تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰

نقش زنان ایلامی در هشت سال دفاع مقدس فراموش شدنی نیست

نقش زنان ایلامی در هشت سال دفاع مقدس فراموش شدنی نیست
ایلام -  استاندار ایلام با بیان اینکه سعادت و شقاوت افراد جامعه به تربیت مادران نسبت به فرزندان و تحکیم بنیان خانواده بستگی دارد، گفت:

 زنان ایلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش بسیار درخشانی داشتند.

«حسن بهرام نیا» روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه دومین کنگره زنان تاثیرگذار استان ایلام، اظهار کرد: مادران شایسته، فرزندانی موفق و جسور در عرصه های مختلف تربیت و به جامعه تقدیم می کنند.

وی با بیان اینکه زنان و مادران استان ایلام اسوه اخلاص و صبر هستند، افزود: زنان این دیار در طول جنگ تحمیلی، حامی مردان خود بودند و با وجود بمباران های وحشیانه رژیم بعث پشت جبهه ها را خالی نگذاشتند.

بهرام نیا با قدردانی از حماسه آفرینی زنان استان ایلام در حوزه های مختلف، یادآور شد: مادران این استان با تقدیم سه هزار شهید، برای خود و سرزمین شان سعادت آفرین بوده اند.

وی ادامه داد: زنان امروزه هم در عرصه های مختلفی چون علم، ورزش، هنر، فرهنگ، کارآفرینی و دیگر حوزه ها نقش آفرینی می کنند و باعث شکوفایی استان شده اند.

بهرام نیا با بیان اینکه الگو و منش زنان ایرانی برگرفته از سیره حضرت زهرا (س) است، گفت: فرزندان موفق حاصل تربیت مادران باهوش و دلسوز هستند.

به گفته وی در تاریخ ایران و اسلام علما، اندیشمندان و دانشمندان زیادی چهره شده اند که حاصل تربیت مادرانی بزرگ بوده اند.

استاندار ایلام با بیان اینکه نگاه دولت سیزدهم به زنان حمایتی است، تاکید کرد: بنا به اعتقاد دولت سیزدهم غفلت از زنان در واقع غفلت از توسعه فرهنگی، اقتصادی و سایر حوزه ها است.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور جمعی از بانوان فرهیخته استان برگزار شد.

تجلیل از همسران جانبازان بالای ۷۰ درصد، تئاتر با موضوع مادر شهید مفقودالاثر، اجرای سرود و برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی از دیگر برنامه این آیین بود./ایرنا

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.