تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۸:۱۹

همایش تجلیل از فعالان قرآن و عترت برگزار شد

همایش تجلیل از فعالان قرآن و عترت برگزار شد
نگاه اقتصاد - از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام و ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان از فعالان قرآن و عترت تجلیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام، ظهر چهارشنبه یازدهم خرداد ماه در دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان از فعالان قرآنی تجلیل شد.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی‌تبار امام جمعه ایلام در این نشست ضمن تبریک ولادت حضرت معصومه سلام الله علیها و دهه کرامت، اظهار کرد: امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی برای دور کردن جوانان ما از ارزش ها و باورهای دینی سرمایه گذاری گسترده ای کرده اند، دشمن به دنبال اهداف خود است و در جنگ سخت در برابر نظام مقتدر اسلامی شکست خورد اما امروز جنگ نرم و شبیخون فرهنگی را به راه انداخته است.

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امروز عرصه جنگ نرم دشمن جنگ در درون خانواده است، ابراز کرد: امروز دشمن در قالب فضای مجازی با ابزار گوشی های هوشمند به درون خانواده ها نفوذ کرده است و متاسفانه تاثیر منفی خود را هم می گذارد و امروز باید با بهره گیری از فرهنگ قرآن کریم، از بنیان خانواده و فرهنگ دینی و ارزش های اسلامی دفاع کرد.

وی بیان کرد: بنا بر فرموده امام راحل مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کرد، امروز باید در سنگر مسجد با فعالیت های قرآنی و دینی، نسل جوان را به سمت فعالیت های فرهنگی و دینی جذب کرد و زمینه های توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی را فراهم آورد.

هوشمند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ضمن تبریک دهه کرامت؛ اظهار کرد: سال جدید را با بهار قرآن کریم آغاز کردیم و تلاش کنیم تا در تمام سال برنامه ها و فعالیت های فرهنگی و هنری با نگاه به مسائل قرآنی باشد.

وی تاکید کرد: اگر آثار فرهنگی و هنری ما با توجه به محتوای قرآن کریم تولید شوند، قطعا آثار ماندگار و اثرگذاری برای مخاطبان عرضه می شود؛ هر چقدر این آثار مبتنی بر مفاهیم قرآنی باشد، قطعا بر سلامت فکری جامعه اثر می گذارد.

هوشمند افزود: ما باید از فعالیت های گلخانه ای پرهیز کنیم و به دنبال مردمی سازی برنامه های فرهنگی باشیم، قدم نهادن در فعالیت های مذهبی و معنوی باعث افتخار است و در مقابله با دست های پلیدی که به دنبال تخریب افکار جوانان هستند، به تولید محتوای درست و سالم بپردازیم.

وی افزود: هر ساله برنامه های فرهنگی و قرآنی در طول ماه مبارک رمضان برگزار می شود، در سال جاری برنامه های ماه مبارک رمضان با همکاری دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام ابراز کرد: در سال جاری در نیمه اول ماه مبارک رمضان، برنامه های و فعالیت های قرآنی به همت کانون های فرهنگی و هنری مساجد در گستره استان به ویژه در مناطق محروم و در نیمه دوم این برنامه ها به همت موسسات فرهنگی قرآن و عترت با عنوان جشن رمضان برگزار شد که خوشبختانه مورد استقبال اقشار مختلف مردم به ویژه نسل جوان قرار گرفت.

در پایان از فعالان قرآنی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و برگزارکنندگان رویداد جشن رمضان که از سوی کارگروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام برگزار شد، تجلیل و تقدیر شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.