تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۸

نگاه ابزاری به زن در دنیای غرب/ انحطاط خانواده ها

نگاه ابزاری به زن در دنیای غرب/ انحطاط خانواده ها
نگاه اقتصاد - همزمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و روز مادر، نشست خبری امام جمعه ایلام در جمع بانوان رسانه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست خبری با بانوان رسانه استان که به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، روز زن و روز مادر برگزار شد، خاطرنشان کرد: از زن در اسلام و قرآن با عنوان برترین خلقت خدا و مظهر رحمت و عطوفت نام برده شده در حالی که زن در دنیای غرب به ابزاری جهت تمایلات و لذت جنسی و با هدف انحطاط در خانواده ها تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز تصریح کرد: در دین مبین اسلام زن به عنوان مادر، ستون خانه و کانون تجمع اعضای خانواده از احترام بسیار زیادی برخوردار بوده که بنیان خانواده را استوار ساخته و کانون محبت و عاطفه بین اعضای خانواده است.

امام جمعه ایلام با بیان این که نگاه غرب به جنس زن ابزاری و جنسیتی است، افزود: زن در جامعه غربی ارکان خانواده ها را به انحراف و تنهایی کشانده و بیشتر افراد در کشورهای غربی به تنهایی یا همراه با حیوانات خانگی زندگی می کنند و کارکرد و مفهوم واقعی خانواده در بین آنها وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار گفت: روابط عاطفی در کشورهای غربی عمدتا از هم گسسته شده و اندیشمندان غربی به دنبال متلاشی کردن ارکان خانواده ها هستند.

ایشان ضمن اشاره به میلاد باسعادت بی بی دو عالم حضرت زهرا(س) تاکید کرد: نامگذاری این روز به عنوان روز مادر، باعث شد که نیاز دنیا به معرفی حضرت زهرا (س)‌ به عنوان الگو و نماد یک زن و انسان کامل احساس شود.

وی اضافه کرد: بانوان در کشورهای اسلامی باید در زندگی شخصی، خانوادگی و اجتماعی خود آموزه های عملی حضرت فاطمه زهرا(س) را در پیش روی خود قرار دهند.

امام جمعه ایلام یادآور شد: نقش موثر حضرت زهرا(س) در مسائل مختلفی چون حجاب، عفاف، همسرداری، تربیت فرزندان و رسیدگی به امور خانه‌ نقشی موثر و بنیادین است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام افزود: زهرای مرضیه(س) در مسائل اجتماعی چون سیاست، سخنوری، بیان احکام الهی، جهاد تببین، دفاع از امام و ولی خود فعال بود و در این راه نیز به فیض عظیم شهادت نائل آمد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.