تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶

اربعین امسال سه هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری های ایلام تزریق شد

اربعین امسال سه هزار میلیارد ریال اعتبار به شهرداری های ایلام تزریق شد
ایلام - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت:

امسال سه هزار و ۹۰ میلیارد ریال اعتبار اربعین به شهرداری های استان تزریق شد که سهم شهرداری ایلام یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بود.

“سعید هژبری” روز شنبه در آیین معارفه شهردار شهر ایلام اظهار کرد: این اعتبار برای زیرساخت های عمران شهری در حوزه اربعین از جمله توسعه بوستان ها، راه های دسترسی به اقامتگاه ها و سرویس های بهداشتی هزینه شد.

وی با بیان اینکه اربعین همانند دفاع مقدس یک برند برای استان ایلام است، افزود: استان ایلام به برکت اربعین توسعه ای همه جانبه در حوزه های مختلف یافته است.

هژبری ادامه داد: اربعین امسال ۵۴ درصد تردد زائران از مهران بود که این موضوع بیانگر اهمیت این گذرگاه و تزریق اعتبارات بیشتر حوزه اربعین به استان ایلام است.

وی با اشاره‌ به طیف وسیع ماموریت ها و وظایف شهرداری ها، توضیح داد: برای شهرداری ها ۲۸ وظیفه تعریف شده و شهرداری در همه عرصه های شهری رسالت ارائه خدمات به شهروندان را دارد.

هژبری با تاکید بر اهمیت عملکرد مطلوب شهرداری ها، یادآور شد: عملکرد شهرداری زیر ذره بین نگاه مردم و مسئولان است و همین امر حساسیت ها در شهرداری را دوچندان می کند.

وی افزود: شهر ایلام نیازمند برنامه ریزی مدون در زیربخش های مختلف نظیر بهسازی و زیباسازی ورودی و خروجی های شهر، افزایش فضای سبز، مدیریت ترافیک و توسعه عمران شهری است.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهر متعلق به همه مردم است، شهرداری برای توفیق در عملکرد خود نیازمند حمایت اعضای شورای شهر، مسئولان و مدیران و عموم مردم است.

رییس شورای شهر ایلام نیز در این مراسم، اظهار کرد: توسعه شهر ایلام در گرو اتحاد و همدلی بین مسئولان و مردم است و شهرداری به تنهایی قادر به رشد و بالندگی شهر نیست.

“مظفر میرزاد” افزود: شهر ایلام باتوجه به شرایط توپوگرافی جغرافیایی و شیب تند طبیعی که دارد، در معرض ورود روان آب های سرازیر شده از کوه های پیرامون شهر است که همین روان آب ها به علت ظرفیت پایین کانال های هدایت آب، موجب ایجاد آبگرفتگی در معابر عمومی می شود.

وی یادآور شد: بخشی از این مشکل با ایجاد سازه های آبخیزداری و حوضچه های آرامش مدیریت و تهدید باران به فرصت تبدیل شده است.

میرزاد ادامه داد: برای مدیریت روان آب ها در داخل شهر باید مسیل ها ‌و سیلبند ها بازسازی شود که برای بهسازی سیلبندها ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در دور دوم سفر رییس جمهور به ایلام تصویب این اعتبار مد نظر مسئولان باشد.

شهردار جدید ایلام نیز در این آیین گفت: ساماندهی میدان میوه و تره بار با همکاری دستگاه های مرتبط منابع طبیعی و آبخیزداری و راه و شهرسازی، جذب سرمایه گذار برای ایجاد میدان میوه و تره بار، طراحی و احداث پارکنیگ طبقاتی برای هسته مرکزی شهر زیباسازی، بهسازی و ساماندهی همه ورودی و خروجی های شهر و توسعه پارک ها و فضاهای سبز از اهم برنامه های شهرداری خواهد بود.

“افشین مظفری” ضمن اینکه ۹ سازمان با شرح وظایف مشخص زیرمجموعه شهرداری ایلام است، خاطرنشان کرد: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال برای پایش تصویری ترافیک شهری هزینه شده است و بیش از ۶۰ درصد بودجه شهرداری تحقق یافت.

به گزارش ایرنا، در این آیین افشین مظفری به عنوان شهردار ایلام انتخاب شد.

وی از اسفند ماه پارسال تاکنون به جای بابک محمدی آوندی شهردار پیشین ایلام سرپرست شهرداری بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.