کد خبر : 111643
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵

سعید ملکی؛ معاون مرکز اطلاعات مالی کشور: پولشویی نظم و شفافیت اقتصادی را از بین می برد

سعید ملکی؛ معاون مرکز اطلاعات مالی کشور:  پولشویی نظم و شفافیت اقتصادی را از بین می برد
نگاه اقتصاد

 

 

 

 

تمامی مفاسدی که در حوزه اقتصادی شکل می‌گیرد نه تنها در کشور ما بلکه در تمام دنیا برای یکسری عواید نامشروع است که به پولشویی ختم می‌شود.

اختصاصی پایگاه خبری تحلیلی نگاه اقتصاد: سعید ملکی؛ معاون مرکز اطلاعات مالی کشور در حاشیه اولین همایش آموزشی مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در بنیاد مسکن گفت: تمامی مفاسدی که به ویژه در حوزه اقتصادی شکل می‌گیرد نه فقط در کشور ما بلکه در تمام دنیا برای دستیابی به یک سری عواید نامشروع و پول‌های کثیفی است که در نهایت این پول‌های کثیف مسیر پولشویی را طی می‌کند.

وی افزود: پولشویی چرخه سالم اقتصادی کشور را دچار نقصان می‌ کند، و نظم و شفافیت اقتصادی را از بین می برد و باعث ترویج فعالیت های مجرمانه نیز می گردد.

معاون مرکز اطلاعات مالی کشور خاطرنشان ساخت: ما در کشور جمهوری اسلامی ایران قانون جامع و کاملی در خصوص مبارزه با پولشویی و مبارزه با تروریسم داریم و روح و هدف این قوانین اولا: پیشگیری از بروز فساد و جرم پولشویی و قطع شریان های مالی مفسدین و ثانیا: برخورد با فعل فساد به جای بر خورد با شخص فاسد است که تحقق این دو هدف منجر به از بین بردن انگیزه مفسدین و نهایتا کاهش فساد خواهد شد.

وی همچنین ادامه داد: جریان مبارزه با پولشویی باید با تشکیل شبکه جامع و کامل که متشکل از همه دستگاهها، مراجع و اشخاص مشمول می شود، در مقابل شبکه فساد و پولشویی در کشور قرار بگیرد.

ملکی افزود: قوانین و مقررات دقیق و نظارت فراگیر و مستمر، افزایش آگاهی‌های عمومی و استفاده از فناوری‌های نوین و نظارت دقیق بر تراکنش‌های مالی، همچنین تحلیل مناسب داده ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند در کاهش جرم پولشویی تاثیرگذار باشد.

وی گفت: با توجه به ارزش مالی بالای پروژه های عمرانی شهری و روستایی و همچنین مسکن مهر که بر عهده بنیاد مسکن ملی قرار گرفته و به تبع آن گردش مالی بالایی که در این حوزه در بنیاد وجود دارد به طور ذاتی انگیزه ورود مفسدین جهت پولشویی در این حوزه وجود داشته، لذا با آموزش های لازم و نظارت دقیق باید زمینه بروز فساد را در این بخش مسدود کنیم.

معاون مرکز اطلاعات مالی کشور در پایان اظهار امیدواری کرد با توجه به تفاهمنامه منعقد بین این مرکز و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جلسه آموزشی برگزار شده که در آینده نیز به صورت پنل‌های تخصصی ادامه خواهد یافت شرکت ها و ادارات زیر مجموعه بنیاد شناخت کافی در خصوص فرآیند پولشویی و مبارزه با آن پیدا کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.