تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

استقبال پرشور دانش آموزان ایلامی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس

استقبال پرشور دانش آموزان ایلامی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس
ایلام - آیین استقبال از پیکر پاک چهار شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور پرشور دانش آموزان مدرسه آقا حسین بن علی(ع) و فرزانگان شهر ایلام برگزار شد.

به گزارش ایرنا، دانش آموزان ایلامی امروز سه شنبه به گرمی و با شور و شوق وصف نشدنی در مدرسه های آقا حسین بن علی (ع) و فرزانگان میزبان پیکر پاک چهار شهید گمنام تازه تفحص شده بودند.

دانش آموزانی که پیکر پاک این شهدا را بر دوش خود نهاده و در آیینی تشییع و در میان گرفتند، شهدایی که گمنام نبودند بزرگ نام و زنده نام بودند، شهدایی که امروز مهمان دانش آموزان ایلامی بودند و چه زیبا عطر شهادت، فضای امروز مدارس ایلام را عطرآگین کرد.

چه زیبا دستان توسلی که به رو به سوی شهدا گشوده شد و نام زیبایشان زمزمه عمق وجود دانش آموزانی شد که نه جنگ را دیده و نه حال و هوای جبهه های حق علیه باطل، اما چه صمیمی امروز با شهدا همراه شدند.

این مراسم که همزمان با ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) با حضور دانش آموزان و مسولان آموزش پرورش و دیگر نهادهای اجرایی برگزار شد حال و هوایی دیگر داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه مراسم استقبال از پیکر مطهر شهید گمنام، عطرآگین شدن فضای تعلیم و تربیت به عطر شهدا را فرصتی ارزشمند برای آشنایی دانش آموزان با فرهنگ ایثار و شهادت در مدارس عنوان کرد.

علی درویشی افزود: همه ما وظیفه داریم با روشنگری در رابطه با شناساندن شهدا به نسل امروز نقض خویش را ایفا نماییم.

وی با بیان اینکه همواره مدیون شهدا و خانواده آن ها هستیم، خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید بدانند که امنیت و آرامش امروز کشور مرهون از خود گذشتگی شهیدان است.

درویشی دانش آموزان را به مطالعه و عمل به وصیت نامه شهدا توصیه کرد و افزود: توجه به نماز، حفظ حجاب، سالم بودن در همه ابعاد و پشتیبان ولایت بودن از جمله توصیه های شهدا بوده است.

اجرای نمایش، دکلمه خوانی و تقدیر از خانواده شهدا از دیگر بخش های این برنامه بود.

چهار شهید گمنام ۲۶ آذرماه مصادف با شهادت حضرت فاطمه (س) همزمان با سراسر کشور از میدان شهدا شهر ایلام تا میدان ۲۲ بهمن این شهر با حضور اقشار مختلف مردم تشییع می شود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.