تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸

حجت الاسلام علی اکبری: دولت سیزدهم بدون ابتلا به حاشیه و با روحیه بسیجی به مردم خدمت می‌کند

حجت الاسلام علی اکبری: دولت سیزدهم بدون ابتلا به حاشیه و با روحیه بسیجی به مردم خدمت می‌کند
تهران- خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دولت سیزدهم مرام بسیجی دارد،گفت:

 

در ماجرای افتتاح پروژه های نیمه تمام مانند متروی پرند و تکمیل بخش مسکن در این استان شاهد رفتاربسیحی و تلاش جهادی از سوی دولتمردان بودیم که به خدمت رسانی به مردم سرعت دادند، این نشات گرفته از روحیه بسیجی است که صمیمی، بی ادعا،بی منت و بدون ابتلا به حاشیه ها به مردم خدمت می کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حجت الاسلام علی اکبری» خطیب نماز جمعه تهران در آغاز خطبه اول یکی از اصلی ترین جلوه های تقوای الهی را مسئولیت اجتماعی دانست و اظهار کرد: آحاد جامعه نسبت به یکدیگر حقوق و مسئولیت هایی دارند و در فرهنگ اسلامی مسئله حقوق و مسئولیت اجتماعی دارای جایگاه رفیعی است.

امام جمعه موقت تهران مهمترین و اولین مصداق مسئولیت اجتماعی را سلامت اجتماعی برشمرد و بیان کرد: هر یک از ما بدون استثنا نسبت به دیگران حقوقی داریم و اگر انتظار می رود که دیگران به گونه ای رفتار کنند تا حق ما رعایت شود و ظلمی از جانب آنها به ما نرسد، در مقابل نیز مسئولیت و تکلیفی بر عهده ماست تا از سوی ما نیز به احدی از افراد جامعه ظلم، ضرر و آسیب وارد نشود.

حجت الاسلام علی اکبری در ادامه بابیان اینکه یکی از آداب اسلامی «تحیت الاسلام» یعنی سلام است، گفت: وقتی مومنین با یکدیگر روبرو می شوند ابراز احترام و علاقه شان به یکدیگر با کلید واژه سلام بروز داده می‌شود.

خطیب جمعه تهران با تشریح این موضوع خاطر نشان کرد: سلام از صفات پروردگار و از اسمای خداوند متعال  و از ریشه سلامت یعنی برکنار بودن از عیب و آفات ظاهری و باطنی است، سلام به معنای موافقت وسازگاری و نقطه مقابل ناسازگاری و خصومت است.

وی افزود: خداوند چنین اراده کرده که مسلمانان در مقابل هم نام او را بر زبان آورند و حتی نعمتی که به بهشتیان داده می‌شود سلام خداوند به آنهاست.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: در آغاز سفر آخرت کسانی که در دنیا با سلم و پاکیزگی زندگی کردند ملائکه و فرشتگان در لحظه جان دادن به آنها سلام و شادباش و بشارت می‌دهند. مومنین در آستانه ورود به بهشت هم همین استقبال را خواهند داشت.

حجت الاسلام علی اکبری اظهار کرد: حرکت جمعی انسان های پارسا و متقی به سوی بهشت با گشایش ۸ دروازه بهشت برای آنها همراه است و فرشتگان به مومنین سلام ٌعلیکم می‌گویند و به آنها گفته می‌شود به دارالسلام وارد شوید.

خطیب جمعه تهران با یادآوری اینکه شیوه زندگی بهشتی را پیامبر به جامعه مومنان آموزش داد، بیان کرد: پیامبر نیزمامور شدند که وقتی با مومنین روبرو می شوند از همین بشارت استفاده کنند. این سلام از سوی پیامبر به جامعه مومنین به عنوان حقوق متقابل آنها قرار گرفت که در راستای حق مسلمانی وقتی با هم روبرو شدند به یکدیگر سلام کنند.

حجت الاسلام علی اکبری با تاکید بر اینکه سلام یک کلمه تشریفاتی نیست، متذکر شد: در تحیت اسلام معنا و مضمون دوستی و رابطه بر اساس صلح و سلامتی و در امان بودن است. یعنی جان و مال و آبروی مومنین در امنیت است. در سلام یک دعا و آرزو هم هست که با الهام از نام پروردگار برای طرف مقابل آرزوی نیکبختی و سعادت داریم.

وی ادامه داد: سلام با توجه به معنای بالایی که دارد اگر در جامعه فرهنگسازی و به فرهنگ غالب تبدیل شود در نتیجه این عهد الهی، مسلمانان بهشت را در همین دنیا محقق می‌کنند. آرمان جامعه اسلامی تحقق دارالاسلام است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه قبل از وضع قوانین اجتماعی و قضایی مسلمین مکلفند این آداب را در جامعه پیاده کنند، گفت: در روابط اجتماعی وقتی به یکدیگر سلام می کنیم، یعنی مسلمانان در خیال خودشان هم حتی نسبت به یکدیگر اندیشه و گمان بد ندارند. این همان معجزه تقوای اسلامی است.

