تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰

آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد؛ ایلام میزبان چهار کبوتر خونین بال زنده نام است

آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد؛ ایلام میزبان چهار کبوتر خونین بال زنده نام است
ایلام - فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام گفت:

 مراسم تشییع پیکر مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام سوگواری حضرت زهرا (س) با محوریت حضور گسترده و باشکوه آحاد مردم در نقاط مختلف استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار “جمال شاکرمی” روز یکشنبه در جلسه هماهنگی تشییع پیکر چهار شهید گمنام در مرکز این استان اظهار کرد: آیین تشییع پیکر پاک چهار شهید دوران دفاع مقدس در ۲۶ آذرماه و همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر ایلام برگزار می شود.

وی تصریح کرد: شب شهادت حضرت زهرا(س) نیز مراسم وداع با پیکر شهدا در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) شهر ایلام با حضور مردم و هیات‌های مذهبی برگزار خواهد شد.

سردار شاکرمی در مورد محل تدفین این شهدا هم توضیح داد: یک پیکر که در منطقه عملیاتی “والفجر سه” واقع در مهران تفحص شده است ۲۹ آذرماه در بخش آسمان آباد چرداول، پیکر پاک یک شهید دیگر تحفص شده در منطقه عملیاتی “بیت المقدس” در تاریخ ۲۸ آذر در بخش ماژین دره شهر و شهید دیگر که در منطقه عملیاتی “والفجر یک” در منطقه فکه در جغرافیای دهلران تفحص شده نیز ۳۰ آذرماه در منطقه گنجوان بخش بولی شهرستان چوار تشییع و تدفین می شود.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام یادآور شد: پیکر پاک شهید دیگر تفحص شده در منطقه عملیاتی “شلمچه” در محوطه شرکت پالایشگاه گاز ایلام واقع در شهرستان چوار تدفین می شود که هنوز تاریخ تدفین این شهید گرانقدر مشخص نشده است.

وی با بیان اینکه شهدا تبلور فداکاری و ایثار هستند که بر گردن همه جامعه حق سنگینی دارند، ابراز کرد: حضور پرشور اقشار مختلف، بازارایان، جوانان و نوجوانان، کودکان، هیات های مذهبی و فرهنگی بر عظمت شکوه تدفین پیکر مطهر این شهدا می افزاید.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام افزود: وداع باشکوه مردم با شهیدان گمنام، در واقع تجدید عهد و پیمان آنها با شهدا و وفاداری به آرمان های والای این بزرگمردان است.

وی از مسئولان به ویژه پایگاه های مقاومت نواحی بسیج خواست برای برگزاری باشکوه تشییع پیکر شهدا و حضور حداکثری و پرشور مردم برنامه ریزی کنند.

سردار شاکرمی افزود: در روز تشییع شهدا در ایلام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جمعی از هنرمندان کودک و نوجوان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هم تعدادی از هنرمندان را برای ترسیم نقاشی یا خلق آثار هنری دیگر از این مراسم ساماندهی کنند.

به گفته فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام پیکر این شهیدان گمنام ظهر امروز از طریق فرودگاه شهدای ایلام وارد استان می شود و تا شب شهادت حضرت زهرا (س) مهمان مناطق مختلف استان خواهند بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این نشست با اشاره به تشییع پیکر چهار شهید گمنام در استان، گفت: بنیاد شهید تمام توان و ظرفیت‌ها، برای برگزاری باشکوه مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام را پای کار خواهد آورد.

“جمال اسدی” تصریح کرد: بنیاد شهید برای استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام در مرکز استان و شهرستان ها برنامه ریزی لازم را انجام داده است.

وی گفت: در مراسم استقبال و تشییع شهدای گمنام از حضور مادران شهدا و گسترده خانواده‌های معزز شهدا، ایثارگران و جانبازان بهره خواهیم گرفت.

اسدی بر برگزاری آیین تشییع پیکر پاک شهدای با محوریت و حضور گسترده اقشار مختلف مردم تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.