تاریخ انتشار : جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷

امام جمعه ایلام: آتش بس در غزه، اعلام شکست رژیم منحوس اسرائیل بود

امام جمعه ایلام: آتش بس در غزه، اعلام شکست رژیم منحوس اسرائیل بود
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه آتش بس در غزه، در واقع اعلام ضعف، ناتوانی و شکست رژیم منحوس اشغالگر قدس و استکبار جهانی بود، گفت:

تشکیل هسته های مقاومت در جهان برگرفته از تفکر و فرهنگ بسیج است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام” اله نور کریمی تبار” در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام، با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت هفته بسیج، اظهار کرد: بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل تشکیل شد، کشوری که ارتش و بسیج بیست میلیونی داشته باشد، کشوری مقتدر خواهد بود.

وی با اشاره به مدیریت و نگاه های راهبردی امام راحل در تشکیل بسیج قبل از تهاجم استکبار جهانی به کشور در سال ۵۸ بهترین راهبرد برای دفاع از مملکت اسلامی بود، افزود: نگاه تیزبینانه و شناختی که آن حضرت از دشمنان داشت، بیانگر قدرت مدیریتی امام راحل و نشان مدیریت درست ولایت فقیه در جامعه اسلامی است.

امام جمعه ایلام ابراز کرد: بسیج در ابتدای تشکیل خود با ضدانقلاب در کشور مقابله کرد، در طول هشت سال دفاع مقدس در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و ظرفیت جوانان بسیجی در جهاد اصغر و جهاد اکبر شکوفا شد.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه حضرت امام راحل پس پایان جنگ فرمودند که بسیج همانند گذشته با قدرت و اطمینان خاطر به کار خود ادامه دهد، افزود: بسیج پس از جنگ مسئولیت مقابله با تهاجم فرهنگی و نشر معارف اسلامی را برعهده داشت و امام راحل بهترین راهکار برای مقابله با استکبار جهانی و تداوم راه انقلاب را مبتنی بر بسیج تعریف کردند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید متواضعانه برای رفع مشکلات بسیجیان بکوشند، ابراز کرد: امروز پس از دهها سال از تشکیل بسیج ثمرات شیرین این نهاد و شجره طیبه را در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، آبادانی و استقلال کشور می بینیم.

امام جمعه ایلام با اشاره به تاثیرات فرهنگ بسیج در نقاط مختلف جهان، یادآور شد: ایستادگی و حرکت مردم غزه و جبهه مقاومت در برابر رژیم منحوس اشغالگر قدس و استکبار جهانی از آثار و برکات و حرکت بسیج درکشور و دفاع مقدس است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: امام راحل در حوزه سلبی اعتقاد داشتند که روشی که حاکمان کشورهای مسلمان و عربی خودفروخته منطقه در پیش گرفته و از طریق سازش و التماس می خواهند امتیازی به دست بیاورند، اشتباه است و در حوزه اثباتی بر این باور بودند که باید با بهره گیری از توان معنوی امت محمدی و استفاده از امکانات کشورهای اسلامی، با تشکیل هسته های مقاومت را در سراسر جهان، اسرائیل از گذشته جنایتکا خود پشیمان کرد.

