تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۷

عضویت ۱۰۰هزار هنرمند کشور در صندوق اعتباری هنر

عضویت ۱۰۰هزار هنرمند کشور در صندوق اعتباری هنر
ایلام - معاون صندوق اعتباری هنر گفت:

این صندوق هم اینک بیش از ۱٠٠ هزار نفر عضو از هنرمندان رشته‌های مختلف اعم از تجسمی، موسیقی، نویسندگان، فعالان قرآنی، سینمایی و سایر رشته های هنری دارد.

به گزارش ایرنا، «مسلم کریمی» عصر دوشنبه در نشست ساماندهی و بررسی عضویت هنرمندان صندوق اعتباری هنر ایلام در هتل زاگرس این شهر با اشاره به اینکه مبنای کار صندوق اعتباری هنر خدمت به هنرمندان است، گفت: عضوگیری اعضا از اوایل دهه ۸٠ آغاز و اکنون این تعداد هنرمند زیر پوشش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه اکنون بیش از ۵۶ هزار نفر از اعضای این صندوق زیر پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، افزود: به منظور رفاه حال هرچه بیشتر اعضا، قرارداد بیمه تکمیلی هنرمندان با بیمه دانا برای بیمه درمانی تکمیلی منعقد شده است.

وی بیان کرد: از مجموع کل اعضا بیش از ۴۵ هزار نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی صندوق اعتباری هنر هستند.

معاون صندوق اعتباری هنر افزود: در دولت سیزدهم نیز بیش از ۲٠ هزار نفر به سازمان تأمین اجتماعی جهت برقراری بیمه معرفی شده‌اند.

وی به اجرای طرح بهبود هم اشاره کرد و گفت: این طرح برای به روزرسانی اطلاعات اعضای صندوق هنر در سامانه سایه انجام شده است.

کریمی گفت: اولین تأثیر این طرح بروزرسانی و قوی کردن اطلاعات سامانه یکپارچه سایه (سامانه اطلاعات اعضای صندوق هنر)، شناسایی هنرمندان، اصلاح آیین‌نامه‌ها و اصلاح روند عضویت در صندوق اعتباری هنر است.

وی یادآور شد: در سال جاری در استان ایلام حدود ۵۰ میلیارد ریال یارانه به هنرمندان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، مسلم کریمی معاون صندوق اعتباری هنر با همراهی نصراله نقنه مشاور، مدیر عامل و مدیر کارگروه طرح بهبود، مدیر حراست و کارشناسان طرح بهبود صندوق اعتباری هنر به منظور بررسی وضعیت اعضای صندوق اعتباری هنر، پایش اعضای این صندوق و نشست با مسئولان استانی صندوق و اعضای انجمن‌های هنری به استان ایلام سفر کرده است.

این هیات به مدت چهار روز در استان ایلام و شهرستان‌های تابعه به بررسی وضعیت عضویت هنرمندان عضو صندوق اعتباری هنر خواهند پرداخت./ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.