تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

هفته حمل و نقل، فرصتی برای تجلیل از فعالان عرصه راهها/استان ایلام مقام اول را در ایمن سازی محورهای مواصلاتی دارد

هفته حمل و نقل،  فرصتی برای تجلیل از فعالان  عرصه راهها/استان ایلام مقام اول را در ایمن سازی محورهای مواصلاتی  دارد
نگاه اقتصاد

“سید زاهدین چشمه خاور” در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل این هفته را فرصتی برای تجلیل از فعالان عرصه راهها برشمرد و گفت: این عزیزان شبانه روز برای آرامش مردم در سطح جاده ها و مناطق کوهستانی و صعب العبور استان مشغول فعالیت هستند.

چشمه خاور با بیان این که روز راهدار و بحث حمل و نقل یک صنعت پویا در توسعه اقتصادی کشور است، افزود: هیچ‌گونه جایگزینی برای حمل و نقل بار و مسافر وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره له این که از خرداد ماه سال گذشته تاکنون حدود ۴۹۰ کیلومتر از راههای استان روکش آسفالت شده، اضافه کرد: راهداران در سرمای زمستان و گرمای تابستان تلاش می کنند تا رانندگان بتوانند از محورهای مواصلاتی به صورت ایمن عبور کنند.

چشمه خاور در ادامه به بیان اقدامات صورت گرفته در حوزه روکش آسفالت جاده ها اشاره کرد و گفت: استان ایلام مقام‌ اول روکش آسفالت و در ایمن سازی محورهای مواصلاتی نیز مقام اول را در کشور دارد و ۷۱ هزار تابلو ظرف یکسال گذشته در محورهای مواصلاتی نصب شده است.

این مسئول به مشکل ناوگان اتوبوسرانی استان اشاره کرد و افزود: در پایانه شهید سلیمانی روزانه ۲۰ تا ۲۵ هزار زائر عبور می کنند و این امر بر کمبود اتوبوس تاثیر دارد که خوشبختانه کمبود اتوبوس با تدبیر استاندار و جلساتی که در این مورد گذاشته شده، کنترل شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام تصریح کرد: از آغاز آذر ماه طرح راهداری زمستانی با حضور دستگاه های خدمات رسان نظیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، پلیس راه، نیروی انتظامی، مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی با هدف آمادگی زمستانه راهداری و حمل نقل جاده‌ای در تامین امنیت و عبور و مرور در محورهای برف گیر و گردنه‌های کوهستانی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان ایلام آغاز شد.

ایشان با اشاره به این که ۳۲۰ نیروی راهدار و پشتیبان در امر راهداری با تجهیزات و بکارگیری ۲۲۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در طرح راهداری زمستانی حضور دارند، خاطرنشان کرد: در زمان اجرای طرح راهداری زمستانی، راهداران با تمام توان، روان سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امداد رسانی و افزایش ایمنی جاده ای در تمامی مسیرها را بر عهده دارند.

چشمه خاور در ادامه اظهار داشت: ۲۴ اکیپ راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات به صورت شبانه روزی در جاده های ارتباطی استان آماده ارائه خدمات هستند.

ایشان افزود: برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها ۱۰ هزار تن نمک و ماسه در استان برای راهداری زمستانی در راهدارخانه ها دپو شد.

در پایان این آیین از فعالان حوزه حمل و نقل و رانندگان ناوگان حمل و نقل و راهداران تجلیل به عمل آمد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.