تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷

تحت پوشش قرار گرفتن ۳۷ هزار نفر از جامعه ایثارگران استان

تحت پوشش قرار گرفتن ۳۷ هزار نفر از جامعه ایثارگران استان
نگاه اقتصاد - جمال اسدی مدیرکل بنیاد شهید ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: ۱۶۷ خدمت در حوزه های مختلف فرهنگی، مددکاری، مشارکت های اجتماعی وغیره در بنیاد شهید و امور ایثارگران جهت خدمت به خانواده های شهدا ارائه می شود.

 

وی در ادامه به طرح سپاس که در طول دو سال گذشته انجام شده است، اضافه کرد: تاکنون ۱۸ هزار دیدار با حضور مسئولان ارشد استان از جمله امام جمعه و استاندار ایلام از خانواده شهدا، جانبازان، ایثارگران ، انجام شده است و نیز به مناسبت روز شهدا، تنها در یک روز ۲۶۵ دیدار توسط مدیران دستگاه های اجرایی انجام شد.

 

مدیرکل بنیاد شهید ایلام ادامه داد: مبلغ تسهیلات اشتغالزایی ۲۲٠ میلیارد تومان در سال گذشته با توجه به رویکرد جدید دولت افزایش یافت که از این رقم تاکنون ۱۶٠ میلیارد جذب و پرداخت است.

 

اسدی عنوان کرد: تاکنون ۹۶ درصد از نیروهای شاغل در دستگاه های اجرایی استان تبدیل وضعیت شده و رایزنی ها برای اجرای این طرح در شرکت های زیر مجموعه نفت ادامه دارد همچنین ۳۷ هزار نفر از جامعه ایثارگران استان تحت پوشش بیمه بنیاد شهید قرار دارند.

 

وی گفت: اقدامات انجام شده در بخش درمان در سال گذشته ۴۵ میلیارد تومان هزینه درمانی به افراد تحت پوشش پرداخت شده و در این مدت ۱٠۴ هزار نفر به مراکز سرپایی طرف قرارداد مراجعه نموده و در این راستا ۷۵ میلیارد تومان به مراکز درمانی جهت بستری و جراحی پرداخت شد.

 

مدیر کل بنیاد شهید استان ایلام یادآور شد: در طی یک سال گذشته و در حوزه درمان توانبخشی، فیزیوتراپی، ویزیت، نیز بیش از ۹۹ هزار خدمات انجام گرفت.

 

وی ایشان در ادامه با اشاره به پیام شهدای دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر که در عین مظلومیت به شهادت رسیدند، حفظ و تثبیت آرمان‌های انقلاب بود، افزود: اکنون که به برکت خون شهیدان مسیر زیارت عتبات عالیات به روی زائران گشوده شده باید ازین فرصت پیش آمده نهایت استفاده را ببریم و قدردان امنیتی باشیم که در کشور حاکم است.

 

اسدی در ادامه سخنان خود خدمت به جامعه ایثارگری استان ایلام را ودیعه ای گرانبها برشمرد و اضافه کرد؛ با خدمت صادقانه به این قهرمانان واقعی می توانیم راه سعادت و خدمت خالصانه را پیدا کنیم.

 

اسدی در خصوص آخرین خدمات بنیاد شهید در اربعین حسینی، ادامه داد: در حال حاضر تعداد ۱۶ موکب با عنوان پیروان شهدا در سطح استان ایلام با همت خانواده های معظم شهدا و ایثارگران برپا شده است که این مواکب به صورت شبانه‌روز مشغول خدمت به زائرین کربلای معلی به ویژه عزیزان ایثارگر هستند.

 

اسدی گفت: به منظور تسهیل خدمات رسانی، تعداد پنج زائر سرا نیز در شهرستان مهران برای اسکان خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران راه اندازی شده است و سیاست بنیاد را در این حرکت معنوی، ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمت رسانی توسط نهادهای عمومی، مردمی و تشکل های ایثارگری دانست.

 

اسدی تصریح کرد: به استان‌های مرزی توصیه شده است که خدمات رسانی به خانواده معظم شهدا و ایثارگران به صورت خاص انجام گیرد و وظیفه اصلی بنیاد، کار فرهنگی است که در کنار آن اقداماتی مانند، معیشت، مسکن، مددکاری و… نیز به جهت ادای دین به خانواده معظم شهدا و ایثارگران انجام می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.