تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۷

امام جمعه ایلام: شهدای گمنام از نام‌آوران، نام‌آشناتر هستند

امام جمعه ایلام: شهدای گمنام از نام‌آوران، نام‌آشناتر هستند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه شهدای گمنام از نام آوران، نام آشناتر هستند، گفت:

شهدا در زمان هشت سال دفاع مقدس جان خود را تقدیم نظام و آرمان های انقلاب کردند تا عزت، استقلال و امنیت جمهوری اسلامی محفوظ بماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام” اله نور کریمی تبار” روز دوشنبه در مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در محل پالایشگاه گاز ایلام، با بیان اینکه شهدای گمنام برای اهل آسمان نام آشنا و درخشان هستند و برای ما ناشناخته اند، اظهار کرد: شهدای گمنام آگاهانه و عاشقانه هویت شناسایی (پلاک) را از خودشان جدا کردند تا جویبار عزت و افتخار ایران اسلامی همچنان برقرار بماند.

وی با اشاره به اینکه برای یک رزمنده تنها معرف ماندگار آن پلاکی است که در گردنش آویزان می کند، گفت: برخی از شهدا در حین عملیات ها پلاک ها را از خود جدا می کردند تا ناشناخته و گمنام بمانند و در گمنامی از نظام و آرمان های انقلاب دفاع کنند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه شهدا با اهدا جان خود تلاش کردند تا دفاع از ولایت و امامت در طول تاریخ استمرار داشته باشد، تصریح کرد: اما امروزه برخی ها به دنبال نام خود هستند و کارهای ناکرده را خود را تبلیغ می کنند که این موضوع با راه و روش شهدا متفاوت است.

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه ایثار، خلوص، فداکاری درسی است که شهدا به ما یاد می دهند، تاکید کرد: شهدا هویت بخش جامعه ما هستند و آنان مرزداران، فضیلت، امنیت، استقلال و سرافرازی ملت ایران هستند و از برکت همین شهادطلبی و ایثارگری ها دشمنان این مرز و بوم به وحشت افتاده اند.

وی با اشاره به اینکه امروزه می بینیم استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی با این خونریزی وحشیانه ای که دارد به زن، کودک، پیر، بیماران بیمارستان ها درغزه کوچکترین ترحمی ندارند و دیوانه وار بدنبال کشتار مظلومان تاریخ است، گفت: داعش دست پرورده آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی بود که به برکت خون همین شهدا جمع شد و امروزه اقتدار نظام جمهوری اسلامی آنقدر بالاست که اجازه مانور امنیتی به هیچکدام ازکشورهای دیگر در خلیج فارس داده نشده است.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: رسانه های استکبار جهانی نتوانستند افکارعمومی مردم جهان را مدیریت کنند و این مردم هستند که حق را از باطل تشخیص می دهند و دفاع از حق و مظلوم یک پیام دارد و آنهم جامعه جهانی آمادگی پذیرش مصلح جهانی دارند که انقلاب اسلامی نوید بخش و طلایه دار آن است.

شهدای گمنام ضامن عزت و اقتدار ایران اسلامی هستند

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شهدای گمنام ضامن عزت و اقتدار ایران اسلامی هستند، گفت: خون پاک شهدا و فداکاری و رشادت ایثارگران و جانبازان، ضامن بقا، عزت، عظمت، اقتدار و افتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی است.

سردار “جمال شاکرمی” با بیان اینکه امروزه اگر ایران اسلامی نام و نشان و اقتداری در عرصه های بین‌المللی و در اقصی نقاط جهان دارد به برکت خون شهدا است، افزود: جانفشانی شهدا و رشادت های فراموش نشدنی ایثارگران و جانبازان در دوران دفاع مقدس موجب شد تا توطئه های دشمنان انقلاب اسلامی خنثی و زمینه برای اقتدار و عظمت بیش از پیش ایران اسلامی فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه این پیکر مطهر که در تابوت قرار دارد ضامن عزت ما هستند، این‌ها نشانه صدق وعده ملت عزیز ایران برای دفاع از ارزش‌های الهی اسلام و استقلال این کشور بزرگ هستند، یادآور شد: شهدا نشانه وعده مردم شریفی هستند که هشت سال در مقابل متجاوزان ماندند و برای دفاع از ارزش های الهی علیرغم سن کمی که داشتند به عرصه آمدند و از انقلاب و آرمان های نظام جانانه دفاع کردند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به اینکه غرب و شرق و متحدان آنها در منطقه بدنبال این بودند که از حاکمیت اسلام نامی نماند اما همین شهدا نام اسلام را بر سر زبان ها آوردند، تصریح کرد: غرب و شرق و متحدانشان در منطقه به دنبال این بودند تا از حاکمیت اسلام و قرآن جلوگیری کنند و آن‌ها با همه امکانات آمده بودند تا کمر این نظام را بشکنند اما این شهدا و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی بودند که در مقابل آنها ایستاند.

سردار شاکرمی با بیان اینکه شهدا تاج عزت بر سر ما گذاشتند وسال های متمادی دشمنان را ازاهداف و آرزوها دور کردند،تاکید کرد: شهیدان راه روشنی برای دستیابی به قله پیروزی در مقابل ما قرار دادند و شهید نورانیت،رحمت ،احساس وعاطفه برای مردم به همراه دارد.

شهدا همانند ستارگان درخشان هدایت گر هستند

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه شهدا همچون ستارگان هدایتگر هستند، گفت: شهدا اختران تابناکی هستند که راه درست را به ما نشان می‌دهند تا از مسیر منحرف نشویم.

“روح اله نوریان” افزود: اگر وصیتنامه شهدا را مطالعه کنیم به اطاعت از ولایت و رهبری تاکید ویژه‌ای داشته‌اند، می طلبد با تاسی از شهدا همواره در مسیر ولایت قرار گیریم تا نظام از گزند دشمنان محفوظ بماند.

وی با بیان اینکه شهدای خوشنام بدون نام و نشان برای دفاع از ناموس، خاک، وطن و برای پایداری اسلام و انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند، اظهار داشت: در زمان جنگ تحمیلی و در دوران دفاع مقدس، مردم استان ایلام بیش از ۳ هزار شهید تقدیم نظام و آرمان‌ های انقلاب کردند که از این تعداد ۱۸۶ شهید آن مربوط به شهرستان چوار بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه امروز در مراسم تشییع و تدفین این شهید گمنام مادران شهدا حق مادری را به جا آوردند، تصریح کرد: شهدا با نثار خون خود، امنیت و آرامش را برای کشورمان به ارمغان آورده اند و مسئولان و آحاد مختلف مردم وظیفه سنگینی نیز در قبال خون آنان دارند.

نوریان با اشاره به اینکه شهدا با رشادت ‌های خود پایه‌های انقلاب اسلامی را محکم‌تر کرده‌اند، گفت: امنیت و آرامش امروز کشورمان مرهون ایثار و از جان‌گذشتگی شهدای والامقام و همچنین صبر و استقامت خانواده‌های آنها است.

همزمان با شهادت حضرت فاطمه(س) مراسم تشییع و تدفین شهید گمنام در محل شرکت پالایش گاز ایلام با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، فرماندهان نظامی و انتظامی، معاونین استاندار، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم در پالایشگاه گاز ایلام برگزار شد./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.