تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

استاندار ایلام با حضور در مانور مدیریت بحران عنوان کرد: علاوه بر حوادث طبیعی باید در مقابل اتفاقات سایبری نیز آمادگی داشته باشیم  + گزارش تصویری

استاندار ایلام با حضور در مانور مدیریت بحران عنوان کرد:  علاوه بر حوادث طبیعی باید در مقابل اتفاقات سایبری نیز آمادگی داشته باشیم  + گزارش تصویری
نگاه اقتصاد

حسن بهرام نیا استاندار ایلام با حضور در مانور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق جنوب غرب کشور در مرز مهران طی سخنانی اظهار داشت: این مکان مقدس و آغشته به خون پاک ۶ هزار شهید والامقام از تمام کشور بوده و وجب به وجب این خاک مقدس آغشته به خون پاک شهدا و محلی است که عرشیان افلاکی شدند.

بهرام نیا افزود: امروز و بعد از گذشت چند دهه از عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، مهران مشهد شهیدان، همچنان بعنوان پایتخت ایثار و خادمان سیدالشهداء نقش آفرینی می‌کند و این به برکت و همدلی مردم و سایر ایثارگران در سراسر کشور،همچنین موهبت مردم استان همیشگی شده است.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دولت مردمی ایران قوی، همه زیرساخت‌های لازم بصورت تدریجی در استان ایجاد شده است، همچنین مبلغ ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان صرف هزینه زیرساخت‌ها، راه‌ها و امکانات رفاهی طی این دو سال گردیده که ۵ هزار میلیارد تومان از این میزان در راستای توسعه راه‌های منتهی به مهران صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پایانه برکت تنها یک دشت ۱۰۰ درصد خاکی و فاقد هر گونه امکانات لازم بود که در این دولت بیش از ۳۸ هکتار آن در راستای خدمات‌رسانی به زائران، آسفالت شد و این به عنایت ویژه دولت مردمی است.

دکتر بهرام‌نیا اضافه کرد: همه این اقدامات و میزبانی خوب مردم استان از زوار باعث شد تا ریاست محترم جمهور به خوبی از مردم ایلام قدردانی کنند واین نتیجه همدلی و هارمونی بود که بین همه مردم و مسئولان به وجود آمده است‌.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: باید قوی باشیم و همیشه پیش‌بینی هر نوع حادثه احتمالی و لحظه‌ای را داشته باشیم، همانگونه که باید در برابر حوادث طبیعی آمادگی لازم وجود داشته باشد، ضرورت دارد تمهیدات لازم در برابر حوادث سایبری نیز اندیشیده شود.
دکتر صادق علیمرادی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان ایلام نیز در ادامه گفت : حفاظت از تاسیسات، سد انحرافی آل اسحاق از برنامه های مانور مدیریت بحران در منطقه جنوب غرب کشور است.

وی با اشاره به یکی از برنامه های مانور تمرینی – آموزشی پدافند غیرعامل، گفت: در صنعت آب و برق منطقه جنوب غرب کشور در حوزه شرکت آب منطقه ای با حضور استان های یاری رسان، حفاظت از تاسیسات سد انحرافی آل اسحاق به جهت عبور ایمن سیلاب با ایجاد فضای ایمن و جلوگیری از ورود خسارات به سد است.

علیمرادی تصریح کرد: در این مانور آمادگی، قرار است گروه‌های واکنش سریع شرکت‌های آب منطقه ای، منطقه جنوب غرب ( ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان) ارزیابی شوند.

رئیس شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان ایلام یادآور شد: تمامی گروه‌های عملیاتی در زمان بروز بحران‌ها و حوادث گوناگون نسبت به رفع موارد ایمنی در قالب مجوزهای قانونی، اقدام لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

دکتر علیمرادی با تاکید بر صیانت حرفه ای از تاسیسات، خاطرنشان ساخت: این مانور، در این سطح با هدف انسجام‌ بخشی، هوشمندسازی خدمات و بهره‌گیری از دانش و اطلاعات روز و برای مدیریت حوادث ترکیبی، برگزار می‌گردد.

وی گفت: نتایج مهم این مانور افزایش تاب‌آوری صنعت و ارتقای دانش، مهارت و آمادگی کارکنان برای مقابله با تهدیدات و مخاطرات احتمالی است.

این مسئول خاطر نشان ساخت: افزایش هوشمندی در مدیریت شرایط اضطراری، ابزار شناسی و ابزار سنجی، سنجش کارآمدی منابع انسانی، افزایش اعتماد اجتماعی نسبت به عملکرد صنعت آب و برق در مدیریت بحران و ارتقای آمادگی و توان افزایی مطلوب در شرایط بحرانی از عمده اهداف اجرای این مانور است.

ایشان تاکید داشت: تجهیزات موجود در استان آسیب دیده و پاسخگوی مقابله با شرایط اضطراری استان نیست که ضرورت استفاده از توان استان‌های یاری رسان در مدیریت شرایط اضطراری، محرز بوده و در این شرایط از ظرفیت‌های شرکت‌های صنعت آب و برق استان‌های یاری رسان برای کنترل و مهار بحران استفاده می‌شود.
پرویز ناصری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام نیز در حاشیه این مانور گفت: این اقدام مفید و سازنده، با هدف تمرین، ایجاد آمادگی و سنجش میزان توان سازمان های خدمات رسان در شرایط بروز حادثه و ارتقاء توان آمادگی در مدیریت بحران انجام شد.

وی خاطرنشان ساخت: در این مانور علاوه بر شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاههای اجرایی خدمات رسان، می توان، میزان آمادگی نیروهای عملیاتی این سازمانها را نیز در مواجهه با حوادث محتمل سنجید.

ناصری ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده توسط هر یک از کمیته‌های شش‌گانه صنعت آب و برق استان ایلام، استقرار اولیه نیروهای عملیاتی ۴ استان جنوب غرب کشور شامل ایلام، کرمانشاه، لرستان و خوزستان در پایانه برکت شهرستان مهران انجام شد.

در ادامه؛ ولی الله ناصری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان با اشاره به برگزاری، مانور عملیاتی پاسخ و مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در حوزه صنعت آب و برق، گفت: این مانور در راستای مقابله با تهدیدات انسان ساخت، تهدیدات سایبری ، همچنین مخاطرات طبیعی در حوزه آب و برق در استان ایلام و با همکاری سه استان معین، با محوریت اربعین حسینی ، با استعداد ۲۶۴ نفر و ۴۸ خودرو عملیاتی اجرا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اضافه کرد: در این مانور همکاران ما در صنعت آب و برق، شرکت آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری، برق منطقه ای و شرکت توزیع برق به عنوان یک حرکت هماهنگ و برای پاسخگویی به بحران در سناریوی از پیش تعیین شده با همراهی استان‌های معین شرکت کردند.

وی افزود: در این مانور با حضور ۱۹ ارزیاب کشوری، با محوریت مدیریت بحران و پدافند غیر عامل وزارت نیرو و همکاران و ارزیابان از سراسر کشور و استان‌های معین اقدامات لازم انجام شد.

ناصری تاکید کرد: ۵ کمیته ی مختلف در این مانور تشکیل شد و راه های مقابله با مخاطرات طبیعی و سایبری با توجه به نیازهای روز و تکنولوژی و امکاناتی که در اختیار همکاران ما در صنعت آب و برق استان ایلام و استان های معین قراردارد، تمرین شد./بابک قدائی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.