تاریخ انتشار : شنبه ۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴

پنج پروژه نیمه تکمیل در ایلام برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شد

پنج پروژه نیمه تکمیل در ایلام برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شد
ایلام - استاندار ایلام با اشاره به اهتمام ویژه دستگاه های اجرایی استان به تکمیل پروژه های نیمه تمام، گفت:

 برج هنر ایلام با مشارکت حوزه هنری و ارشاد اسلامی از طریق مولد سازی اموال دولت تکمیل می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، “حسن بهرام‌نیا” در جلسه شورای برنامه ریزی استان ایلام اظهار کرد: واگذاری طرح ها و پروژه های نیمه تمام برای اتمام پروژه ها، به بخش خصوصی یکی از ظرفیت هایی است که باید دستگاه های اجرایی به آن توجه کنند.

وی تصریح کرد: برج هنر شهر ایلام از اعتبارات محل مولدسازی اموال مازاد اداره کل فرهنگ و ارشاد استان و همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار با قول مساعد وزیر فرهنگ و ارشاد تکمیل می‌شود.

استاندار ایلام با بیان اینکه در تکمیل برخی پروژه‌های استان باید از ظرفیت بخش خصوصی استفاده شود تا شاهد بهره‌برداری از طرح ها در موعد مقرر باشیم، گفت: پروژه برنج هنر شهر ایلام از جمله پروژه هایی است که نیازمند اعتبار است و قرار است با مشارکت ارشاد اسلامی و حوزه هنری تکمیل شود.

بهرام نیا با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی استان ایلام برای اجرای پروژه ها و تکمیل پروژه های نیمه تمام از ظرفیت بخش خصوصی باید استفاده کنند، افزود: مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی مورد تاکید دولت سیزدهم است و از محل فروش اموال مازاد می‌توان پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه‌های مختلف را تکمیل کرد.

استاندار ایلام در ادامه با اشاره به بحث احیای واحدهای راکد در استان، خاطرنشان کرد: ۷۱۰ میلیارد تومان برای احیای واحدهای تولیدی استان اختصاص داده شده است که بنا به درخواست صاحبان واحدها تولیدی راکد و داشتن شرایط تعریف شده تا سقف ۵۰ میلیارد ریال این تسهیلات تبصره( ۱۸) به متقاضیان اعطا می‌شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: استان ایلام در حوزه درآمدهای مصوب ۴۴ درصد و در حوزه اقتصاد عملکردی هم ۷۴ درصد در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته رشد داشته و عملکرد ۶ ماهه درآمدهای عمومی استان بالغ بر ۷ هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به اعتبارات مصوب ۶ ماهه ابتدای سال جاری، ۵۱.۲ درصد افزایش نشان می دهد که بعد از استان البرز رتبه دوم را در زمینه وصول منابع درآمدی در کشور دارا است.

“امین دوست محمدی” با اشاره به اینکه رشد اعتبارات استان در سال جاری نسبت سال گذشته، اظهار کرد: اعتبارات استان در سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال بود که در سال جاری به ۱۸ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال معادل ۶۳.۹ درصد رشد، افزایش یافته است، از لحاظ حجم اعتبارات نیز بالاترین رشد اعتبارات در حوزه (سه درصد) نفت در حدود پنج برابر (۴.۷درصد) شده است.

وی تصریح کرد: اعتبارات (سه درصد) نفت یعنی اینکه استان ایلام نقش بازیگری خود را در صنعت نفت به خوبی ایفا می کند، قبل از استقرار دولت سیزدهم، میزان تخصیص اعتبارات استان ایلام از این محل، ۵۹ درصد بوده ولی هم اکنون به ۷۹ درصد رسیده که ۹۶ درصد آن نقدی و چهار درصد آن اسناد خزانه بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام یادآور شد: باید گفت که در واقع اعتبارات استان در حوزه توازن منطقه ای و محرومیت زدایی افزایش پیدا نکرده بلکه این افزایش اعتبارات در حوزه ارزش افزوده و سهم ( سه درصد) نفت بوده و این امر نشان دهند رشد اقتصادی در استان ایلام است.

دوست محمدی رشد یادآور شد: از نظر حجم اعتبارات استان ایلام در سال گذشته رتبه ۲۰ را داشته و امسال رتبه نوزدهم را از این نظر داشته است، متوسط سرانه اعتبارات در کشور ۱۰ میلیون ۶۴۰ هزار ریال است که این میزان در استان ایلام بعد از استان بوشهر ۳۲ میلیون ریال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام بیان کرد: میانگین رشد اقتصادی در کشور ۳.۳ درصد بوده که این رقم در استان ایلام بر اساس آمار سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ۳.۶ درصد بوده و استان در این زمینه در رتبه نهم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه پنج پروژه در استان ایلام طی سال جاری برای واگذاری به بخش خصوصی برای تکمیل شدن شناسایی شده است، گفت: برج هنر شهر ایلام، تصفیه خانه و شبکه فاضلاب در شهرهای آبدانان، چوار، ملکشاهی و ایلام از جمله این پروژه ها هستند.

دوست محمدی با اشاره به اینکه برنج هنر از اهمیت ویژه ای در استان برخوردار است، افزود: تاکنون ۳۱۹ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده ‌و ۴۵ درصد پیشرفت دارد و ۲ هزار میلیارد ریال دیگر برای این پروژه نیاز است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام تصریح کرد: در مجموع ۹۰۹ پروژه توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان غربالگری و ۱۵ طرح برای واگذاری شناسایی شده است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان ایلام نیز با اشاره به آمادگی ارشاد استان ایلام برای مشارکت در تکمیل برج هنر ایلام، گفت: قرار است از طریق مولدسازی یک هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌ برنج هنر از طریق ارشاد اختصاص پیدا کند.

“علی هوشمند” با بیان اینکه در قالب یک تفاهم نامه با حوزه هنری می توان تمامی هنرمندان استان از ظرفیت های برج هنر استفاده کنند، تصریح کرد: این پروژه از نیازهای ضروری حوزه فرهنگ و هنر در استان ایلام است.

به گزارش ایرنا، بررسی واگذاری پروژه های عمرانی ( بند الف تبصره ۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲) با حضور دستگاه‌های اجرایی، بررسی و تصویب طرح های نهضت احیا واحدهای اقتصادی استان و بازنگری طرح جامع دهلران از جمله دستور کارهای نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بود.

گفتنی است در خصوص تصفیه‌خانه فاضلاب شهر ایلام نیز مقرر شد نشستی مشترک به ریاست استاندار ایلام و با حضور مدیرعامل پتروشیمی و مدیرعامل آب و فاضلاب استان تا پایان ماه‌جاری برگزار شود./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.