تاریخ انتشار : شنبه ۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۱

۱۶۰ طرح اشتغالزایی برای مددجویان ایلامی راه‌اندازی شد

۱۶۰ طرح اشتغالزایی برای مددجویان ایلامی راه‌اندازی شد
ایلام - معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ایلام گفت:

در راستای توسعه برنامه های اشتغال زایی کمیته امداد این استان، در یک ماه گذشته تعداد ۱۶۰ طرح اشتغال زایی برای مددجویان و بویژه زنان سرپرست خانوار این استان راه اندازی شد.

“حمید احمدی” روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: در اجرای این طرح‌ها، تعداد هفت هزار و ۵۲۰ قطعه مرغ تخم گذار برای ۱۶۰خانواده نیازمند روستایی با مشارکت بنیاد مستضعفان خریداری و تحویل مددجویان مجری این طرح‌ها شد.

وی تاکید کرد: برای اجرای هر یک از این طرح‌ها مبلغ ۱۱۵ میلیون ریال و جمعا به مبلغ ۱۸ میلیارد ریال با مشارکت کمیته امداد و بنیاد مستضعفان بصورت کمک بلاعوض و تسهیلات کم‌بهره هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام یادآور شد: به ازای هر خانوار تعداد ۴۷ قطعه نیمچه تخم گذار واگذار و مبالغی نیز جهت تهیه دانه و خوراک، فنس کشی و غیره به مجریان طرح پرداخت شده است.

احمدی با بیان اینکه این طرح سال گذشته بصورت آزمایشی در مناطق روستایی شهرستان هلیلان اجرا که با توجه به بازدهی خوب و استقبال زنان سرپرست خانوار روستایی، امسال به صورت گسترده در سطح استان اجرا شده است، گفت: پرورش مرغ تخم گذار یکی از مشاغل خانگی پر طرفدار برای زنان روستایی است.

بیش از ۷۰ هزار نفر در استان ایلام از خدمات کمیته امداد برخوردارند./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.