تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

گروه “نجوا” ظرفیتی بزرگ برای شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی در ایلام است

گروه “نجوا” ظرفیتی بزرگ برای شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی در ایلام است
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت:

 

تشکیل گروه نجوا (نمایندگی بنیاد نیکوکاری ورزش کشور) در این استان برای شناسایی و پرورش استعدادهای ورزشی قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین “الله نور کریمی تبار” روز شنبه در دیدار با معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان، مدیرکل ورزش و جوانان استان و جمعی از ورزشکاران استان، اظهار کرد: صفت پهلوانی یکی از نعمت هایی که خداوند به ورزشکاران ارزانی داشته که می‌توانند به عنوان پهلوان، الگویی برای دیگر اقشار جامعه باشند.

وی با تقدیر از تشکیل گروه نجوا در استان ایلام، تصریح کرد: نجوا ظرفیتی برای پرورش استعدادهای ورزشی در استان است و به طور قطع با توجه به اینکه اعضای آن استعدادهای خوبی در عرصه قهرمانی دارند می توانند برای استان مفید و سازنده باشند.

حجت‌الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: زمانی که قهرمانان ما در سطح جهانی و آسیایی، با چادر، بچه در آغوش و دست ندادن به نامحرم حضور یافته و بر سکوی قهرمانی قرار می گیرد در واقع تبلیغ ایرانی و ایران اسلامی است که تلنگری به جهان و نمایش ویژگی های قهرمان ورزشی ایرانی است.

وی با بیان اینکه استان ایلام ظرفیت ها و جوانان قهرمان زیادی در سطح دنیا دارد، یادآور شد: مسیر قهرمان شدن باید از مسیر تواضع و کمک کردن به دیگران عبور کند تا خداوند هم نظر خود را به قهرمانان در شرایط سخت داشته و به آنها کمک کند.

نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه شهر ایلام با بیان اینکه عرصه ورزش عرصه ایثار و از خودگذشتگی است، افزود: حضور ورزشکاران در صحنه های ورزشی کشورهایی که ایران را تهدید می کنند، موجب عزت، افتخار و سربلندی و نمایش اقتدار ایران اسلامی و مردم کشور است.

 

 

استان ایلام آغازگر حرکت نجوا در کشور شد

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار حمایت از سازماندهی قهرمانان و الگوهای ورزشی در قالب نهادهای خودجوش مردمی را با تشکیل بنیاد نیکوکاری ورزش کشور (نجوا) در موضوع نیکوکاری و امور خیریه از اقدامات موثری در راستای نهادسازی مردمی دانست.

“سینا کلهر” تصریح کرد: دیدار قهرمانان ورزشی از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه، برگزاری اردوی جهادی با حضور چهره‌های شاخص ورزشی، تجهیز چندین مجموعه‌ ورزشی در مناطق آسیب‌دیده و اهدا جوایز به ورزشکاران نوجوان، توزیع اقلام معیشتی و… از جمله اقدامات این بنیاد است.

وی با بیان این که معاونت فرهنگی این بنیاد منابع مالی در اختیار ندارد و باید زیرساخت لازم را باید فعالیت های این بنیاد را فراهم کنیم، گفت: گروه نجوا می تواند روایت گران پیشرفت باشند و ایلام آغازگر این طرح در کشور است.

کلهر به یکی از پروژه مهمی که توسط معاونت فرهنگی وزارت ورزش در دستور کار خود دارد اشاره و تصریح کرد: یکی از پروژه ها، حضور و بهره مندی از “چهره های فرهنگی” است به عنوان حلقه های میانی در بنیاد نجوا است که نقش مهمی در راستای امور محوله خواهند داشت.

 

 

جشنواره “رسم‌جوانمردی” برای نخستین بار در استان ایلام کلید خواهد خورد

مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان نیز در این دیدار با بیان این که “نجوا” شامل جامعه ورزشکاران در کشور است که به صورت خودجوش تشکیل شده است، گفت: نجوا جریانی مردمی و ورزشی است که با حمایت مسئولان استانی، زمینه حضور ورزشکاران در فعالیت های فرهنگی فراهم شود.

حجت‌الاسلام “علی احدی” گفت: رویکرد جشنواره “رسم جوانمردی” معرفی قهرمان برتر در ورزش و ورزشکاران قهرمانی است که منش پهلوانی را سرلوحه کار خود قرار می دهند.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری این جشنواره، بهترین‌های اخلاق در بخش مردان و زنان در رشته‌های مختلف از جمله برترین داور، مربی، ورزشکار، پیشکسوت، رییس هیات‌های ورزشی با اخلاق از سوی هیات داوران انتخاب می شود.

 

 

تشکیل گروه نجوا در روستای “سرطاف” شهرستان ایلام

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این دیدار با بیان این که گروه نجوا در استان ایلام تشکیل شده است، ابراز کرد: اولین فعالیت گروه نجوا در روستای “سرطاف” شهرستان ایلام خواهد بود.

“شهاب شهبازی” تصریح کرد: ورزش همگانی در استان مورد توجه مردم است و در حال حاضر ۳۲۴ هیات ورزشی در سطح استان با ۳۷ هزار ورزشکار سازمان یافته مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: سرانه ورزش در استان ۹۷ صدم مترمربع است که با افتتاح پروژه های صورت گرفته تا دهه مبارک فجر به یک متر خواهد رسید.

دیدار با استاندار، تجهیز خانه روستایی “مهدی آباد”، افتتاح دیواره سنگ‌نوردی شهرستان ایلام و برگزاری برنامه “رسم جوانمردی” در گود زورخانه از مهم ترین برنامه های سفر “کلهر” معاون فرهنگی و توسعه ورزش همکانی، “احدی” مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان و گروه نجوا(ورزشکاران ملی) به استان ایلام است‌./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.