 

 

بسیج به دور از منت و غرور خود را خادم مردم می‌داند

خطیب جمعه تهران در خطبه دوم این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به اینکه روز چهارشنبه رهبر انقلاب در دیدار با بسیجیان یک دوره جامع تحلیل راهبردی- سیاسی و تاریخی مبتنی بر حکمت و بصیرت، تببین فرمودند، بیان کرد: مکتب بسیجی همان مکتب امام (ره) و مکتب امام (ره) همان مکتب ناب محمدی است.

حجت الاسلام علی اکبری در ادامه با یادآوری این نکته که در این گونه دیدارها رهبر انقلاب همه را به شناخت مرام و روش و منطق امام (ره) ارجاع می دهند که منطق بسیج هم همان است چند مطلب خطاب به بسیجیان گفت.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: منطق بسیج بر ۲ رکن تهدیدزدایی حداکثری و ایجاد فرصت پیشرفت برای زندگی بهتر مردم استوار است. بسیج از یک سو در برابر دشمنان با انواع و اقسام تهدیدها قرار دارد و از سوی دیگر در پیشانی امداد رسانی به شهروندان و در جهت تحقق ایران قوی حرکت کرده است. این منطق بسیج برافراشته و درخشان است.

خطیب جمعه تهران با برشمردن ویژگی های بسیج بیان کرد: بسیج یک تفکر و فرهنگ است، در یک سازمان گنجانده نمی شود و فرا زمان و فرامکان است.

حجت الاسلام علی اکبری در توضیح بعد فرا زمانی بسیج گفت: شهید مدرس یک بسیجی مثال زدنی است که در برابر تهدید و تطمیع ایستاد و همچنین میرزا کوچک خان که در سالروز شهادت او قرار داریم هم یک بسیجی دلاور بود.

 

 

تفکر بسیجی به مرز های ایران محدود نمی شود

امام جمعه موقت تهران درباره فرا مکانی بودن بسیج هم خاطرنشان کرد: تفکر بسیج فراتر از مرزها و ملیت ها است اگرچه ایران محور تفکر بسیجی است اما این تفکر به مرزهای ایران و مردم ایران محدود نمی شود. امام راحل بیش از سه دهه قبل از هسته های مقاومت جهان اسلام سخن گفت که امروز محقق شده و در حال بالیدن است. این مسئله در جنگ ۴۸ روزه اخیر در مقابل صهیونیست های تبهکار خود را نشان داد و مقاومت فلسطین بیانگر این تفکر بسیجی پیش برنده است.

وی همچنین بیان کرد: بسیج فراتر از سازمان هاست و اگرچه بسیجیان در سازمان بسیج مستضعفین پیشتاز هستند اما هر نهادی که رایحه دل انگیز بسیجی در آن جریان داشته باشد منشا اثرات بزرگ است.

وی سپس در توضیح این گزاره گفت: ارتش ما هم یک نیروی بی نظیر مقتدر و بسیجی است. هم فرماندهان قدیمی آن شامل شهید صیاد شیرازی، شهید بابایی، ستاری، آبشناسان و … هم فرماندهان امروزی ارتش بسیجی هستند؛ خصوصا نیروی راهبردی دریایی که اخیرا مورد تمجید رهبر انقلاب قرار گرفتند، بعد از حماسه سفر ۳۶۰ در جه به دور زمین اقتدار آفریند اخیرا ناوشکن دیلمان را هم در دریای خزر به آب انداختند.

علی اکبری ادامه داد: با این نگاه، فخری زاده ها، آشتیانی ها و شهدای هسته ای و همه کسانی که عاشقانه برای تحقق ایران قوی تلاش کرده و می کنند بسیجی هستند.

 

 

دولت سیزدهم مرام بسیجی دارد

خطیب جمعه تهران همچنین با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم و در راس آن رئیس جمهور محترم نیز مرامش بسیجی است بیان کرد: سرعت دادن به خدمت رسانی بی منت به مردم همچنانکه اخیرا در جریان افتتاح متروی پرند مشاهده کردیم نشان از روحیه بسیجی است.

علی اکبری خطاب به دولت گفت: از دولت محترم بسیجی انتظار داریم همانطور که نشان دادید می توانید گره ها را باز کنید و بازار ارز و طلا را با نظارت مدیریت کنید، همچنان به این مسیر ادامه دهید تا با کمک مردم روزهای بهتری برای ملت ایران فراهم شود.

امام جمعه موقت تهران در همین راستا بیان کرد: مجلس هم با تصویب طرح ها و لوایح کمک های بزرگتری انجام دهد و دستگاه قضا هم با روحیه بسیجی رئیس دستگاه قضا و قضات بسیجی بتوانند کارگشایی بیشتری داشته باشند.

 

 

حل المسائل کشور تفکر بسیجی است

حجت الاسلام علی اکبری در خاتمه این بخش از سخنان خود تصریح کرد: حل المسائل کشور تفکر بسیجی و راه بسیج است که با آن می توانیم به مقاصد خود برسیم.

