنگی در جهت منافع مردم، نخستین اقدامی که انجام شد، این بود که بیش از ۶۰ عنوان آیین‌نامه، بخشنامه یا قانون اصلاح یا در مسیر اصلاح قرار گرفتند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه این نشست با بیان اینکه دارایی هسته اصلی کشور و نیز در حوزه فرهنگی، سرمایه انسانی است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم گفتمان اصیل ایرانی اسلامی و انقلاب اسلامی را پیش ببریم باید به سراغ سرمایه انسانی مناسب این کار برویم.

هاشمی به آموزش هزار نفر در مناطق محروم کشور در قالب طرح «آموزش هنر برای همه» اشاره کرد و اظهار داشت امیدواریم به دنبال ارتقای آموزشی در این حوزه به سمت گفتمان انقلاب اسلامی و ایرانی اسلامی پیش برویم.

دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی: بسیجی مدبر باید بدون تندروی در منظومه فکری رهبر معظم انقلاب حرکت کند

حجت‌الاسلام «عبدالحسین خسروپناه» دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی نیز امروز جمعه و همزمان با هفته بسیج سازندگی ۱۴۰۲ در “نشست مسوولین بسیج دانشجویی پیرامون مسائل اساسی کشور” با حضور جمعی از بسیجیان در محل تالار شهید جان‌بزرگی دانشگاه هنر تهران در سخنانی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره همه شهدای بسیجی، اظهار داشت: بسیج بیش از آنکه یک تشکل یا منحصر به یک قشر باشد، در واقع یک فرهنگ است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه، بسیجی مدبر، باید با اخلاق و بدون هرگونه تندروی در منظومه فکری رهبر مغظم انقلاب حرکت کند، تأکید کرد: فرهنگ بسیجی، جامعه بسیج را به توجه به این نکته مهم فرامی‌خواند که به هوش باشند تا گرفتار آفت و آسیب نشوند.

وی در توضیح بیشتری افزود: ممکن است افرادی عضو بسیج نباشند و کارت بسیج هم نداشته باشند اما دارای فرهنگ بسیجی باشند و بالعکس ممکن است فردی در عین عضویت در بسیج و داشتن کارت اما فاقد فرهنگ بسیجی باشد به هر حال هر تشکیلات مثبتی که شکل می‌گیرد، ممکن است دچار آسیب‌ها و آفت‌هایی هم بشود.

معاون وزیر آموزش و پرورش: طرح توانمندی مشاغل معلمی بازنگری می‌شود

همچنین «صادق ستاری فرد» معاون سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش نیز امروز (جمعه) در نشستی با مسوولان بسیج دانشجویی در دانشگاه کاربردی هنر حاضر شد و در سخنانی اظهار داشت: بزرگ‌ترین انحراف در جذب معلم در سال ۱۳۷۹ اتفاق افتاد و امکان جذب نیروی حق التدریس آزاد و دانش‌سرای تربیت معلم تعطیل شد که این روند تا سال ۱۴۰۱ ادامه داشت.

ستاری فرد افزود: در نیروی انسانی، تولید محتوا، فضا و تجهیزات و فضای اداری وزارت آموزش و پرورش باید تحول انجام شود. کلید تحول در آموزش و پرورش نیز معلم است و امروز اگر ما جایی دچار آسیب هستیم به دلیل جذب‌های ناکارآمد دیروز هستیم.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم مفتخر است که در لایحه برنامه هفتم توسعه، جذب معلم حق‌التدریسی را ممنوع کرد و معلم فقط از طریق دانشگاه تربیت معلم فرهنگیان و شهید رجایی جذب می‌شود.

ستاری فرد ادامه داد: فضای مجازی مهار نشده، مهم‌ترین اتفاق در دهه اخیر است که نظام تربیتی را دچار بحران کرد، از یک ممنوعیت دانش آموزان به عرصه مجازی به آموزش اجباری در فضای مجازی در صورتی رسیدیم که در کشور حتی یک خط سند درباره صیانت کودکان در فضای مجازی نداریم.

به گفته وی در حوزه ساماندهی نیروی انسانی در حوزه نقل و انتقالات، بازنشستگی، جذب و ثبت‌نام دانش‌آموزان و کلاس بندی و صدور کد واحدهای آموزشی اتفاقات خوبی افتاده است، سال آینده سند جامع نیروی انسانی پرداخته می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره ادامه تحصیل نومعلمان هم گفت: آنچه که در طرح توانمندی مشاغل معلمی آمده است که باید در رشته‌های مرتبط این تحصیل ادامه پیدا کند بنابراین آنچه که اتفاق می‌افتد، طرح توانمندی مشاغل معلمی درحال بازنگری است.

معاون سازمان انرژی اتمی: تولید ۲۰ هزار مگاوات برق هسته‌ای در چشم‌انداز ۲۰ ساله

همچنین به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و سالروز تاسیس بسیج دانشجویی به فرمان امام خمینی (ره) جمعی از مسوولان بسیج دانشجویی و دانشجویان با «محمد قنادی» معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان انرژی اتمی کشورمان در خانه دانشجو دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار مسایل اساسی کشور، دستاوردهای سازمان انرژی اتمی ایران در دولت سیزدهم، تولید ۲۰هزار مگاوات برق هسته‌ای در چشم‌انداز ۲۰ ساله، تولید رادیوداروهای تشخیصی، تسکینی و درمانی، چگونگی فعالیت‌های این سازمان و مباحث علمی مورد بررسی قرار گرفت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.