وی ابراز کرد: امروز به برکت این راهبرد امام راحل، هسته های مقاومت در نقاط مختلف جهان شکل گرفته و در عملیات طوفان الاقصی که توسط رزمندگان مبارز فلسطینی انجام شد، هیمنه پوشالی این رژیم غاصب در هم شکست.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه اعلام آتش بس در غزه، یعنی اینکه رژیم غاصب اسرائیل، ضعف، ناتوانی و شکست خود را به جهانیان اعلام کرد، یادآور شد: چرا که این رژیم پس از اینکه از شوک اولیه طوفان الاقصی خارج شد و سران آمریکا و اروپا با تنفس مصنوعی روحیه جدیدی برای آنها ایجاد کردند، جنگ را آغاز کردند اما به اهداف خود نرسیدند، دست نیاز برای آتش بس به سوی حماس دراز کردند و رژیم اشغالگر ناچار شد شرایط حماس را بپذیرد.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: ارتشی که داعیه قوی ترین ارتش جهان را داشت با حمایت های کشورهای غربی و قدرت های بزرگ دنیا علیه یک گروه وارد جنگ شد، بمباران کردند، جنایت کردند، بیمارستان ها را به آتش بستند، زنان و کودکان را قتل عام کردند، آب و غذا بر روی فلسطینی بستند، مردم را کشتار کردند، کشتاری که در تاریخ کم سابقه است، اما نه غزه را تصرف کردند، نه حماس را نابود کردند نه توانستند یک اسیر را آزاد کنند و امروز شرایط حماس بر آنها تحمیل شد.

وی تصریح کرد: کشورهای حامی رژیم منحوس و غاصب صهیونیستی هم شکست خوردند، چرا که پیشرفته ترین تسلحیات را در اختیار رژیم غاصب اشغالگر قدس گذاشتند ولی نتوانستد به کوچکترین هدفی برسند، طولانی ترین جنگی که ارتش اسرائیل از زمان تشکیل این رژیم منحوس داشته است و امروز ضعیف و زبون در مقابل یک گروه اندک قرار گرفته است.

امام جمعه ایلام با اشاره به دست برتر حماس برای مذاکرات بعدی، ابراز کرد: امروز افکار جهانی به نفع مردم مظلوم فلسطین است و بر اساس نظر سنجی ۹۵ درصد تجمعات مردمی دنیا علیه اسرائیل بوده است، برای اولین بار افکار عمومی جهانی مغلوب رسانه های گسترده صهیونیستی نشد و امپراطوری رسانه ای غرب نتواست افکار عمومی جهان را فریب دهد و در نهایت مجبور شدند آتش بس را ولو کوتاه مدت بپذیرند.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: امروز مردم دنیا می پرسند که مردم غزه چه دینی دارند، چه کتاب آسمانی دارند که اینچنین مقاومت می کنند، امروز یک رویکردی جدیددر جهان برای شناخت اسلام و قرآن کریم ایجاد شده و بر اساس این حرکت مردم فلسطین، بسیاری از مردم جهان مسلمان شده و یا می شوند.

وی با اشاره به شکل گیری تظاهرات مردمی در دفاع از مظلومت فلسطین در کشورهای مختلف دنیا، افزود: در درون کشورهای استکباری حامی رژیم غاصب اسرائیل، اختلاف ایجاد شد، بین حاکمت و مردم این کشورها اختلاف نظر پبش آمده که چشم انداز آن برای حاکمان این کشورها خوشایند نیست.

امام جمعه ایلام با اشاره به نقش جبهه مقاومت در جهان، ابراز کرد: تمام استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی نتوانستند در برابر گروهی که کوچکترین وسیله پدافندی ندارد، به اهداف خود برسند اگر جبهه مقاومت فراتر از آنچه یمن و حزب الله وارد عرصه شود، روزگار تلخ و تاریکی برای این رژیم منحوس در پیش خواهد بود.

وی یادآور شد: از سوی دیگر پایگاه های آمریکا توسط نیروهای مقاومت موشک باران شد و گروهای مقاومت تهدید کردند اگر چنانچه این جنگ ادامه پیدا کند این پایگاه ها مورد غرش جبهه مقاومت قرار خواهد گرفت و همین امر موجب واهمه و ترس استکبار جهانی شد.

حجت الاسلام کریمی تبار خاطرنشان کرد: امروز تحقق وعده الهی را در غزه می بنیم که فرمود خدا را با قلبت، زبانت و دستت یاری کن که خداوند شما را یاری می کند و مردم مظلوم فلسطین به یاری دین خدا آمدند، صبر و استقامت به خرج داده و به طور قطع از امدادهای غیبی به آنان مدد خواهد شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.