تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴

احیاء و ارتقای ظرفیت ۱۰۰ واحد تولیدی با همکاری دستگاه قضا در ایلام

احیاء و ارتقای ظرفیت ۱۰۰ واحد تولیدی با همکاری دستگاه قضا در ایلام
ایلام - استاندار ایلام با بیان اینکه وفاق و همدلی خوبی بین مدیران دستگاه‌ها برای خدمت به مردم وجود دارد، گفت:

 بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی استان با همکاری دستگاه قضا، احیا شده و یا ارتقا ظرفیت داشته اند.

به گزارش ایرنا، “حسن بهرام‌نیا” روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی استان ایلام، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خدمتگذاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: وفاق، همدلی و تعامل خوب و سازنده‌ای بین مدیران دستگاه‌های اجرایی و مجموعه دستگاه قضا برای خدمت به مردم در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه انجام تکلیف و وظیفه به نحو احسن، شکرگذاری نعمت مدیریت است، گفت: مسئولیت یک امانت است که با قدردان آن باشیم.

استاندار ایلام به همکاری خوب دستگاه قضا در راستای احیای واحدهای راکد و فراهم شدن زمینه سرمایه‌گذاری در استان نیز اشاره و تاکید کرد: بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی با همکاری دستگاه قضا در استان احیا و ارتقا ظرفیت یافته و دستگاه قضا با قاطعیت با سوداگری و ساخت و سازهای غیرمجاز مقابله کرده که جای قدردانی دارد.

بهرام نیا گفت: استان ایلام از نظر رسیدگی به پرونده‌های قضایی رتبه ۲۱ کشور بود که طی ۲ سال اخیر از رتبه ۲۱ به رتبه هشت کشور رسیده است که نشانگر کار جهادی دستگاه قضا در استان با مدیریت علیمحمدی رییس کل دادگستری استان، قضات و مجموعه دستگاه قضا است.

وی خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی ارکان حاکمیت، قوه قضاییه، قوه مجریه و قوه مقننه است که شرح وظایف هر کدام تعریف شده و هم‌افزایی و تعامل این قوا موجب رضایتمندی مردم شده است.

وی با اشاره به اهتمام همه مجموعه دستگاه قضا در اربعین، یادآورشد: ایام اربعین قضات در مرز مهران حضور داشتند و همه تلاش خود را بکار گرفتند.

استاندار ایلام به اهتمام همه‌جانبه اعضای شورای تامین استان، اعضای ستاد اربعین برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین اشاره کرد و گفت: برگزاری باشکوه اربعین موجب شد لبخند رضایت بر سیمای مقام معظم رهبری نقش ببندد و در دیدار با رییس جمهور، ایشان نیز از همه مردم استان و اعضای ستاد اربعین استان ایلام قدردانی کردند.

بهرام نیا خاطرنشان کرد: در اربعین امسال بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از مرز مهران تردد کردند و رشد ۱۱ درصدی تردد در این مرز در مقایسه با سال گذشته به ثبت رسید.

استاندار ایلام گفت: امیدواریم با همکاری دستگاه قضا و دیگر مجموعه‌ها زمینه برگزاری انتخاباتی باشکوه با عنایت به چهار اصل تبیینی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از سوی مقام معظم رهبری را شاهد باشیم.

تحقق و توسعه و بالندگی کشور در سایه امنیت است

معاون اول سازمان قضائی نیروهای مسلح نیز در این آیین گفت: استان ایلام دارای شرایط ویژه‌ای است اول اینکه قدمت تاریخی دارد و دارای مردمانی اصیل، انقلابی و ولایت مدار است دوم اینکه خاک این مرز و بوم به واسطه خون‌های ریخته شده در جنگ تحمیلی و تردد زائران عتبات عالیات مقدس است.

” محمدجعفر شهبازی” اضافه کرد: پذیرایی از زائران حسینی در ایلام افتخاری است که نصیب مردمان این سرزمین شده است و مسئولانی که افتخار خدمتگزاری در این استان را پیدا کردند بایستی قدر این موقعیت را بدانند.

معاون اول سازمان قضائی نیروهای مسلح در ادامه با اشاره به موضوع فلسطین گفت: در حال حاضر تمام جبهه‌های کفر در مقابل خط مقدم غزه ایستاده است و ما به عنوان یک مسلمان نبایستی خاموش بمانیم چرا که خاموش بودن در این قضیه گناهی نابخشودنی است.

شهبازی با اشاره به اینکه برابر فرمایشات حضرت آقا اسرائیل نابود شدنی است تصریح کرد: ما از شهادت مردم غزه ناراحت هستیم ولی نگرانی نداریم چرا که با این شرایط خو گرفته‌ایم و هرجا که شهادت بوده ما به پیروزی رسیده‌ایم.

وی به نقش امنیت در توسعه زیرساخت‌های اقتصادی سیاسی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: نیروهای نظامی علاوه بر وظایف خود در تامین امنیت نقش مهمی در آماده‌سازی نظام حکومت برای رشد و بالندگی دارند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای نظامی و امنیتی ویترین نظام اسلامی هستند، خاطرنشان کرد: دشمن با بررسی ها به این نتیجه رسیده است و همچنان که در ناآرامی‌های سال گذشته درصدد خدشه دار کردن نیروی مقتدر انتظامی بود و که الحمدالله به این مهم نرسید.

پلیس در برخورد با جرایم و ناهنجاری های اجتماعی نیازمند پشتیبانی دستگاه قضائی است

فرمانده انتظامی استان ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: استان ایلام بواسطه داشتن مردمان شریف و انقلابی و تلاش کارکنان انتظامی از لحاظ امنیت در شرایط خوبی است و اکثریت مردم نیز از عملکرد پلیس رضایت دارند.

سردار “جمال سلمانی” با بیان اینکه در نظرسنجی ها و تماس های شهروندان، قدردانی از پلیس همواره پررنگ تر از انتقادها بوده، گفت: علاوه بر کاهش جرایم در بین کارکنان، انتقادهای صورت گرفته از کارکنان نیز کاهش محسوسی داشته است.

فرمانده انتظامی استان ایلام در ادامه اولویت های ماموریتی در استان را برخورد با سرقت، اراذل و اوباش، موادمخدر و برخورد با خودرو های شوتی، فاقد پلاک و پلاک مخدوش دانست و گفت: پلیس استان در راستای برخورد با جرایم و ناهنجاری های اجتماعی نیازمند پشتیبانی دستگاه مقتدر قضائی است.

سردار سلمانی با بیان اینکه در هر جایی که حمایت از پلیس قاطع بوده به تبع آن امنیت و آرامش محسوس تر بوده است، گفت: الحمدلله تعامل خوبی بین پلیس و دستگاه قضائی در استان بوده و انتظار داریم این تعامل دوسویه در جهت تامین امنیت استمرار داشته باشد.

در پایان این مراسم از “احمدعلی مرادی” تقدیر و “ایوب نوریان” بعنوان دادستان نظامی استان ایلام معارفه شد.

این مراسم با حضور معاون اول سازمان قضایی نیروهای مسلح، رییس کل دادگستری استان و مدیران دستگاه های اجرایی استان برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.