تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵

مقدمات ایجاد بازارچه فروش محصولات روستایی در ایلام فراهم شده است

مقدمات ایجاد بازارچه فروش محصولات روستایی در ایلام فراهم شده است
ایلام - مدیرکل تعاون روستایی استان ایلام گفت:

 مقدمات احداث بازارچه فروش محصولات کشاورزی در مرکز استان فراهم شده و تا دی ماه سال جاری یک یا ۲ بازارچه در گام نخست با مشارکت شهرداری راه اندازی می شود.

“حمیدرضا شکری” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در این بازارچه های روستایی، تمام محصولات کشاورزان اعم از زراعی، باغی، پروتئینی، صنایع دستی، لبنیات و دیگر فرآورده‌های روستائیان به صورت مستقیم و با حذف واسطه ها عرضه می شود.

وی افزود: این محصولات از تولید به مصرف توسط اتحادیه‌های روستایی با قیمت متعارف و مناسب برای کشاورز و خریدار و با هدف تنظیم بازار مصرف در طول سال و ایام خاص همانند ایام عید به فروش می رسد.

شکری یادآور شد: مکان مناسب برای ایجاد این بازارچه های روستایی توسط شهرداری مشخص می شود که در گام اول ۲ مکان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این بازارچه های روستایی با سرمایه گذاری اتحادیه های روستایی که متشکل از سرمایه خود کشاورزان است، شکل خواهد گرفت.

شکری اضافه کرد: برای ایجاد این بازارچه ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که از سوی اتحادیه های روستایی سرمایه گذاری خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سود حاصل از فروش این محصولات نصیب خود اتحادیه ها و کشاورزان بهره بردار عضو این تعاونی ها می شود، گفت: برای مرکز استان چهار بازارچه و در دیگر شهرستان ها هرکدام یک بازارچه روستایی ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان مشاغل شهری شهرداری ایلام نیز در این خصوص اظهار کرد: در فاز نخست ۲ مکان برای ایجاد بازارچه های روستایی در نظر گرفته شده است.

“مهراب غریبی” یادآور شد: این اماکن پس از تائید توسط شورای شهر، در جلسه شورای ترافیک شهرستان نیز مطرح می شود تا در صورت تایید از سوی این شورا مقدمات ایجاد بازارچه های روستایی فراهم شود و در صورت عدم تائید از سوی شورای ترافیک، اماکن دیگر جایگزین شوند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۱۵۴ شرکت فعال تعاونی از جمله ۲۶ اتحادیه روستایی، ۱۰ تعاونی زنبورداران، ۱۲ تعاونی دامداران، ۱۴ تعاونی مرغداران، ۱۸ تعاونی کشاورزی، ۶۰ تعاونی تولید، چهار تعاونی زنان و ۱۰ اتحادیه استانی و شهرستانی و چهار شرکت کشت و صنعت با ۴۷ هزار و ۹۲۶ عضو است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.