تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

امام جمعه ایلام:

نسل جدید به جای قهرمانان خیالی ایثارگران را الگو قرار دهند

نسل جدید به جای قهرمانان خیالی ایثارگران را الگو قرار دهند
ایلام - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جوانان و نوجوانان به جای قهرمانان خیالی خارجی باید رشادت ها و حماسه سازی شهدا و ایثارگران را الگو و قهرمان خود قرار دهند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز پنجشنبه در نشست هماهنگی کنگره سه هزار شهید استان ایلام اظهار داشت: دشمنان با تلاش های گسترده خود سعی کرده اند بین نسل جدید جنگ ندیده با ایثارگران و مفاهیم دفاع مقدس فاصله ایجاد و شخصیت های ساختگی خود را به عنوان قهرمان و الگو به جوانان و نوجوانان ایرانی معرفی کنند.

وی افزود: فضای جامعه باید به گونه ای باشد که یاد، نام و رشادت های ایثارگران با زندگی روزمره مردم به ویژه قشر جوان و نوجوان عجین شود تا هجمه های فرهنگی دشمنان که در ستیز و عناد با دفاع مقدس است، به نتیجه نرسد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار یادآور شد: باید مسوولان فرهنگی آثار تصویری و کتبی با محتوای دفاع مقدس و معرفی شهدا را تولید کنند که در سطح کشور و حتی بین المللی مطرح شود تا در قالب این تولیدات گوشه ای از جنگ تحمیلی در استان ایلام را معرفی کرد.

وی اضافه کرد: باغ موزه کنونی استان ایلام که در بخشی از ساختمان اداری حفظ آثار و نشر ارزش‌های عدفاع مقدس ساخته شده در شان استان ایلام نیست و باید یک مکان بهتر و بزرگتر برای احداث باغ موزه دفاع مقدس استان در نظر گرفته شود.

رییس محتوایی کنگره سه هزار شهید استان ایلام به خدمات ارائه شده به مردم در قالب کنکره سه هزار شهید استان ایلام اشاره کرد و افزود: خدمات رسانی به مناطق دورافتاده و محروم چون جامعه عشایری، روستاها و حاشیه نشینان شهری به اسم شهدا باعث می شود که فضای جامعه معطر به نام و یاد شهدا باشد و شهدا در بطن زندگی روزمره مردم وارد شوند.

فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام هم گفت: برای برگزاری ماندگار و باشکوه کنگره باید از ظرفیت بازاریان و معتمدان استفاده کرد و کمیته بازاریان در راستای به کارگیری جامعه اصناف و بازاریان وظیفه ای خطیر و سنگین بر عهده دارد.

سردار جمال شاکرمی اظهار داشت: ۴۳ خدمت متنوع در بخش های مختلف عمرانی، خدماتی و محرومیت زدایی به مناسبت چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی در نقاط مختلف استان در حال اجرا است یا اجرایی می شود.

وی افزود: به عنوان مثال برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی، کادر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان سپاه استان در فضای مدارس مناطق از قبل شناسایی شده مستقر می شوند و برای خدمات درمانی ۱۵ میلیارد ریال هزینه برآورد شده است.

شاکرمی از فرمانداران شهرستان های مختلف خواست در ورودی های هر شهرستان اِلمان و نماد کنگره نصب شود و در مرکز استان نیز نبود اِلمان کنگره و آذین بندی شهر با نمادهای کنگره محسوس است.

دبیر کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام نیز با گله مندی از  وضعیت باغ موزه دفاع مقدس استان ایلام خواستار تجدید نظر در خصوص احداث یک باغ موزه جدید در استان ایلام و در فضایی بزرگتر شد.

به گزارش ایرنا، بعد از کش و قوس های فراوان چهارم آذرماه اجلاسیه نهایی اولین کنگره سه هزار شهید استان ایلام برگزار می شود.

استان ایلام سه هزار و ۱۷ نفر شهید، بیش از ۱۲ هزار جانباز و ۳۰۰ نفر آزاده دارد.

بیش از ۳۴۰ مورد بمباران مناطق مسکونی، ۱۶ مورد بمباران شیمیایی و ۵۰ عملیات کوچک و بزرگ در استان ایلام رخ داده است./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.