خطیب جمعه تهران در ادامه با اشاره به وضعیت جنگ غزه گفت: آنچه که در غزه جریان دارد و رهبری هم بر آن تاکید کردند با کارگردانی آمریکاست و آنچه که در طوفان الاقصی رخ داد آمریکا زدایی است که مهمترین دستاورد طوفان الاقصی نه فقط خدمت به منطقه و فلسطینیها و مسلمانان بود بلکه سیلی محکمی بود که به صورت آمریکای جنایتکار وارد شد.

علی اکبری با تاکید بر اینکه در ماجرای مقاومت مردم مظلوم و مقتدر فلسطین حیثیت استکبار جهانی به مخاطره افتاد اظهار داشت: طوفان الاقصی همه نصاب ها را ارتقا بخشید و جابجا کرد.

وی افزود: از یک طرف سبوعیت صهیونیست ها همه مرزها را جابجا کرده است و از طرف دیگر مردم مقاوم غزه نصاب مقاومت را جابجا کرده اند که کلمه ای برای توصیف مقاومت مردم فلسطین نمی توان یافت.

حجت الاسلام علی اکبری با بیان اینکه وحدت و هماهنگی جبهه مقاومت و حضور هماهنگ شبکه مقاومت از یمن قهرمان گرفته تا حزب الله سلحشور و مقاومت عراق و سوریه از نصاب های جدید طوفان الاقصی بود تصریح کرد: بیداری جهانی یک نصاب جدید و بی سابقه است که همه را به شگفتی آورده است. همچنین نصاب بی شرمی و بی حیایی و رسوایی که دولت پلید و تروریست آمریکا و بعضی از کشورهای غربی هم در حمایت بی چون و چرا از جنایات رژیم صهیونیستی ارتقا پیدا کرد.

امام جمعه تهران ادامه داد: نصاب بی غیرتی هم در این ماجرا ارتقا پیدا کرد و کسانی که خود را مسئولین کشورهای اسلامی می خوانند حتی حاضر نشدند روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

علی اکبری تاکید کرد: بی خاصیتی سازمان ملل و سازمان های حقوق بشری به عنوان نهادهای پوسیده برآمده از جنگ جهانی دوم هم از دیگر نصاب هایی بود که ارتقا پیدا کرد، همچنین نصاب پوشالی بودن و از هم گسیختگی فکری و داخلی رژیم منحط صهیونیستی هم در طوفان الاقصی افزایش پیدا کرد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه پس از پایان آتش بس موقت تاکید کرد: صهیونیست ها دوباره جنگ را از سر گرفته اند چون دولت غاصب صهیونیستی هیچ دستاوردی ندارد.

وی ادامه داد: صهیونیست ها می گفتند ما اسرا را با جنگ برمی گردانیم و حماس را هم نابود می کنیم و مردم غزه را هم وادار به کوچ اجباری می کنیم اما در نهایت صهیونیست ها با پذیرش آتش بس یک رسوایی بزرگتر گیرشان آمد.

حجت الاسلام علی اکبری در پایان خاطرنشان کرد: این باخت بزرگ و سنگین با این بمباران ها دیگر جبران نخواهد شد و این بار با نصرت الهی و مقاومت جدی تر مردم فلسطین و هماهنگی بیشتر شبکه جهانی مقاومت، روز سیاه صهیونیست ها از شب تاریک هم تاریک تر خواهد شد.

 

 

دیپلماسی دفاعی و برقراری روابط بین‌الملل از وظایف نیروی دریایی ارتش است
همچنین دریادار شهرام ایرانی در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: امروز با بهره‌گیری از دانش و تخصص نیروی انسانی خودمان و هدایت فرمانده کل قوا مسیر دریاها را پشت سر گذاشته‌ایم. امروز این افتخار به دست ایرانی‌ها رقم خورده است. امروز به برکت انقلاب نه دریاهای جنوب بلکه در دریای خزر هم آخرین نمونه‌های پیشرفت ما به حرکت درآمده است و ناوشکن دیلمان در دریای شمال اجرای ماموریت می‌کند.

وی با بیان اینکه توجه به دیپلماسی دفاعی و برقراری روابط بین‌الملل از وظایف نیروی دریایی ارتش است، گفت: این دستور کار در بالاترین سطح در حال اجراست. هیچ نقطه از جهان نیست که پرچم جمهوری اسلامی برافراشته نشود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش بیان کرد: ما پرچم کشور را با زیباترین شکل در اقصی نقاط اقیانوس‌های جهان بالا نگه می‌داریم.

به گزارش ایرنا؛ نمازجمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام‌ محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار و درب‌های مصلای امام خمینی (ره)، امروز جمعه ۱۰ آذر، طبق روال از ساعت ۱۰:۳۰ صبح به روی نمازگزاران گشوده شد و برنامه‌های آیین عبادی – سیاسی نمازجمعه پایتخت، از ساعت ۱۱ آغاز شد.

در حاشیه این مراسم نیز، به‌مناسبت شهادت بانوی دو عالم، حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه، کتاب «ادبستان کساء» به‌عنوان کتاب منتخب هفته با ۳۰ درصد تخفیف در غرفه فروش کتاب آدینه در ضلع شرقی شبستان مصلا در معرض انتخاب علاقمندان قرار گرفت./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.